Samppasport  Futurez

b200ft sytkäboksi ongelma

  • 28 Vastauksia
  • 8342 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #15 : 02.08.2015, 00:02:05 »
Varoituksena vain, ettei 16v vakio sytkäkartta toimi virityslastuna 8v koneissa. (ts. 16v sytkälastu ei tue nakutusrikastusta nakutusanturin avulla vain EGT, jota 8v:ssä ei ole.)
Sama se kenen lastu kunhan ei ole näin, ketään mustamaalaamatta.  :)

Juu, kyllähän tämä asia on ollut tiedossa isommallakin yleisöllä jo varmaan kymmenen vuotta, volvolandiallahan tätä asiaa on puitukkin aikoinaan. Mutta kuka on puhunut 16v:n softasta täällä?

Poissa ovela

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #16 : 02.08.2015, 20:25:11 »
Virilastua en pahakseni pistä oli tuota muutenkin tarkotus pistää puhkumaan ja puhaltamaan ;)
940 -94 b230fd+m47 (käyttis/turboprojekti)
242 -75 b200ft+m46 (projekti)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #17 : 02.08.2015, 22:35:08 »
Juu, kyllähän tämä asia on ollut tiedossa isommallakin yleisöllä jo varmaan kymmenen vuotta, volvolandiallahan tätä asiaa on puitukkin aikoinaan. Mutta kuka on puhunut 16v:n softasta täällä?

Ehkä tätä pitäisi jatkaa yksitysviestein, mutta täällä on luettu X:n lastut ja sytkä on 16v lastu ja LH lastu on joku vikingpohjainen(ts. lähes 1:1 vakio) joka muokattu väärin, mikä oikeen toiminut mitenkäänpäin (mm. kylmäkäynnistys rikastuksia vähennetty polttoaineensäästön vuoksi?!). Onneksi huomasin tämän nakuttavan, mutta voi niitä parkoja ketkä ei sitä tajua.

Kuten sanoin, helpompi jatkaa yksityisviestein, ettei tule paskan makua kenekään suuhun.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #18 : 03.08.2015, 03:36:19 »
Ei minun mielestäni tarvii siirtyä privan puolelle.

Jos se nyt on niin että minä mainostan jotain aikapommeja niin sen voi kertoa ihan suoraan. Varsinkin kun kerran menin "suosittelemaan" jo.

Vai oliko nyt puhe jostain muuasta?
142

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #19 : 03.08.2015, 07:24:55 »
Ei minun mielestäni tarvii siirtyä privan puolelle.

Jos se nyt on niin että minä mainostan jotain aikapommeja niin sen voi kertoa ihan suoraan. Varsinkin kun kerran menin "suosittelemaan" jo.

Vai oliko nyt puhe jostain muuasta?

No nuo minun viestit lukemalla ymmärtää mikä niissä ongelma. Eikä niitä oltu muuteltu vaikka suoratkin ohjeet saatu.

Jos lastut on muuttuneet erilaisiin nykyään niin todella hyvä.
Saataisiin stoppi tähänkin ainaiseen jankkaamiseen.

Edelleenkään ketään vastaan mitään... Oli kaverin suprakin säädetty penkissä ammattilaiselta, lambda säätö 12.5afr päälle ja sytkäkarttaan oltu koskettu juurikaan... Kuitenkin vakio twinien tilalla hx50  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #20 : 07.08.2015, 07:30:01 »
Onko ammattilainen sellainen joka muuttaa mahdollisimman paljon asioita?
Entäs jos vehkeet toimii, pitääkö silti tehdä muutoksia?
Tuntuu että teillä tärkein asia on se että säätää mahdollisimman paljon välittämättä siitä vaikka samaan lopputulokseen pääsisi vähemmälläkin työllä.

En tunne kyseistä Supraa.
Tonilta saa ihan varmana toimivan lastun tuohon aloittajan purkkiin, sanokoon jessus opetuslapsineen mitä lystää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #21 : 07.08.2015, 10:32:06 »
Onko ammattilainen sellainen joka muuttaa mahdollisimman paljon asioita?
Entäs jos vehkeet toimii, pitääkö silti tehdä muutoksia?
Tietty määrä muutoksia pitää tehdä välttämättä, että vehkeet saa ylipäätään toimimaan millään tavalla.  :nuhtelu

Paljoista muutoksista voi laittaa esimerkin erään kuuluisan lastu-tehtaan osalta, jossa muutoksia on tehty helvetillinen määrä puhtaiden muutoksien/tietämättömyyden vuoksi. Toimivuus....   No, toimiihan ne jotenkin.

Oikea ammattilainen tekee tarpeelliset muutokset, eikä mitään turhaa, sillä "time is money".

Tuntuu että teillä tärkein asia on se että säätää mahdollisimman paljon välittämättä siitä vaikka samaan lopputulokseen pääsisi vähemmälläkin työllä.

Musta tuntuu....   Annan Mustan tuntua, jos tarvetta on!  ??? ::)

LH/EZK-säätämisestä täytyy rumasti sanoa, että sinä et ole siitä lopultakaan edes kevyesti hajulla, joten kovin varovaisesti kommentoisin asiaa sinuna.

Se valtava työn määrä mitä olen itse tehnyt säätö-ryhmän kanssa, johtuu siitä, ettei mitään varmistettua tietoa ole olemassa, vaan kaikki on täytynyt testata itse kaksois-sokkotestein.

Vai osasitko sinä kertoa suoraan mitä tehdä, että kaiken saa toimimaan wiinalla ja bensalla?  ???

En tunne kyseistä Supraa.

Minä tunnen tuon +500hv "lelun" ja sen säädöt!   :pomo:

Tonilta saa ihan varmana toimivan lastun tuohon aloittajan purkkiin, sanokoon jessus opetuslapsineen mitä lystää.

Hm...  Ai B200FT sytkä-lastun saa "lastulta", vai oliko se B234FT:n sytkä-lastu sittenkin?  :o

No, rumasti sanon tämän faktan.  >:(

Eilen kipaisin viemään vakion yleislastun tyypille, jolla korotettujen ahtojen kanssa kulutus pyöri +18L/100km noilla mr. lastun tekeleillä. Tämä kaava on toistunut "kerran" jos toisenkin, vaikka minä en lastuja myykkään!

Miksiköhän noita lastu-keskusteluja on privaviestilaatikossani 600kpl, jotka olen katsonut tarpeelliseksi säästää?

Sinä puhut uskon voimalla, minä taas en!  :juhau:

Ps. säätämisestä tms. aiheesta kaiken oksentamisen voi tehdä projekti-topicciini, jossa siitä huolehditaan asianmukaisella tavalla.
Ei pilata tätä topiccia "ymmärrys" oksennuksilla!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #22 : 07.08.2015, 17:33:38 »
Onko ammattilainen sellainen joka muuttaa mahdollisimman paljon asioita?
Entäs jos vehkeet toimii, pitääkö silti tehdä muutoksia?
Tuntuu että teillä tärkein asia on se että säätää mahdollisimman paljon välittämättä siitä vaikka samaan lopputulokseen pääsisi vähemmälläkin työllä.

En tunne kyseistä Supraa.
Tonilta saa ihan varmana toimivan lastun tuohon aloittajan purkkiin, sanokoon jessus opetuslapsineen mitä lystää.

Jos mietit ihan ajatuksella mitä olen kirjoittanut ja mitä esim sinä olet kirjoittanut niin löytyy vastaukset teksteistä.

No jos offina kerron tämän "toimivan" "750hp" Supran. Jokainen voi päätellä oliko se toimiva vai "toimiva".

-Ei lähtenyt oikeen millään käyntiin kylmänä, lämpimänä tai siltä välitä. (kartat puuttui)
-Seos säädöt lukittu 12.5afr kaikilla alueilla (myös tyhjäkäynnillä)
-Vaikka seokset lukittu 12.5afr silti esim motarilla kartan ja lambdan väli oli yli 30% (asetuksissa muistaakseni jotain alle 10% max) jolloin ei säätänyt haluttuun.
Ja kävi tosi laihalla, ja välillä tosi paksulla
-Auto sammuili tyhjäkäynnillä
-Puuttui ns. kiihdytysrikastus kartat, jos painoi nopeasti kaasua kävi todella laihalla hetken ja röpöttikin välillä
-Sytkäkartta vakio (no ei ainakaan päässyt nakuttamaan, oli 2 astetta myöhäsellä sytkä huipputehon kohdalla)
-Ahdin heräsi todella myöhään (johtuen karttojen puutteesta ja vakio sytkäkartasta)
-Nakutushallinta oli pois päältä
-Fuel cut oli pois päältä
-Tyhjäkäynti lähempänä 2000rpm

Ja tämä oli maksetun työn tulos ammattisäätäjältä. Ja ison kasan rahaa. ::)

Silti autossa tehoa lapun (kaverilla muistitikulla videoita myös vedoista ed. omistajalta) mukaan n. 670hp pienemmällä ahtimella ja SAMOILLA säädöillä.

Nykyään
-Lähtee käyntiin ihan mistä vain (paitsi pakkasesta kun ei oo päässy säätää pakkasella, eikä auto niitä nää)
-Osakaasulla ja tyhjäkäynnillä seos 14.7 (vie about 10litraa vähemmän cruisaillessa kuin ennen)
-Ahdin alkaa vetämään (HX50) siinä n.3500-4000rpm kohdalla, n. 1500rpm edellistä nopeammin.
-Vetää aivan helvetisti enemmän. Liekkö sitten ees muutama heppa enemmän. (Persdynolla vielä, ei dynotettu kun säädöt vielä kesken.)
-Myös alipaineella auto toimii ja tuntuu vääntävän kuten tollasen koneen kuuluu.
-Fuel cut asetettu Ahdot + 0.5bar varmuuden vuoksi
-Nakutushallinta laitettu päälle, ja hienosäädetty rajoja matalemmaksi isoilla paineilla
-Tyhjää käy niin nätisti kun noilla nokilla voi n.900rpm.

Auto siis tavallaan toimi, ei hajonnut ja siitä saatu tehoa... Mutta ei se kyllä toiminut hetkeäkään oikeasti.
Ts. jos ei olisi tiennyt että kaikki päin helvettiä, olisi vaan luullut että autossa super race nokat, entinen kilpa-auto tai vastaavaa  :D

Jokainen voi valita eri lastujen väliltä, mutta molemmat puolet nähneenä, ero on kuin yöllä ja päivällä.

ps. Ei tarkoitus vittuilla.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2021
  • Näpräilijä
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #23 : 07.08.2015, 17:55:42 »
Ihan noin mitään tietämättä ja niin edelleen, oisko tarkotettu alkujaan että Tonilta vois kysyä, sattusko olemaan vaikka b200ft:n boksia/niitä karttoja tallessa, oli ne virilastut kuinka hyviä tahansa
Psst, ootko kysynyt Tonilta?

LISÄYS: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21556.0
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #24 : 07.08.2015, 20:17:48 »
Nimenomaan näin.
142

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #25 : 07.08.2015, 21:36:50 »
Paitsi, että tuli mieleen onko b200ft saanut purkilla missä irrotettava lastu? Jos ei niin välttämättä kukaan ei ole lukenut/kopioinut sitä.
En kuollaksenikaan muista miten se lastu on noissa ei vaihdettavissa piirilevyllä...  :-[
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #26 : 07.08.2015, 22:10:27 »
No kyllä Toni varmaan tietää onko hänellä kopio vai ei.

Eikö se ole tommonen pintaan juotettu piiri...?
142

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #27 : 08.08.2015, 01:40:02 »
No kyllä Toni varmaan tietää onko hänellä kopio vai ei.
Eikö se ole tommonen pintaan juotettu piiri...?

Kaikki näkemäni EZK purkit ovat joko prossun muistiin poltettuja tai sitten niissä on ihan tavallinen 27C256 piiri, joka on irroitettava (jalassa) ja myös luettava.
Irroitettavat voi lukea helposti, Prossun sisäisiä ei sitten lueta kotitarveharrastajan välineillä/taidoilla.

LH:ssa piiri on aina irtonainen 27C256, jonka voi lukea.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa skaaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Piston whipped
Vs: b200ft sytkäboksi ongelma
« Vastaus #28 : 28.01.2016, 11:50:12 »
Nostellaampas vanhaa. Onko kukaan onnistunut saamaan b200ft sytkäpuolelle toimivaa lastua? Vakio löytyy ja virityslastu siis hakusessa.

 

RallyBaron  Samppasport