Kulkukoira  Proturbo

AW - laatikko, joko se kestää

  • 5 Vastauksia
  • 2577 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
AW - laatikko, joko se kestää
« : 30.04.2012, 14:08:05 »
Moi,

Autonvaihto edessä, sigh. Melkein kaikki v70:ä jotka ovat myynnissä ovat automaattilaatikolla ja ikää alkaa olemaan sen verran, että kytkinjalkaa voisia ajatella lepuuttavansa.

Vaan kestääkö 2005-2007 AW-laatikot yhtään sen paremmin kuin nuo aiemmat "maineenkerääjät"?

Onko fiksaaminen tullut yhtään halvemmaksi, vieläkö menee koko laatikko vaihtoon kerrasta?
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: AW - laatikko, joko se kestää
« Vastaus #1 : 30.04.2012, 14:35:33 »
On kyseessä 5- tai 6-portainen (TF80-SC) AW laatikko , niin auton huoltohistoria (varsinkin laatikon osalta) ja käyttöhistoria
kannattaa selvittää huolella. Laatikkoöljyt tulee olla vaihdettu 60-80 tkm:n välillä ja laatikkoöljyn vaihdoista tulee löytyä dokumentit.
Vanha taksi kannattaa jättää suosiolla ostamatta, jos laatikko on alkuperäinen. Koeajo kannattaa tehdä perusteellisesti ja ajan kanssa. AW laatikon tulee vaihtaa puhtaasti sekä kuumana että kylmänä. Voimakkaat vaihtamisnykäykset / rytkäykset eivät kuulu asiaan ja yleensä eivät korjaudu pelkällä öljynvaihdolla. Laatikkorempat (laatikko irti ja auki)  maksavat arviolta noin 2500 eurosta
ylöspäin riippuen korjaustarpeesta. V70 -07 2,4D:hen olisi vaihtolaatikko (TF80-SC) maksanu Debilistä vaihtotöineen arviolta noin
5000 euron hujakoilla.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: AW - laatikko, joko se kestää
« Vastaus #2 : 30.04.2012, 21:23:09 »
Laatikkoöljyt tulee olla vaihdettu 60-80 tkm:n välillä ja laatikkoöljyn vaihdoista tulee löytyä dokumentit.
Vanha taksi kannattaa jättää suosiolla ostamatta, jos laatikko on alkuperäinen.
Ideaalitilanteessa näin, mutta en olisi ihan yhtä kriittinen, koska valtaosa valtakunnan volvoista jäisi näin ollen kauppaan. Pääsosaan ei taxi autoista, tuo vaihteistoöljy on vaihdettu vasta 80 tkm:n jälkeen, jos ollenkaan.

Monessa merkkihuollossa, kun ei tyrkytetä tuota vaihteistoöljyn vaihtoa, eikä sitä pidetä edes tarpeellisena vaikka asiakas ottaisi asian puheeksi huoltoa varatessaan. Merkkiliikkeellehän tuokin lisätyö toisi teoriassa lisäeuroja kassaan, mutta toisaalta työ pitäisi laittaa enimmäkseen volvoja tekevälle asentajalle, joka tietää miten se tehdään. Normaali huollon kun voi työntää sille Hyundai tai bemari asentajalle, joka sattuu olemaan vapaana... ups :pomo:

Absoluuttinen fakta kuitenkin on, että automaattivaihteisto toimii öljyllä ja ilman öljynvaihtoa se toiminta loppuu jossakin vaiheessa vaihteiston merkistä ja mallista riippumatta.

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: AW - laatikko, joko se kestää
« Vastaus #3 : 01.05.2012, 10:10:37 »
Ideaalitilanteessa näin, mutta en olisi ihan yhtä kriittinen, koska valtaosa valtakunnan volvoista jäisi näin ollen kauppaan. Pääsosaan ei taxi autoista, tuo vaihteistoöljy on vaihdettu vasta 80 tkm:n jälkeen, jos ollenkaan.
Joo mutta en itsekään ostaisi kyllä taksia ollenkaan enkä sellaista automaattia, jolla ajettu yli 120 tkm eikä öljyjä vaihdettu historiassa kertaakaan. Itse uskaltauduin ostamaan 180 tkm ajetun s60, jossa oli sadassa tonnissa merkintä askiöljyn vaihdosta. Tämän lisäksi vaihdoin itse öljyt lähes heti auton ostettuani. Vielä ainakin toimii 9tkm myöhemmin :)

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: AW - laatikko, joko se kestää
« Vastaus #4 : 01.05.2012, 10:25:08 »
Omassa oli 477tkm taulussa kun ostin. 400tkm kohalla merkintä että öljyt vaihdettu salkkuun. vaihdatin 480tkm kohalla hihnan ja laatikko öljyn. nyt 513tkm mittarissa ja vaihtaa edelleen pehmeesti ja nätisti. öljyt myös 33tkm ajon jäljiltä aivan kirkkaan punaiset.

vanha taxi. liekö salkku tehty jo jossai kohtaa uusiksi. ei ainakaa huoltokirjasta selvinny.

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: AW - laatikko, joko se kestää
« Vastaus #5 : 01.05.2012, 11:57:29 »
itse ajelin -05 S60:llä 225tkm 7 vuoden aikana. Ei kyllä vaihteistossa ollut mitään ongelmaa, vaikka kaasujalka ei aina ihan kecyt ollutkaan. Öljyt vaihdoin 75tkm välein.
Ajossa: BMW 530d GT -12

 

Samppasport  Futurez