KL-varaosat  Race.fi

V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon

  • 14 Vastauksia
  • 4475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maikki_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Audi
    • Pohjolan Kurapyöräilijät. Endurofoorumi, jossa ei kyykyistä puhuta!
V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« : 24.02.2016, 13:36:56 »
V70 D5 2005 ja ajettu 380 000 km.

Moottori makaa melkein kumia vasten, väliä on parin millin verran. Kuva on otettu vasemman eturenkaan vierestä. Vaihdettuna on ylhäällä oleva tukikumi sekä alhaalla edessä oleva pien tukikumi.

Mikä tukikumi tulee vaihtaa?


Ex: 2017 xc90 T8; 2005 V70 D5

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #1 : 24.02.2016, 13:52:08 »
https://www.youtube.com/watch?v=Jp46qlS6UlY

Oliskohan tuosta mitään apua?
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Maikki_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Audi
    • Pohjolan Kurapyöräilijät. Endurofoorumi, jossa ei kyykyistä puhuta!
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #2 : 24.02.2016, 14:11:01 »
Olipas harvinaisen selkeä video. Tuon mukaan kun keväällä vaihtelee, niin ei varmastikaan jää sormi suuhun.
Onko muilla roikkunut noiden johdosta moottori normaalia alempana?
Ex: 2017 xc90 T8; 2005 V70 D5

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #3 : 25.02.2016, 19:55:26 »
Olipas harvinaisen selkeä video. Tuon mukaan kun keväällä vaihtelee, niin ei varmastikaan jää sormi suuhun.
Onko muilla roikkunut noiden johdosta moottori normaalia alempana?
Juuri nuo kaksi kumia sen koneen suurimman painon kannattelee, ne kaksi vaihtamaasi kumia vain tukee konetta, ei kannata yhtään.

Eli jos kone roikkuu liian alhaalla, on vika noissa.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Maikki_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Audi
    • Pohjolan Kurapyöräilijät. Endurofoorumi, jossa ei kyykyistä puhuta!
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #4 : 29.02.2016, 22:29:27 »
Mistä olette noita tukikumeja löytäneet kohtuuhinnalla myytävän?
Järkyttävän hintaisia näyttää joka paikassa olevan, ~ 80 -100 €/kpl.
Ex: 2017 xc90 T8; 2005 V70 D5

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #5 : 29.02.2016, 22:39:41 »
Mistä olette noita tukikumeja löytäneet kohtuuhinnalla myytävän?
Järkyttävän hintaisia näyttää joka paikassa olevan, ~ 80 -100 €/kpl.

Sen verran ne tahtovat maksaa tarvikkeina. Skandixilta taitaa löytyä vähän halvemmalla, mutta postikulut on kovat.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Timo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 272
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #6 : 02.03.2016, 16:22:48 »



Kuinka paljon tuossa on väliä kun kaikki on kunnossa?
Mazda CX-5 2,2D AWD -18
Ex: V70 D5 AWD -07 Classic

Poissa karvajose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #7 : 15.03.2016, 15:54:16 »
Omassa S80: ssa makaa myös vaihdelaatikko tuon kumin päällä.. Kuuluu kaikennäköisiä resonointiääniä auton sisälle, mutta ei ulos. Mikähän on noiden kumityynyjen vaihtoon menevä aika korjaamolla, vai joutuukohan tuota likaamaan omat kädet ;D

Poissa Maikki_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Audi
    • Pohjolan Kurapyöräilijät. Endurofoorumi, jossa ei kyykyistä puhuta!
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #8 : 20.03.2016, 17:48:27 »
Nyt on molemmat tukikumit vaihdettu uusiin tarvikemallisiin. Arvioisin samaisen välin nyt noin 10 mm suuruiseksi. Tarvitsee vielä testailla, koliseeko kone vielä apurunkoon kiinni.
Ex: 2017 xc90 T8; 2005 V70 D5

Poissa Timo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 272
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #9 : 20.03.2016, 19:44:19 »
Sitäpä luokkaa se oli omassakin. Kiitos!
Mazda CX-5 2,2D AWD -18
Ex: V70 D5 AWD -07 Classic

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #10 : 20.03.2016, 20:59:57 »
Millä ihmeellä saa sen takimmaisen kumityynyn alemman pultin irti?

Hylsy korkkasi 1/4" koossa hitsatulla jatkolla, 1/2" ei mahdu eikä välimalli.

Lenkillä ei saa voimaa tarpeeksi ja muutenkin kallistuksenvakain on edessä sekä ohjaustehostimen putket että ei sais mitään oikein siihen kiinni.

Videoissa siihen pääsee moottorin puolelta mutta tässä on sieltä päin se jalka ummessa joten ei onnaa.

Vai ajattaako mokoma nyt pajalle että saa nosturille.

Kumma kun näin helppoa hommaa ei saa perustyökaluilla tehtyä.

Yritin irroittaa jopa niitä paineputkia ohjausvaihteesta mutta sekin 10mm pultti aivan jumissa. Siis se joka painaa sillä metallinpalasella ne putket vaihteeseen kiinni.
Nykästy sitten oikein momenttiin....
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #11 : 20.03.2016, 23:18:48 »
Millä ihmeellä saa sen takimmaisen kumityynyn alemman pultin irti?

Hylsy korkkasi 1/4" koossa hitsatulla jatkolla, 1/2" ei mahdu eikä välimalli.

Lenkillä ei saa voimaa tarpeeksi ja muutenkin kallistuksenvakain on edessä sekä ohjaustehostimen putket että ei sais mitään oikein siihen kiinni.

Videoissa siihen pääsee moottorin puolelta mutta tässä on sieltä päin se jalka ummessa joten ei onnaa.

Vai ajattaako mokoma nyt pajalle että saa nosturille.

Kumma kun näin helppoa hommaa ei saa perustyökaluilla tehtyä.

Yritin irroittaa jopa niitä paineputkia ohjausvaihteesta mutta sekin 10mm pultti aivan jumissa. Siis se joka painaa sillä metallinpalasella ne putket vaihteeseen kiinni.
Nykästy sitten oikein momenttiin....

Kyllä sen saa sopivan mittaisella 1/4" jatkolla auki kun kulma on oikea. Onnistui minullakin vaikka ensin tuntui että ei millään. Luepa tämä

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65742.0
« Viimeksi muokattu: 20.03.2016, 23:24:10 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #12 : 21.03.2016, 11:45:56 »
Pitänee koittaa uudestaan vielä kolmannen kerran. Ensin katkesi se 1/4 jatko, toisella kerralla hylsy antautui.

Noh, ostettava parempia vehkeitä sitten kait.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #13 : 21.03.2016, 22:04:44 »
Kylläpä vastustaa. Ei se minusta nyt niin tiukassa ollut että ei ois vehkeet kestänyt. Mutta herkästi se 1/4 jatko alkaa joustamaan jos on ylen pitkä.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Maikki_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Audi
    • Pohjolan Kurapyöräilijät. Endurofoorumi, jossa ei kyykyistä puhuta!
Vs: V70 D5 2005 moottorin osuminen runkoon
« Vastaus #14 : 21.03.2016, 23:24:00 »
Täydennetään hieman, josko tästä olisi muille avuksi:
- Käytin takana sijaitsevan alatuen pultin irroittamiseen 1/4" koossa olevia hylsyosia. 14 mm hylsyn pujottelin sormin pultin päähän ja sen jälkeen työnsin siihen 1/4" jatkovarren. Jatkovarren päästä räikkäavaimella lähti auki.

Tuossa käytetyt hylsysarja on IKH:n harrastelikastiin kuuluva sarja noin kymmenen vuoden takaa. Luulisi siis lähtevän auki melkein millä sarjalla vaan.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2016, 23:25:52 kirjoittanut Maikki_S »
Ex: 2017 xc90 T8; 2005 V70 D5

 

Proturbo  Autodiagnoosi