Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 2.4D 2008 jakopäänhuolto

  • 7 Vastauksia
  • 3261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laspa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
V70 2.4D 2008 jakopäänhuolto
« : 25.09.2017, 13:06:12 »
Ostin juuri V70 (elämäni ensmäinen Volvo muuten..) 2.4D 2008 (D5244T5), johon pitää vielä jakopäähuolto teettää (5v täynnä).

Mitä kaikkea jakopäähuollossa pitää vaihtaa? Eräs huoltoliike meinasi ettei näihin ole tapana "rullia" vaihdella, vaan velottaa erikseen kampiakselin ja nokka-akselin pyörästä.

Onko noin ettei niitä vaihdeta yleensä? Mitä yleensä vaihdetaan?

Poissa suomipioneeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2008 jakopäänhuolto
« Vastaus #1 : 25.09.2017, 14:28:59 »
Yleensähän näihin vaihdetaan remmin lisäksi vesipumppu ja kiristin. Samalla tietenkin kun jakopää auki niin tarkastaa moniurahihnan, apulaitteet ja kiristimen.
Nykyinen.Volvo XC70 2005 D5 AWD aut.---Ex.Volvo S60 2005 2.5T Aut.---Ex.Volvo V70 2009 2,4D Aut. "Wanha Taxi"---Ex.Volvo S60 2000 2.4i Aut.

Poissa VNT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2008 jakopäänhuolto
« Vastaus #2 : 25.09.2017, 18:35:27 »
Vie merkkiliikkeeseen, jos pikkupajoissa on vähän halvempi niin ei kannata, takuuta ei ole ja osista ei tiedä mitä on laitettu. Vesipumpuissa on iso ero tarvikkeen ja alkupeisen välillä. Toki pienet pajat voi laittaa orig. osia, mutta ei hinta sitten paljoa eroa.

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 904
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: V70 2.4D 2008 jakopäänhuolto
« Vastaus #3 : 25.09.2017, 23:57:21 »
Jos ei halua maksaa vesipumpusta orggiksen hintaa, niin esim. KL-Varaosilta Aisinin pumppu, sama kuin orginaali. (omasta oli vain Volvon logo viilattu pois)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: V70 2.4D 2008 jakopäänhuolto
« Vastaus #4 : 27.09.2017, 17:39:08 »
Jos ei halua maksaa vesipumpusta orggiksen hintaa, niin esim. KL-Varaosilta Aisinin pumppu, sama kuin orginaali. (omasta oli vain Volvon logo viilattu pois)

Löytyy muuten Suomen tukkureilta ainakin Atoyltä, saa jopa Volvon pultit hyllystä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa volwheel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2008 jakopäänhuolto
« Vastaus #5 : 05.10.2017, 18:55:33 »
Tehtiin juuri, siten että kaveri teki ja minä ojentelin työkaluja. Tosin minun auto on D5244T4. Eli jakohihna, apurulla, kiristysrulla, vesipumppu, apulaitehihna, kiristysrulla, kompressorin hihna. Lisäksi minulla oli kampiakselin stefa, ei näkynyt vuotoa, joten emme vaihtaneet.

On sen verran ahdas paikka ja hankala homma ettei mielestäni kannata säästellä osissa, jättämällä jotakin vanhaa.
Jäi tuossa vielä laturi vaihtamatta, jota tutkimme tarkkaan. Lisäksi ilmastointikompura odottaa vielä varaosaa, eli on nyt työpöydällä. Siitä on juttua erikseen näillä sivuilla.

Kaikki osat tilasin Saksasta. Tuli ensin kompuran hihna väärin, väärä osa oikeassa pakkauksessa. Pienen chattailun jälkeen lähettivät oikean osan. Kaikki osat ovat ymmärtääkseni laatumerkkiä, tarkoituksella valitsin niin. Muut osat Gates, vesipumppu Aisin. Osat maksoi n. 260€. Tilatessa kannattaa olla tarkka, kannattaa verrata auton rek. no, VIN no. ja Volvon varaosanumeron perusteella. (siis kaikkien näiden kanssa ristiin). Joskus sivu saattaa ilmoittaa että osa sopii autoon, mutta tarkempi tarkastelu voi kertoa muuta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2008 jakopäänhuolto
« Vastaus #6 : 08.10.2017, 20:31:43 »
Yleensähän näihin vaihdetaan remmin lisäksi vesipumppu ja kiristin. Samalla tietenkin kun jakopää auki niin tarkastaa moniurahihnan, apulaitteet ja kiristimen.

Vaihtaisin aina moniurahihnan, tiedän aika monta D5 konetta jotka ovat tuhoutuneet apulaitehihnan palasten mentyä jakohihnan väliin...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa suomipioneeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2008 jakopäänhuolto
« Vastaus #7 : 10.10.2017, 09:41:53 »
Vaihtaisin aina moniurahihnan, tiedän aika monta D5 konetta jotka ovat tuhoutuneet apulaitehihnan palasten mentyä jakohihnan väliin...
Jep, ei ole kallis investointi vaihtaa samalla. Taitaa pääosin johtua jonkun rullan jumittamisesta että on hajoillut noita.
Nykyinen.Volvo XC70 2005 D5 AWD aut.---Ex.Volvo S60 2005 2.5T Aut.---Ex.Volvo V70 2009 2,4D Aut. "Wanha Taxi"---Ex.Volvo S60 2000 2.4i Aut.

 

KL-varaosat  Race.fi