Elekma  Autoracing

Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona

• 575 Vastauksia
  • 263091 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

• Turbo
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi auto hankinnassa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #465 : 05.03.2015, 19:31:37 »
Onhan siellä Saksassa face sivut ja kaikki asian tiimoilta https://www.google.de/?gws_rd=ssl#q=bmw+n47+steuerkette
Näköjään kuvan kera ???

Löytyy myös videona tuo ongelma ja näkyisi tuo täälläkin mainitussa F10:kin olevan ongelmia.
https://www.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #466 : 09.03.2015, 22:31:14 »
Eipä noi joiltain vanhemmista malleista katkenneet ketjut ainakaan mua pelota, enempää kuin jakohihnojen satunnaiset katkeamisetkaan. Melkein tasavertainen pari on loppusuoralla X3 35d ja ML 350. Taidan kallistua tuon 300 + hp bemun kannalle, onhan kulutuskin 1,2l vähemmän kuin 2.0d:llä, jos epätoivoisesti yrittää jotain järjellistä hakea. Pitäiskö ajokortti postittaa jos tilausta tehdessä poliisille?

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #467 : 09.03.2015, 22:51:38 »
Eikai liisariautoa valitessa tartte murehtia nokkaketjuja tai mitään takuuasioita
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #468 : 10.03.2015, 17:55:07 »
Kannattaa tutustua sanan "liisari" merkitykseen. Ainakaan mun silmissä leasing yksityisen tai yrityksen rahoitusmuotona ei muuta auton luotettavuutta tai sen luotettavuuden vaatimuksia. Kaikkien autojen käyttö- ja huoltokulut maksaa oikeaa rahaa - riippumatta omistajasta.

Poissa Rodion

• Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • BMW X3 TwinPower Turbo
« Vastaus #469 : 10.03.2015, 18:21:02 »
Eipä noi joiltain vanhemmista malleista katkenneet ketjut ainakaan mua pelota, enempää kuin jakohihnojen satunnaiset katkeamisetkaan. Melkein tasavertainen pari on loppusuoralla X3 35d ja ML 350. Taidan kallistua tuon 300 + hp bemun kannalle, onhan kulutuskin 1,2l vähemmän kuin 2.0d:llä, jos epätoivoisesti yrittää jotain järjellistä hakea. Pitäiskö ajokortti postittaa jos tilausta tehdessä poliisille?

Ei voi kuin hattua nostaa jos X3 35d napsahtaa alle. Täytyy vielä itse hieman tiristää selkänahkaa työnantajalle, että olisi varaa tuota hankkia, sikäli siis olen kateellinen, mutta positiivisessa mielessä: toivoisin itselleni samaa, en sitä, että sinä et saisi ajella tuollaisella :)

Mutta ei tuo 35d kyllä vähempää kuluta kuin 20d, tosin kulutusero 20d ja 35d on luokkaa litra paperilla. Tosielämässä pari litraa.

35d:

Anzahl    Kraftstoff    min    Ø    max
37    Diesel    7,75    9,36    11,57

20d:

Anzahl    Kraftstoff    min    Ø    max
148    Diesel    2,30    7,47    9,44

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #470 : 10.03.2015, 22:29:22 »
Voima ei tule ilmaiseksi ja koko ajatus, että kulutus ero paperilla olisi toisinpäin on varsin outo, mutta tuttua bemun varsin onnistuneesta optimoinnista testeihin. Laitoin hankintaan tilausohjeen tänään - eli olen lopullisesti seonnut. Volvo jäänee talliin odottamaan satunnaista kakkosauton tarvetta, jos ja kun toi 35d tulee kesällä. Hintalappu nahkasisustalla jne. pakolisilla nousee aika hurjaksi.

Ehdottomasti napakin ajettava mikä mulla on ikinä ollut. Ei epämukava, mutta eri filosofian tuote kuin kaikki mun aiemmat autot (Volvot).

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #471 : 11.03.2015, 10:40:51 »
Kannattaa tutustua sanan "liisari" merkitykseen. Ainakaan mun silmissä leasing yksityisen tai yrityksen rahoitusmuotona ei muuta auton luotettavuutta tai sen luotettavuuden vaatimuksia. Kaikkien autojen käyttö- ja huoltokulut maksaa oikeaa rahaa - riippumatta omistajasta.

Itsellä oli mielessä huoltoleasing. Itsellä kokemusta huoltoleasing työsuhdeautoilusta yli kymmeneltä vuodelta ja neljästä autosta. Aivan fantastinen siinä mielessä että mitä vain sattuu niin hommat hoituu ja korvaava auto alle vaikka tien päälle jos varsinainen pirssi menee rikki. Mutta tosiaan epäluotettavat merkit on kalliimpia liisata juurikin niistä syistä että repareeraukset ja sijaisautot sisältyy. Mutta hinnat riippuu myös paljon leasing yhtiön diileistä eri merkkien kanssa. Hinnoittelun logiikka ei aina aukea

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #472 : 11.03.2015, 19:10:53 »
Lyhyt pohdinta liiketaloudesta auttaa, edes kertomerkkiä ei tarvita  ;D Rahaa maksaa kaikki, ostaako kärryn käteisellä ja huoltaa itse vai käyttääkö jotain rahoitus / huoltosopimuksia tai niiden yhdistelmiä. Ei hankintamalli muuta auton luotettavuusvaatimuksia.

Ainakin mulla muuten hoituu ihan kuvaamaasi tyyliin ton omankin auton kanssa. Ei väliin tarvitse mitään erikoista.

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #473 : 12.03.2015, 00:49:30 »
Niin eikö se työnantaja antanut vapaat kädet valita notta why worry jostain rikkoontumisen todennäköisyyksistä :hello:

Poissa Rodion

• Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • BMW X3 TwinPower Turbo
« Vastaus #474 : 12.03.2015, 16:23:38 »
Voima ei tule ilmaiseksi ja koko ajatus, että kulutus ero paperilla olisi toisinpäin on varsin outo, mutta tuttua bemun varsin onnistuneesta optimoinnista testeihin. Laitoin hankintaan tilausohjeen tänään - eli olen lopullisesti seonnut. Volvo jäänee talliin odottamaan satunnaista kakkosauton tarvetta, jos ja kun toi 35d tulee kesällä. Hintalappu nahkasisustalla jne. pakolisilla nousee aika hurjaksi.

Ehdottomasti napakin ajettava mikä mulla on ikinä ollut. Ei epämukava, mutta eri filosofian tuote kuin kaikki mun aiemmat autot (Volvot).

Onko jo toimitusaika noin lyhyt? Meillä oli se 6 kk... kun kysyntää on ja pitkä matka kuljettaa asiakkaalle. Ja kun tehdään "made-to-order".

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #475 : 14.03.2015, 09:18:43 »
Niin eikö se työnantaja antanut vapaat kädet valita notta why worry jostain rikkoontumisen todennäköisyyksistä :hello:

Sulla on hivenen väärä käsitys asioista - kaikki maksaa rahaa, vaikka kyseessä on työsuhdeauto niin siitä maksetaan ihan euroja. Ei päivärytmin sekoaminen rikkoontumisen tms. takia ota päähän yhtään vähempää oli kärry oma tai työsuhde. Kaikki huolto ja korjauskustannukset on ihan oikeasti laskuissa, joita kärrystä maksetaan. Ei kannata ottaa tunnettua vikapesää, meillä on jopa tietyt merkit kieltolistalla epäluetettavuuden takia, suositeltuina tietty ne joista yhteistyökumppanilta saadaan parhaat sopimukset (VW / Volvo).

Verottaja on myöskin laskenut hyvin tarkaan, että auton muodossa tulevasta lisäpalkasta maksetaan veroa. Tätä casea en ole laskenut auki, XC70:n yhteydessä laskin ja totesin, että 2 v vanha oma samanlainen tulisi jo edullisemmaksi. Ja jos joku luulee, että työsuhdeauto on ilmainen tai lähes ilmainen  ;D Tosiasia on, ettei ilmaisia lounaita ole tässäkään suhteessa - kyseessä on yksi sitouttamisen muoto, auto sitoo enemmän kuin vastaava määrä euroja. Mielikuva isommasta siivusta kuin palkankorotuksena ja sen hyvän uuden hankinta duunin vaihdostilanteessa voi useampia kirpaista pahastikin.

Toimitusaika on pitkä, en tarkalleen tiedä, jos ehkä kesäkuun loppupuolella... todennäköisesti menee pidempäänkin kuin 3 kk. Vähän outo fiilis vaihtaa pienempään ja über tehokkaaseen mutta 313 hp / 630 nm luvut yhdistettynä 5,3 sek sai pään pehmeäksi.

Poissa Stinger

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #476 : 14.03.2015, 17:50:25 »
Ja jos joku luulee, että työsuhdeauto on ilmainen tai lähes ilmainen  ;D Tosiasia on, ettei ilmaisia lounaita ole tässäkään suhteessa - kyseessä on yksi sitouttamisen muoto, auto sitoo enemmän kuin vastaava määrä euroja. Mielikuva isommasta siivusta kuin palkankorotuksena ja sen hyvän uuden hankinta duunin vaihdostilanteessa voi useampia kirpaista pahastikin.

Just näin ja tuon takia itse olen valinnut omalla ajamisen vaikka työajoa tulee kymmeniä tuhansia km vuodessa. Ainakin niin kauan kunnes työsuhdeauto on "pakko" ottaa.
Tesla S75D '17

Poissa Rodion

• Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • BMW X3 TwinPower Turbo
« Vastaus #477 : 14.03.2015, 20:28:40 »
Toimitusaika on pitkä, en tarkalleen tiedä, jos ehkä kesäkuun loppupuolella... todennäköisesti menee pidempäänkin kuin 3 kk. Vähän outo fiilis vaihtaa pienempään ja über tehokkaaseen mutta 313 hp / 630 nm luvut yhdistettynä 5,3 sek sai pään pehmeäksi.

Mitäs lisävarusteita tuli? Ei kait noin tehokasta ihan n**kerimallina oteta, vaikka Bemari toki antaa siihenkin mahdollisuuden?

Adaptiivinen iskunvaimennus, nahkasportit...M-paketti?

Poissa Rodion

• Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • BMW X3 TwinPower Turbo
« Vastaus #478 : 14.03.2015, 20:29:25 »
Tässä muuten omastani kuluhistoriaa, kun kohta tulee kolme vuotta täyteen.

Poissa völvöxc60

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #479 : 14.03.2015, 21:21:07 »
Ei tulisi mieleenkään ajaa samoilla öljyillä 32tkm, vaikka mitkä huoltoilmaisimet autossa olisikin :pomo:
Tekniikan maailman 60tkm kestotestissä esim, Golfissa oli kulumisen merkkejä havaittavissa!
Pitkät öljynvaihtovälit edellyttävät erillisiä öljynlisäyksiä, ja varsinkin turboahtimessa kova kuormitus ja harvat öljynvaihdot näkyvät.

Taisipa muistaakseni toisellakin saksalais-merkillä olla kulumaa koneessa pitkän öljynvaihdon vuoksi.
Itse skippaisin tuollaisen auton välittömästi, millä  on samoilla litkuilla päästetty  pari vuotta yli 30tkm huoltoväleillä :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Elekma  Autoracing