Laatikkoöljyt tulee olla vaihdettu 60-80 tkm:n välillä ja laatikkoöljyn vaihdoista tulee löytyä dokumentit.
Vanha taksi kannattaa jättää suosiolla ostamatta, jos laatikko on alkuperäinen.
Ideaalitilanteessa näin, mutta en olisi ihan yhtä kriittinen, koska valtaosa valtakunnan volvoista jäisi näin ollen kauppaan. Pääsosaan ei taxi autoista, tuo vaihteistoöljy on vaihdettu vasta 80 tkm:n jälkeen, jos ollenkaan.
Monessa merkkihuollossa, kun ei tyrkytetä tuota vaihteistoöljyn vaihtoa, eikä sitä pidetä edes tarpeellisena vaikka asiakas ottaisi asian puheeksi huoltoa varatessaan. Merkkiliikkeellehän tuokin lisätyö toisi teoriassa lisäeuroja kassaan, mutta toisaalta työ pitäisi laittaa enimmäkseen volvoja tekevälle asentajalle, joka tietää miten se tehdään. Normaali huollon kun voi työntää sille Hyundai tai bemari asentajalle, joka sattuu olemaan vapaana... ups

Absoluuttinen fakta kuitenkin on, että automaattivaihteisto toimii öljyllä ja ilman öljynvaihtoa se toiminta loppuu jossakin vaiheessa vaihteiston merkistä ja mallista riippumatta.