Samppasport  Futurez

S80 konepellin naarmutuksen pikahoito

• 7 Vastauksia
  • 1684 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
S80 konepellin naarmutuksen pikahoito
« : 04.09.2018, 19:48:16 »

iltojeni valon ja aamujeni auringon Volvon S80 (vm. 2003 2,4 D) keulaan oli joku rasavilli tai muu villi tempaissut avaimilla pahat jäljet. Prkl.

Mikä avuksi? Viirut ovat aika syvät ja noin 4-5 cm pitkät. Kunnon kolarikorjaamo arvioi konepellin maalaamisen hinnaksi 890 euroa. Kannattaako vielä teettää?

Auto on loistopeli ja mainiossa kunnossa, vaikka sillä on lasketeltu 450 tkm.

Löytyisikö halvempaa vaihtoehtoa? Toimivaa vaihtoehtoa?

short august poems

Poissa raipe850

• De Luxe
  • *
Vs: S80 konepellin naarmutuksen pikahoito
« Vastaus #1 : 04.09.2018, 20:18:00 »
Tuon näyttäisi saavan suht siistiksi Volvon omalla maalikorjaussarjalla, maksaa tiskillä noin 12€.
Siinä on perusmaali- ja kirkaslakkapullot samassa paketissa ja kuvalliset ohjeet miten toimia.
Jos hifistellä haluaa, niin hiovalla vahalla tai hioma-aineella maalauksen jälkeen tasoittaa pinnan.
Ei sillä saman tasoinen jälki tule kuin kolarikorjaamon tonnin työllä, mutta käyttöautoon varmasti pätevä naarmut peittävä ja suojaava pinta.
S80 D5 AWD Executive 2014 Sensus Connected Touch, Rica Stage 2; XC70 D5 AWD Classic 2016 Polestar
Ex.  V70 D3 Summum 2011, C70 D3 Summum 2011, S80 D3 2012, V60 D2 2013, S80 T6 Executive 2000, 850 GLT 1992

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 04.09.2018, 20:28:07 »
Kiitos tiedosta.

Säilyykö tuo maali muutamia vuosia? Vai onko hommattava uutta? Ostin näet tuon Volvon hankkimisen aikoihin eli aika tarkalleen kuusi vuotta sitten Siniseltä juuri sopivaa sinistä maalia spraypullollisen (?!) vai oliko se puikollisen? Jossain se lienee.

Jos hinta ei ole 12 euroa isompi, niin hankin kyllä vaikka heti uuden. Siis jos tilanne vaatii.  >:( >:(

Paikalla Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #3 : 04.09.2018, 21:59:46 »
On niissä pensselipulloissa parin-kolmen vuoden säilyvyys merkitty, mä olen sitä pulloa käyttänyt nyt kai 5 vuotta ja se maali on ok mutta lakka ei enää vakuuta. Sprayssa varmaan ratkaisee tuleeko se pullosta ulos
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa renee

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 05.09.2018, 14:10:14 »
Kännykällä tiirailemalla näyttäisi siltä, ettei välttämättä edes peltiin asti ole mennyt, joten paikkamaalilla saa ihan toimivan korjauksen. Mulla oli aiemmassa kärryssä pahemman näköinen naarmu ja kesti ainakin viisi vuotta ruostumatta.

Mulla naarmu oli ovessa ja siinä oli ihan kunnon painaumakin, joka olikin ainoa asia, joka naarmusta muistutti, eli aika hyvin noilla auton omilla kynsilakkamaaleilla saa siistiä jälkeä, jos vain jaksaa hieman nähdä vaivaa. Lähinnä siis suurin ongelma on ainakin itselleni ollut aina se, että maalia ja lakkaa tulee helposti laitettua liikaa, jolloin kohtaan tulee kohouma, joka sitten heijastelee niin paljon, että väri näyttää väärältä. Lisäksi kun alkaa sutimaan, niin kannattaa rajata teipillä maalattava kohta todella tarkkaan, jos siis haluaa mahdollisimman siistiä jälkeä.

Spraymaalilla saa varmaan kaikkein parhaan lopputuloksen, jos osaa..ja jos on malttia.

Itse putsaisin naarmukohdan huolella ja jos näyttäisi siltä, että pohjamaali on ok, niin en tekisi mitään muuta kuin paikkamaali päälle. Jos pohjamaali olisi rikki, niin sitten pitäisi varmaan tehdä pohjatöitä, mutta itse luultavasti laiskuuttani vetäisin maalin vain päälle - ruostumisen riski on silloin kyllä suurehko.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2018, 15:03:26 kirjoittanut renee »

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 05.09.2018, 15:11:30 »
Kiitos hyvistä ohjeista.

Tänään kävin Siniseltä kyselemässä paikkamaalia. On vissiin niin vanha auto, että joutuivat tilaamaan. Tuotteen saa ensi viikolla.

Suosittelivat muuten ihan samanlaista käsittelyä, josta täällä on ollut puhetta.

Poissa vikki

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 05.09.2018, 15:26:27 »
Taitaa olla pellisäkin(alumiini)ura ja ite olen vesiväripensselin kastellu paukkupullon maalilla ja varovasti täyttänyt jäljen, eli ei suoraan sperypullosta.

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 05.09.2018, 18:30:52 »
Taitaa olla pellisäkin(alumiini)ura ja ite olen vesiväripensselin kastellu paukkupullon maalilla ja varovasti täyttänyt jäljen, eli ei suoraan sperypullosta.

Juuri noin ajattelinkin tehdä.

Tiedä sitten miten kynnet pitävät tai kuinka näpit vapisevat. No, vie sitten ammattilaisille, ellei itseltä onnistu.  8) 8)

Race.fi  Puotilan autokorjaamo