Kännykällä tiirailemalla näyttäisi siltä, ettei välttämättä edes peltiin asti ole mennyt, joten paikkamaalilla saa ihan toimivan korjauksen. Mulla oli aiemmassa kärryssä pahemman näköinen naarmu ja kesti ainakin viisi vuotta ruostumatta.
Mulla naarmu oli ovessa ja siinä oli ihan kunnon painaumakin, joka olikin ainoa asia, joka naarmusta muistutti, eli aika hyvin noilla auton omilla kynsilakkamaaleilla saa siistiä jälkeä, jos vain jaksaa hieman nähdä vaivaa. Lähinnä siis suurin ongelma on ainakin itselleni ollut aina se, että maalia ja lakkaa tulee helposti laitettua liikaa, jolloin kohtaan tulee kohouma, joka sitten heijastelee niin paljon, että väri näyttää väärältä. Lisäksi kun alkaa sutimaan, niin kannattaa rajata teipillä maalattava kohta todella tarkkaan, jos siis haluaa mahdollisimman siistiä jälkeä.
Spraymaalilla saa varmaan kaikkein parhaan lopputuloksen, jos osaa..ja jos on malttia.
Itse putsaisin naarmukohdan huolella ja jos näyttäisi siltä, että pohjamaali on ok, niin en tekisi mitään muuta kuin paikkamaali päälle. Jos pohjamaali olisi rikki, niin sitten pitäisi varmaan tehdä pohjatöitä, mutta itse luultavasti laiskuuttani vetäisin maalin vain päälle - ruostumisen riski on silloin kyllä suurehko.