Copy pastea "Esimerkiksi PSA konsernin 1.6 80kw diesel-moottorille, jota käytetään Volvossa, Fordissa, Citroenissa, Peugeotissa, Mazdassa, Minissä, jne on jo ensimmäisessä 20.000km huollon yhteydessä tullut poistaa moottorilta turbolle tulevasta öljylinjasta metallinen filtteri, joka tukkeutuu ja aiheuttaa öljynkiertohäiriön sekä turbon rikkoutumisen. Myös öljylinjat ovat myöhemmin määrätty vaihdettavaksi halkaisijaltaan paksummiksi."
Lähde http://turbotukku.com/turboahtimen_asennus
Essonbaarijuttuna tiedän yhdenkin tapauksen kun autoon laitettiin jo vissiin neljättä uutta ahdinta, kunnes asentaja sai autovalmistajan ohjeen käsiinsä, jossa kerrottiin mitä kaikkea tulee samalla vaihtaa ja tuo sihti poistaa jne jne.. 
"• Turboahdin öljyn syöttöputki & banjo pultit on vaihdettava
• Öljypumppu on poistettava ja tarkastettava
• Kaivon on poistettava ja puhdistettava.
• Tarkasta, että moottorissa on viimeisimmät tekniset öljypohja ja mittatikku.
• Öljyn siivilä (poimia) on poistettava ja korvattava, koska hiilijäämiä / lietteen rakentaa
• Öljynjäähdytin ja suodatin tulee poistaa ja puhdistaa
• Ahtoilman jäähdytin on poistettava, puhdistettava perusteellisesti ja öljyä sisällä valutettu pois
• Imu-ja painepuolen letkut on tarkastettava vaurioiden varalta ja puhdistetaan
• Pakoputkisto on tarkastettava saastumisen / tukos (Catalyst, DPF jne.)
• Ajoneuvot DPF: suorittaa staattinen palautuminen mukaan valmistajat guidlines
• Jarru alipainepumppu on poistettava ja tarkastettava roskia / hiili - puhdista tarvittaessa
• Uusi öljynsuodatin ja öljy asennettavien
• polttoaineruiskujen tiivisteet tarkasteltava kuten ei palanut tai heikentynyt - vaihda tarvittaessa
• Öljyn viemäriputki tarkastetaan tukos / rajoitusten ja puhdistettava tarvittaessa
• Öljyn virtaus on tarkastettava: - Sovita turboahdin moottorin jättäen öljyn paluuputki pois - Asenna pidempi öljyn paluulinjan ja syöttää sopivaan astiaan - Käynnistä moottori ja joutokäyntiä 60 sekuntia, sammuta moottori - Toimenpide määrä öljyä säiliöön - 60 sekuntia tyhjäkäynnillä pitäisi tuottaa vähintään 0,3 litraa öljyä - Toista testi kaksi tai kolme kertaa vahvistaa öljyn virtaus on oikea - Tämän testin aikana, älä anna moottorin käydä alle öljyn minimitaso! - Ajoneuvon tulee ajaa 20-30 km sitten öljy / suodatin vaihdetaan ja suodatin Banjo pultti poistettu - Neuvo öljy / suodatin vaihdetaan 3000 kilometrin välein"
Siinä muutama ohje, ennen uuden turbon asennusta, PSA 1.6HDi
Oma Volle 230tkm on ollut turbon takia merkkiliikkeessä 4kuukautta ja 2tkm sitten, edellisen omistajan toimesta. Ei ole vielä kajahtannut.
Pääsisköhän sitä huoltohistoriaa missään lukemaan, tietäis vähän mitä on tehty ja tekemättä ja tarvitseeko vm.2007:kan hiukkassuodatin jotain huoltoa.