Olisi jatkokysymys tähän aiheeseen: Itsellä on puolisen vuotta sitten ostettu V70 D4 vm 2015. Ajettu 110000 km ja öljynkulutus on viimeisimpien öljynpunnitusmittausten jälkeen 0,3 L / 1000 km = 3 L / 10 000 km. Huollossa on siis varmistettu ettei kyseessä ole anturifiba eikä öljy ei näytä valuvan ulos.
Merkkiliikkeen varmistama Volvo:n sallittu öljynkulutus tuolle mallille on normaali/sekalaisessa ajossa: 1,6 L / 10 000km.
Eli mennään tuplasti yli.
Liikkeen takuu on voimassa ja kysymys kuuluu mitä järkeviä korjaustoimia tuon ikäiselle autolle voi ajatella ja mikä tuossa voi olla taustasyynä? Moottorihuuhtelu tuohon on tehty (karstat, tms), ja ajellaan nyt miten tuo vaikuttaa kulutukseen mutta eihän nyt tuon ikäisellä autolla karstoittuminen pitäisi olla ongelma(?). Turbon suuttimien fiksausta tai mäntien rengastusta ollut ehdotuksena jos ongelma jatkuu. Onko tuossa ideaa, kuinka hyvin takaa että auto toimii suht järkevästi 100 000 km:n jälkeen ja mikä lienee vaikutus jälleenmyyntiarvoon?
Ajatuksia?