Race.fi  Puotilan autokorjaamo

940 b230ft sammuilee

  • 13 Vastauksia
  • 2897 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MKT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • blöb
940 b230ft sammuilee
« : 01.01.2017, 17:41:52 »
Juuh elikkäs kyseinen menopeli alkanut temppuilemaan ja sammuilee ajossa. Virrat tietty jää päälle ja joulukuusi syttyy mittaristoon. Alkuun teki ongelmaa hyvin harvakseltaan. Kunnes paheni ja syyksi paljastui ehtoopuolella oleva ruiskupumppu. Vika korjautui laittamalla tilalle bilteman 044-pumpun. Näillä toimi kuin unelma parin viikon ajan, kunnes taas alkoi vittuilemaan. Eli ruiskupumppu ja rele on vaihdettu. Tekniikka on vakio lukuunottamatta rajapainevenaa millä ahdot nostettu n.0.7bar. Auto itse on -92 ja ajettu ~350tkm. Mistähän kannattaisi aloittaa vian etsiminen? Voiko olla, että uusi pumppu ja suurempi tuotto rikkonut jotain? :idiot2:
940 Turbo -92 "v8?"

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #1 : 01.01.2017, 18:14:12 »
Kannattaa aloittaa lukemalla vikakoodit. Jos sammuu ja lähtee hetken päästä niin voi olla esim. asentoanturi.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #2 : 01.01.2017, 18:50:47 »
Miten jenkakello käyttäytyy kun moottori nyykähtää? Tipahtaa nollaan suoraan tai vajuu hiljalleen?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa MKT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • blöb
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #3 : 01.01.2017, 19:55:03 »
Kannattaa aloittaa lukemalla vikakoodit. Jos sammuu ja lähtee hetken päästä niin voi olla esim. asentoanturi.
Kerran kaksi sain 1-3-2 eli akun liian suuren/pienen jännitteen. Sekin ennen pumpun vaihtoa tosin. Muuten ei ole tullut vikakoodeja.
940 Turbo -92 "v8?"

Poissa MKT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • blöb
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #4 : 01.01.2017, 19:57:41 »
Miten jenkakello käyttäytyy kun moottori nyykähtää? Tipahtaa nollaan suoraan tai vajuu hiljalleen?
Kun sammuu niin tippuu suoraan nollaan ja välillä alkaa vain pätkimään, ettei sammu ihan kokonaan. Ei vastaa kaasuun ja kierrokset heittää hurjaa vauhtia esim 1500-2500... Voisiko vika olla sytkäpuolella ?
940 Turbo -92 "v8?"

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #5 : 01.01.2017, 20:18:52 »
Vauhtipyörän asentoanturi, se on klassikko..kympin osa vartin homma
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa MKT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • blöb
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #6 : 01.01.2017, 20:34:01 »
Päivitystä hieman. Tänään illalla oireet paheni huomattavasti. Enää pääsee kilometrin/kaksi kerrallaan. moitteetta. Luin vikakooditkin. 1-1-1 näytti. Eikä toiminut sen paremmin vanhallakaan ruiskupumpun releellä. Akunkenkä irti 20min, että LH nollaisi itsensä = sama rumba jatkui silti.

Vauhtipyörän asentoanturi, se on klassikko..kympin osa vartin homma
Täytynee käydä hakemassa ko. Osa ja testata josko alkaisi pelittämään.
940 Turbo -92 "v8?"

The moose

  • Vieras
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #7 : 01.01.2017, 20:37:13 »
Konehuoneen suutinrele.tai Sytkäkivi voi olla myös syyllinen

Poissa MKT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • blöb
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #8 : 03.01.2017, 01:22:30 »
Tuli tuossa eilen ehtoolla putsailtua IMM ja tsekattua suutinreleen liitin. Toistaiseksi pelittänyt moitteetta ja tuntuu jopa vastaavan kaasuun paremmin. Ei varmaan vielä kannata hurrata, ettei todellisuus iske silmille.  ;D Eikös heittelehtivä kierroslukumittari (etenkin kylmänä tyhjäkäynnillä nollaa hipova) kieli viallisesta kampiakselin asentotunnistimesta? :idiot2: Taitaa tuossa jokin imuvuotokin olla, kun kylmänä tyhjäkäynnillä näyttää ahtoja juuri ja juuri -0.6. Moottorijarrulla -0.8.
940 Turbo -92 "v8?"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #9 : 03.01.2017, 01:56:13 »
Jos asentotunnistin sekoilee/pettää, matka katkeaa siihen heti (kone sammuu kerrasta).
Heittelevä kierroslukumittari on piuha/puola/sytkäpääte/mittari tms. vika.

Oma ehdotus on sytkäpääte/puola...

Tosin automaatissa solmussa oleva vetolevy tekee jänniä juttuja yllämainittuihin oireisiin. Pottapyörä/kaksoismassa ei sellaista tee.

Tosin tuo 1-3-2 koodi tarkoittaa piuhavikaa tai laturi/jännitteensäädin vikaa. Kannattaa tarkastaa se laturin perästä imusarjaan johtuva piuha. Aiheesta ohjeet FAQ:ssa minun aloittamanani.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa MKT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • blöb
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #10 : 04.01.2017, 00:50:11 »
Jos asentotunnistin sekoilee/pettää, matka katkeaa siihen heti (kone sammuu kerrasta).
Heittelevä kierroslukumittari on piuha/puola/sytkäpääte/mittari tms. vika.

Oma ehdotus on sytkäpääte/puola...

Tosin automaatissa solmussa oleva vetolevy tekee jänniä juttuja yllämainittuihin oireisiin. Pottapyörä/kaksoismassa ei sellaista tee.

Tosin tuo 1-3-2 koodi tarkoittaa piuhavikaa tai laturi/jännitteensäädin vikaa. Kannattaa tarkastaa se laturin perästä imusarjaan johtuva piuha. Aiheesta ohjeet FAQ:ssa minun aloittamanani.

Nyt on auto pelittänyt pari päivää aivan normaalisti. Tänään tosin vaihdoin tulpanjohdot, kun vanhat eivät tahtoneet pysyä kunnolla paikallaan enää. Mutta mites jos tuo vika tulee takaisin ja tarviis se puola vaihtaa niin kannattaako ostaa alkuperäinen vai kelpaako sinne ihan joku tarvikepuola, tms? Tuo hinta vaan mietityttää, kun motonet tarjoaa 80 euron hintaan ja biltema "tehopuolaa" parilla kympillä :idiot2:

Sama kymysys sytkäpäätteeseen. Kannattaako halvimmat tarvikeosat jättää hyllylle?

Täytynee vilkaista sitä jännitteensäädintä ja tuota mainitsemaasi piuhaa myös.
940 Turbo -92 "v8?"

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #11 : 04.01.2017, 17:38:06 »
Etköhän ihan tarvikkeen saa motonetistä tohon hintaa.
Saa niitä puolia muualtakin  V:>
http://www.uspartsperformance.fi/puola-blaster-2

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #12 : 04.01.2017, 22:10:54 »
Pontikkapäiden klaanissa on ajettu pitkään blaster II puolilla ilman ongelmia.

Syttypäätteenä itselläni on ollut bosch ja hugo, vuoden ikäinen bosch pamahti kehäkolmosen ruuhkaan ja hugo pelittää edelleen. Lämpö tappaa syttypäättee, joten mukana tulevaa pii-tahnaa kannattaa hölvätä runsaasti sinne päätteen/jäähdytys-blokin väliin. Eikä se pahaa tee pellin ja blokinkaan välissä.

Tietysti minulla vanhan auton omistajana varaosat ovat kokoajan matkassa.  ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Clayman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • Volvo for life
Vs: 940 b230ft sammuilee
« Vastaus #13 : 10.02.2017, 10:25:29 »
Ääni syttykivelle. Sen rikkoutuminen aiheuttaa tuollaista.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.

 

KL-varaosat  Race.fi