Tehtiin juuri, siten että kaveri teki ja minä ojentelin työkaluja. Tosin minun auto on D5244T4. Eli jakohihna, apurulla, kiristysrulla, vesipumppu, apulaitehihna, kiristysrulla, kompressorin hihna. Lisäksi minulla oli kampiakselin stefa, ei näkynyt vuotoa, joten emme vaihtaneet.
On sen verran ahdas paikka ja hankala homma ettei mielestäni kannata säästellä osissa, jättämällä jotakin vanhaa.
Jäi tuossa vielä laturi vaihtamatta, jota tutkimme tarkkaan. Lisäksi ilmastointikompura odottaa vielä varaosaa, eli on nyt työpöydällä. Siitä on juttua erikseen näillä sivuilla.
Kaikki osat tilasin Saksasta. Tuli ensin kompuran hihna väärin, väärä osa oikeassa pakkauksessa. Pienen chattailun jälkeen lähettivät oikean osan. Kaikki osat ovat ymmärtääkseni laatumerkkiä, tarkoituksella valitsin niin. Muut osat Gates, vesipumppu Aisin. Osat maksoi n. 260€. Tilatessa kannattaa olla tarkka, kannattaa verrata auton rek. no, VIN no. ja Volvon varaosanumeron perusteella. (siis kaikkien näiden kanssa ristiin). Joskus sivu saattaa ilmoittaa että osa sopii autoon, mutta tarkempi tarkastelu voi kertoa muuta.