Tervepä taas tänne!
Mulla oli joku aika sitten tällästä puuhaa:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=49994.0Mutta vaihdoinkin ne asialliseen Volvo- merkkiseen pirssiin vuosmalli 69. Tuli hyvä vastaan ja aattelin että pääsen helpommalla kun hommaan tälläsen.
Auto käy nätisti ja on ajokuntonen, tosin jarruton tällä hetkellä. Kässärillä olen pysäytellyt autoa mitä sillä tossa pihassa innoissani eilen eteentakas suhailin.
Mätävikaa löytyy, mutta kaimma ne siittä korjattua saa. Helmat ja kaaret on vähän puhki ja toinen etulokari täytyy vaihtaa. Ovessakin on joku ihme lommo mikä vaatii vähän käsittelyä.
Mutta, koneen kyljessä luki B20 ja laatikkona on joku nelivaihteinen loota missä hervoton vaihdekeppi. Meinas sammua liikkeellelähdössä aina, varmaan joku pyörä vähän jumittelee. REnkainakin tässä oli jotkut ajomukavuuden ja turvallisuuden takaavat isot pinnotetut ristikudosnastarenkaat

Konetta en varmaan ala heti repimään auki ja irti kun se kerta niin nätisti kävi, ehkä tuplakaasarit voin pistää jos niistä tossa koneessa on yhtä iso apu mitä noissa SAabin H-mosissa. Mulla olis kaksi 1 4/8 tuuman SUta odottelemassa tyhjänpanttina. Vai saako nokka-akselin vaihdettua koneen ollessa paikallaan? Mikäköhän nokka tossa mun koneessa todennäkösesti on? Onko näissä jotain erilaisia kansia ollut tehtaalta tullessaan?
Mutta mitä parannuksia tämmäseen alustaan kanattaa tehdä? Lisävakaajia, negatiivista pystykallistumaa, ulosjoustojen rajotuksia?
Entäs jarrut, tossa kun ei edessä ole satuloita paikallaan laisinkaan niin olisi nyt heti parempi päivittää parempiin jos jotkut paremmat tonne suoraan menisi. Pääsylkkäkin tuolta puuttuu, täytyy sellanenkin jostain hommata.
Perävälitys oli joku 4.3 tai vastaavaa kun mittasin. On ainakin tiheä

Mutta ihan ekana tarttisi saada toi auto papereihin. Mitenköhän se mahtaa onnistua? Pitääkö tuolta TRafilta pyytää jotain kantakortteja vai kelpaako että menen konttorille ja sanon että tämä auto on ollut mulla nyt 10 vuotta ja haluisin paperit?