Kysytään tässä jotta on porukalla mennyt paljon ja kuinka helposti paskaksi noita halvimpia mahdollisia OBD Bluetooth kikkareita? Ja tosiaan itseäkin kiinnostaisi oikea virallinen kytkemisjärjestys tuossa proseduurissa?
Vastataan wanhaan mutta kun tulee Googlessa vastaan suomeksi ensimmäisten joukossa..
En ole vielä rikkonut itse ainakaan.

Noita on erilaisia sisällöltään. Tuossa on kaksi kahdelta eri kiinan myyjältä samaan hintaan tilattuna. Vasen on kiinalaisten koodama koska vastaa virheellisesti joihinkin komentoihin tai ei ollenkaan ja oikea taas toimii odotetusti.
Kyseisiin uudempiin volvoihin on vaikeampaa ottaa syvemmin kiinni koska MS-SCAN/HS-SCAN ei ole kovin hyvin tuettuna missään elm327 laitteessa vaan vasta STN1170 laitteet osaa niitä. Lähettämällä 0100 komento saat suppean listan mitä tukee OBDII ja elm327 tasolla mikäkin auto. Esim. Volvo 850 tukee vain itselle 0101 komentoa eli onko Check Engine (lambda näköinen valo omassa) päällä jne jne...
(Volvon protokollan takana sitten loput ja Fenix/M4.3/ECC... ovat erillisten OBDII pinnien takana ledin vilkutuksella luettavissa ja resetoitavissa).
Myös nuo jotka hakkeroi uudempia niin niille paras paikka on peräkontin liittimessä eikä OBDII liittimessä jonkun syyn takia.
Vm 2004 V70 T5 antoi seuraavat:
ECU 1F has PIDs [01:1] [05:1] [0C:1] [0D:1] [04:1] [08:1]
Eli joitain asioita voi seurailla.
Myös yksi suuri syy miksi ei saa kiinni OBDII portin kautta noihin perus juttuihin on se että onko sulake kunnossa? 850 oli nro 15 sulake OBDII portille ja tupakansytyttimelle samaan aikaan. Henk. kohtaisesti en ole vaivautunut varmistamaan mutta saanu kuvitelman että sen rikki meno ei haittaa kulkuun vaan et pysty saamaan yhteyttä mihinkään ja et voi ladata puhelinta

Toiseen
mikä proseduuri..
*
Laitat auton käyntiin*
Törkkäät elm327 laitteen OBDII porttiin*
Yhdistä ja käytä....
*
Tajuat että virtalukko II asennossa myös toimii (auto käynnissä vaan yksinkertaisempi ilman selittelyjä)
-Toimivat OBDII sovellukset ja ohjelmat pitäisi toimia ihan heittämällä kun kaikki perusasiat kunnossa.