Carcom Oy  Elekma

v50 1,6 tdi turbon öljynkieron suodatin ??

  • 18 Vastauksia
  • 12565 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: v50 1,6 tdi turbon öljynkieron suodatin ??
« Vastaus #15 : 25.04.2017, 20:18:41 »
Tuos alotuksen volvossa sihdin poisto oli määräaikaishuollossa jääny tekemättä kun oli ohje ollut sihdin poistosta ja uusien osien asennuksesta huollon lisälehdillä ja lisälehdet kansion alimmaisena.

Ihme ettei fordin korissa olevissa focus esim ole samaa ongelmaa. Ainakaan mun lähipiirissä olevissa ei mitään.

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 1,6 tdi turbon öljynkieron suodatin ??
« Vastaus #16 : 28.05.2017, 07:43:03 »
Näkyykö se siivilän poisto merkkiliikkeen tietokannassa? Vaihdoin kunnostetun turbon vanhan 214tkm ajetun tilalle, enkä älynnyt tarkastaa. Vanhassa ei ollut mitään vikaa minkä olisi huomannut, halusin vaan varmuudeksi vaihtaa. Nyt 16tkm ajettuna kuuluu sellainen korkea taajuuksinen ujellus joka seuraa kierroksia, alkaen tyhjäkäynnistä +2000rpm jonka jälkeen se häviää muun melun alle. Öljyt on olleet aina hyvät ja niitä on vaihdettu tiheämmin kuin mitä on vaihtoväli.

Käytin laturinhihnan irti, ääni kuului edelleen. Pitää tutkia vielä imupuolen vuodot. Mitä muita syitä voi olla kyseiselle äänelle? Auto toimii muuten hyvin ja vedot on tallella, eikä savuta. Suutin vuoto/suutin löysällä? Auto on 2009 V50 1,6d.
Huomasin tuossa, että turbo on nokinen, ilmeisesti pakokaasuvuoto turbon ja hiukkassuodattimen välistä, siinä ei ole mitään tiivistettä vaan liitos on toteutettu sellaisella kartiolla ja klemmarilla. Onko kellään ollut vastaavaa vuotoa ja miten sen saisi tiivistettyä?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: v50 1,6 tdi turbon öljynkieron suodatin ??
« Vastaus #17 : 28.05.2017, 14:10:50 »
Huomasin tuossa, että turbo on nokinen, ilmeisesti pakokaasuvuoto turbon ja hiukkassuodattimen välistä, siinä ei ole mitään tiivistettä vaan liitos on toteutettu sellaisella kartiolla ja klemmarilla. Onko kellään ollut vastaavaa vuotoa ja miten sen saisi tiivistettyä?

Uusi klemmari ja löysää DPF:n kiinnityspultit koneen kyljestä ja sitten vasta kiristät sen klemmarin ja sen jälkeen kiinnityspultit. Tuo liitos ei vuoda jos on oikein laitettu.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 1,6 tdi turbon öljynkieron suodatin ??
« Vastaus #18 : 28.05.2017, 14:29:08 »
Uusi klemmari ja löysää DPF:n kiinnityspultit koneen kyljestä ja sitten vasta kiristät sen klemmarin ja sen jälkeen kiinnityspultit. Tuo liitos ei vuoda jos on oikein laitettu.
Muistelin tuossa, että uuden hiukkassuodattimen liitoksen kaula (se joka kiinnittyy ahtimeen) oli osunut johonkin ja hiukan painunut lyttyyn. Naputtelin sitä takaisin muotoon mutta voi olla ettei se ole tarpeeksi oikeassa muodossa tiivistyäkseen. Kävin jo hakemassa alkuperäisen uuden klemmarin. Kestääkö siinä liitoksessa mikään pakoputkitahna?

 

Elekma  Autoracing