Volvon kanssa ollut vähän hiljaiseloa, tuli luovutettua ja nautittua kesästä eikä hätäillyt autoa läjään. Jotai vähän kuitenkin eteenpäin puolivahingossa pitäny touhuilla ettei enskaudeksi käy sama luovutus niin herkkään

kone jumppautuu jo suht nopeesti yksin ja pääs sen vielä nostamaan pakosarjojen ihmettelyä varten.

Pakosatsit/putket oikeestaan näytti mahtuvan kun teki vaan suht Laatikon kylkeen kulkemaan.
Ahtain ratti akselin puolelta ja ainakin toistaseks yrittänyt tehdä että sarjat sais irti Ilman koneen nostelua irti vaikkei nämä välttämättä pitkään tule paikallaan olemaankaan. Ei mitään hirveen hipoja ratkaisuja, apparin puolen saa tehtyä suoraan yhtenäiseksi, mutta kuskin eli ratti akselin puolen joutuu keksimään erillisinä että ne vois irrota ilman koneen nostelua tulevaisuudessa.



Apulaitteille piti myös suunnitella hihnaa kun tehostimen pumppu poissa alkuperäisestä linjasta.
Eka versio omalla hihnallaan meni uudelleen suunnitteluun, mutta lyhempi remmi ja ohjurirullan siirto varmaan riittää että pelaa


Takapenkitkin löytyi, sinisen sävyiset tosin jota koitin vähän tummentaa mustaksi autodudelta tilatulla kangasvärillä. Toisen purkillisen vielä kun olisi ruiskulla vetänyt olisi voinut tulla mustat mustat mutta välttää ainakin nyt, sävy tummeny kuitenkin tosi reippaasti.


Kardaani löytyi myös tutun kautta peräisin 940:stä. Iso boorinen, muuten ei alkuperästä sen kummemmin hajua. Hienointa oli kun sovittelin paljon pitäisi mittaa muuttaa kävikin paikalleen vaan pulttaamalla ja boorikin suht oikeassa syvyydessä kaiken ollessa linjassa
Pikku mittailut pinjonikulmille ja kardaani tunneli Rupes käymään ahtaaksi. Pienen panikoinnin jälkeen rälläkkää ja peltiarkin hakuun.


Koska autolla kuitenkin pitää vähän päästä leikkimään ja tunneli meni uusiksi oli hyvä syy asetella vaihdekeppi ja hydrauli käppäri paikalleen suht mieluisaisti. Tuo alkuperäinen tunneli vaikeutti vähän saada vaihdekeppi tarpeeksi taakse kun tykkäis sen olevan heti ratin vieressä.

Suunnittelun kukkanen



Tunneli tilkittynä kasaan. Tottakai mukiteline sinne piti hitsata, saa nähdä saako rälläkkää vielä kun yrittää maalailla/verhoilla tuon keppien paikan.

Tunneliin pitäis vielä tehdä tuolle 9-satkun tukilaakerille paikka ja voimansiirto alkais olla kasassa


Takajouset tuli e53 brmarista ja toistaiseksi mennään vakioalavarsilla ja iskareilla että saa auton joskus liikkeelle.

Ehkä haluis vielä ihan vähän alaspäin

Tosin haluis jotenkin toimivan vielä alustasta niin aletaan olla aika minimi korkeuksissa kohta.

Siirtäjän tangosta tuli niin pitkä ettei kepin siirto pikkasen apparin suuntaan haitannut kepin tuntumaan yhtään. Kivan napakka keppi ja pykälät löytyy kivasti. Jotenkin vielä laatikossakin keskityshelat tai mitkä olikaan kunnossa kun keppi tuntus ihan keskittävän eikä heilu vaihdepäällä.

Seuraavaksi vähän maalia ja sisustan matto uusiksi. Sitten olisikin loputon suo sähköjä ja pikkuniputuksia. Tuplasatulat taakse vielä kaivettava ja orkkis käsijarru leimaa varten viriteltävä uuteen tunneliin helposti purettavaksi malliksi. Keppiä kerkesin vähän simppelimmäksi siistimään jos se jääkin pitemmäksi aikaa kun leiman ajaksi kiinni.
