Nyt vaan kokeilet että säiliö "täyteen" ja ajat auton lämpöiseksi, jonka jälkeen kone seis ja heti paisarin korkki auki.
Jos purskauttaa nesteet ulos, niin kansipahvi on sökö.
Edit: Varmemman efektin saa kyllä jos ei sammuta moottoria. Itse toimin näin. En suosittele kellekään, mutta se on näyttävämpi diagnoosi.
Älä hitossa avaa kuuman koneen paisarin korkkia, tulee varmuudella kuumat nesteet syliin!

Jos kone on käyntilämpöinen, niin sen kuuluukin purskauttaa paisarista nestettä, koska kannesta löytyy paikkoja, joiden lämpötila ylittää 100 C astetta. Jolloin jäähdytysjärjestelmän paineen laskiessa vesi kiehahtaa siellä kannessa.
Sitä varmemmin näin käy, jos konetta on hitusen kuormitettu.
Näin toimii omani nykyinen ja edeltäneetkin volvot ja muut takatuupparit. Jopa stilo tekee saman.
Ja vain kahdessa on ollut kansivikaa (molemmat dieseleitä). Joista toisen kansipahvi vuoti jo ostettaessa (mitsu l300) ja toisesta särjin itse antamalla avosandaalia
tm -36C pakkasessa heti koneen käynnistyttyä (opel record 2,1L diesel).
Veden kiehumispiste kun riippuu
paineesta hyvin voimakkaasti kriittiseen pisteeseen asti.
http://www.simetric.co.uk/si_steam.htm Toimivassa merikontissa vesi pysyy jäähdytysjärjestelmässä nesteenä 140 C lämpötilaan asti, jonka jälkeen se pyrkii ulos paisarin korkin ventiilistä höyrynä.
Edit:
Aivot ja sormet eivät olleet synkassa, synkronointivirhe korjattu.