Onko ammattilainen sellainen joka muuttaa mahdollisimman paljon asioita?
Entäs jos vehkeet toimii, pitääkö silti tehdä muutoksia?
Tuntuu että teillä tärkein asia on se että säätää mahdollisimman paljon välittämättä siitä vaikka samaan lopputulokseen pääsisi vähemmälläkin työllä.
En tunne kyseistä Supraa.
Tonilta saa ihan varmana toimivan lastun tuohon aloittajan purkkiin, sanokoon jessus opetuslapsineen mitä lystää.
Jos mietit ihan ajatuksella mitä olen kirjoittanut ja mitä esim sinä olet kirjoittanut niin löytyy vastaukset teksteistä.
No jos offina kerron tämän "toimivan" "750hp" Supran. Jokainen voi päätellä oliko se toimiva vai "toimiva".
-Ei lähtenyt oikeen millään käyntiin kylmänä, lämpimänä tai siltä välitä. (kartat puuttui)
-Seos säädöt lukittu 12.5afr kaikilla alueilla (myös tyhjäkäynnillä)
-Vaikka seokset lukittu 12.5afr silti esim motarilla kartan ja lambdan väli oli yli 30% (asetuksissa muistaakseni jotain alle 10% max) jolloin ei säätänyt haluttuun.
Ja kävi tosi laihalla, ja välillä tosi paksulla
-Auto sammuili tyhjäkäynnillä
-Puuttui ns. kiihdytysrikastus kartat, jos painoi nopeasti kaasua kävi todella laihalla hetken ja röpöttikin välillä
-Sytkäkartta vakio (no ei ainakaan päässyt nakuttamaan, oli 2 astetta myöhäsellä sytkä huipputehon kohdalla)
-Ahdin heräsi todella myöhään (johtuen karttojen puutteesta ja vakio sytkäkartasta)
-Nakutushallinta oli pois päältä
-Fuel cut oli pois päältä
-Tyhjäkäynti lähempänä 2000rpm
Ja tämä oli maksetun työn tulos ammattisäätäjältä. Ja ison kasan rahaa.

Silti autossa tehoa lapun (kaverilla muistitikulla videoita myös vedoista ed. omistajalta) mukaan n. 670hp pienemmällä ahtimella ja SAMOILLA säädöillä.
Nykyään
-Lähtee käyntiin ihan mistä vain (paitsi pakkasesta kun ei oo päässy säätää pakkasella, eikä auto niitä nää)
-Osakaasulla ja tyhjäkäynnillä seos 14.7 (vie about 10litraa vähemmän cruisaillessa kuin ennen)
-Ahdin alkaa vetämään (HX50) siinä n.3500-4000rpm kohdalla, n. 1500rpm edellistä nopeammin.
-Vetää aivan helvetisti enemmän. Liekkö sitten ees muutama heppa enemmän. (Persdynolla vielä, ei dynotettu kun säädöt vielä kesken.)
-Myös alipaineella auto toimii ja tuntuu vääntävän kuten tollasen koneen kuuluu.
-Fuel cut asetettu Ahdot + 0.5bar varmuuden vuoksi
-Nakutushallinta laitettu päälle, ja hienosäädetty rajoja matalemmaksi isoilla paineilla
-Tyhjää käy niin nätisti kun noilla nokilla voi n.900rpm.
Auto siis tavallaan toimi, ei hajonnut ja siitä saatu tehoa... Mutta ei se kyllä toiminut hetkeäkään oikeasti.
Ts. jos ei olisi tiennyt että kaikki päin helvettiä, olisi vaan luullut että autossa super race nokat, entinen kilpa-auto tai vastaavaa

Jokainen voi valita eri lastujen väliltä, mutta molemmat puolet nähneenä, ero on kuin yöllä ja päivällä.
ps. Ei tarkoitus vittuilla.
