KL-varaosat  Race.fi

940 turbo Nykivää menoa ja ei tahdo kiihtyä

• 2 Vastauksia
  • 1089 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kantti740

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
940 turbo Nykivää menoa ja ei tahdo kiihtyä
« : 02.07.2018, 16:11:09 »
Heippa
Mulla on tollanen -95 vuoden 940 230FK turbo ja siihen ilmestyi vikaa sen jälkeen kun suoritin pikaisen ohituksen, niin katosi tehot hetkeksi ja alkoi nykimään. Olen koittanut tutkia onkelmaa, mutta edelleen nykii ja tyhjäkäynti on muutoin melko tasainen, mutta tuntuu kuin joku sylintereistä potkisi vähän jäljessä. Vikavalokin toki loistaa, mutta en oo kattonu koodeja, pitäis kait tehdä se valohässäkkä.
Virranjakajan kansi on tutkittu ja siinä ei ollut vikaa, tyhjäkäyntimoottorikin on uusi, en tiädä sitten oisko vikaa sytkän ohjausboksissa, vai tuleeko siihen tollasta vikaa. Jossain vaiheessa kun lähti ajaan, niin nykiminen loppui hetkiseksi ja sitten alkoi taas, eli taitaa kuitenkin olla sähkövikaa....

Mitähän vielä olis hyvä tsekata, vinkkejä otetaan vastaan.

Slerbahuuli

• Vieras
Vs: 940 turbo Nykivää menoa ja ei tahdo kiihtyä
« Vastaus #1 : 02.07.2018, 16:36:55 »
Onko vakio?

Mitenkä tutkit sytytyksen osat (jakajan)? Tosin heikko kipinä ilmenee yleensä aina, kun vaaditaan voimaa. Ei välttämättä tyhjäkäynnillä/pintakaasulla.

Onko nyt siis läpi vetoalueen kaasun asennosta riippumatta huonokäyntinen?

Poissa The_OttoB

• Grand Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo Nykivää menoa ja ei tahdo kiihtyä
« Vastaus #2 : 02.07.2018, 19:38:37 »
0. Vikakoodit
1. Bensanpaine
2. Imuvuodot
3. Sylinterikohtainen testaus irroittamalla suuttimen töpseleitä.

Ei kannata ladata kanuunaa kaikilla varaosilla ja ampua täyslaidallista konehuoneeseen. Kaikki käyntiviat mitä olen korjannut Volvojen ruiskuista on ollut jotain muuta kuin ruiskuvikoja. Yksi immu, bp-rele, kampiakselin anturi, bensapaineensäädin ja  bensansuodatin ovat olleet Lh:n vikoja parikytävuotisen yhteiselon aikana. Ja korjattu omia ja kavereiden autoja.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

KL-varaosat  Race.fi