Carcom Oy  Elekma

Väääntö katoaa - CVVT:n vikaoireet?

  • 1 Vastauksia
  • 1877 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Väääntö katoaa - CVVT:n vikaoireet?
« : 20.03.2017, 11:36:52 »
Tjaah - näitä taas.

-Vääntö katoaa n. puolen tunnin ajon jälkeen - yleensä ekat 20min toimii mukavasti.
-Reilumpi kasunkäyttö, esm. ohitus mukana kuviossa vian tullessa.
-Joskus sytyttää vikavalon P0026, ei aina.
-Selkeästi nokka-akselin ajoitus pielessä, lämä tiskissä "möö"-ääntä ja kiihtyvyys heikko.
-Kun vika ei ole päällä niin n. RPM2000-kohdan väännönnousu hieman kulmikas - pitää pienen tauon / nytkäyttää.
-Kylmänä ohjaussolenoidin vastusarvo about kohdallaan - lämpöisenä ei mitattu.
-Perinteisesti öljylaatu&vaihtoväli sellainen ettei pahemmin ole koneista mitään jumittavia mömmöjä löytynyt.

Magneettiventtiiliähän tässä ekana epäilee ja kunhan kelit lämpenee niin varmaan putsaan sen / yritän joskus saada mitattu lämpöisenä. Vaan millaisia oireita itse feilaava CVVT antaa? Paljonko sitä päittäisvälystä sai olla ja mistä se mitattiin? Onko tällainen tehonpuutos korjaantunut ohjaussolenoidi vaihtamalla?
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Väääntö katoaa - CVVT:n vikaoireet?
« Vastaus #1 : 18.04.2017, 18:35:31 »
Tjaah - näitä taas.

-Vääntö katoaa n. puolen tunnin ajon jälkeen - yleensä ekat 20min toimii mukavasti.
-Reilumpi kasunkäyttö, esm. ohitus mukana kuviossa vian tullessa.
-Joskus sytyttää vikavalon P0026, ei aina.
-Selkeästi nokka-akselin ajoitus pielessä, lämä tiskissä "möö"-ääntä ja kiihtyvyys heikko.
-Kun vika ei ole päällä niin n. RPM2000-kohdan väännönnousu hieman kulmikas - pitää pienen tauon / nytkäyttää.
-Kylmänä ohjaussolenoidin vastusarvo about kohdallaan - lämpöisenä ei mitattu.
-Perinteisesti öljylaatu&vaihtoväli sellainen ettei pahemmin ole koneista mitään jumittavia mömmöjä löytynyt.

Magneettiventtiiliähän tässä ekana epäilee ja kunhan kelit lämpenee niin varmaan putsaan sen / yritän joskus saada mitattu lämpöisenä. Vaan millaisia oireita itse feilaava CVVT antaa? Paljonko sitä päittäisvälystä sai olla ja mistä se mitattiin? Onko tällainen tehonpuutos korjaantunut ohjaussolenoidi vaihtamalla?

Hyvin samalta kuulostaa, kuin minulla. Möö -ääni tuli kuvioon pikku hiljaa aiemmin ja aiemmin. Lopulta kylmänäkin. Vaihdon solenoidin (ilmeisesti oli tarvike) eikä auttanut. Vaihdoin vvt pyörän eikä auttanut. Lopulta en muuta keksinyt ja hain uuden solenoidin ja sehän auttoi. Nyt menty pitkään ongelmitta... Eli hae varmasti alkuperäinen solenoidi niin luultavasti tulee kuntoon.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

 

Futurez  Kulkukoira