Futurez  Kulkukoira

940 paisunut jäähdyttimen yläosa

  • 17 Vastauksia
  • 5587 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Asdow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 paisunut jäähdyttimen yläosa
« Vastaus #15 : 15.08.2016, 20:08:19 »
150 kPa sanoo toi korkki mikä mulla on.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6774
  • Global alligator
Vs: 940 paisunut jäähdyttimen yläosa
« Vastaus #16 : 16.08.2016, 10:30:32 »
Samat ne näissä 900 sarjassa on, vs turbo/vapari.

Joissakin vanhoissa, lähinnä 700 sarjassa oli turboissa tuo 150 ja vapareissa 75 mutta ei kai niitä 75 korkkeja enää edes saa, ainakaan tarvikkeina.
Enkä ymmärrä miksi pitäisi olla eri kiehumispiste vapari vs turbo? Ainakaan normaalikäytössä.
Kiehumispiste muuttuu ehkä asteen tai pari, mitä merkitystä?

Muutaman asteen viileämmän termostaatin ymmärrän kyllä turbomallissa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 paisunut jäähdyttimen yläosa
« Vastaus #17 : 16.08.2016, 22:53:37 »
Samat ne näissä 900 sarjassa on, vs turbo/vapari.

Joissakin vanhoissa, lähinnä 700 sarjassa oli turboissa tuo 150 ja vapareissa 75 mutta ei kai niitä 75 korkkeja enää edes saa, ainakaan tarvikkeina.
Enkä ymmärrä miksi pitäisi olla eri kiehumispiste vapari vs turbo? Ainakaan normaalikäytössä.
Kiehumispiste muuttuu ehkä asteen tai pari, mitä merkitystä?

Muutaman asteen viileämmän termostaatin ymmärrän kyllä turbomallissa.
Karkeasti ottaen 1bar on 20C (veden) kiehumispisteessä, jotenka on sillä aika raju merkitys. 75kPa korkilla vesi kiehuu jo 115C lämpötilassa, täysin riittävää. Ja vapari vs turbo voi kiehua eri lämpötilassa koska ahtimen vesikierto käy pirskatin kuumana, vaparissa ei niin selkeetä kuumaa pistettä ole jäähdytysjärjestelmässä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Elekma  Autoracing