Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona

  • 575 Vastauksia
  • 255659 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #120 : 02.10.2011, 20:22:13 »
Aion itse hankkia paikkasarjan ja kyllähän autovakuutus sitten hoitaa hinauksen jos muuten ei pääse. Kun on runflatit, niin siellä ei myöskään ole tunkkia.

En tiedä onko ollut tuuria, mutta omissa autoissani ei ole koskaan puhjennut rengasta, tai tyhjentynyt, vaikka olen ajanut jo lähemmäs miljoona kilometriä eri autoilla.
Harvoin sitä vararengasta tarvii, mutta hyvin on mennyt, ellei kertaakaan ole rengashommiin joutunut noin pitkällä matkalla.

Normaalisti autopalveluvakuutuksen ehdot sulkevat pois autopalveluvakuutuksen piiristä käyttäjän oman typeryyden piikkiin tilanteet, joissa toimiva vararengas puuttuu tai polttoaine loppuu.

Tire fitillä ja isolla (nojoo...) tavaratilalla varustetun auton hankittuani tarkistin asian vakuutusyhtiöstäni (Pohjola) ja ainakin heidän tulkintansa oli, että jos rengas hajoaa niin pahasti ettei tirefit satsilla pääse kotiin tai korjaamolle, niin sitten tapausta ei tulkita huolimattomuudeksi, vaan se on autopalveluvakuutuksen piirissä.

Ihan kuten moottoripyöränkin kanssa, ellei ajoneuvon vakiovarusteisiin kuulu varapyörää, niin ei sitä silloin myöskään odoteta mukaan hankittavaksi.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #121 : 02.10.2011, 20:43:17 »
Minä en kyllä tuota nykyautojen vararenkaan puuttumista ymmärrä. Varmaan kustannustehokkuuden nimissä tuokin viety. Mikään paikkasarja tuskin auttaa jos tosiaan repeää rengas ja itse haluan kyllä aina vararenkaan autooni. Jos ei muuta paikkaa joskus tule olemaan niin pyöriköön takakontissa... :2funny: Käytännöllisyyttä.
a car you can believe in

Poissa Pekka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #122 : 03.10.2011, 08:19:27 »
Minä en kyllä tuota nykyautojen vararenkaan puuttumista ymmärrä. Varmaan kustannustehokkuuden nimissä tuokin viety. Mikään paikkasarja tuskin auttaa jos tosiaan repeää rengas ja itse haluan kyllä aina vararenkaan autooni. Jos ei muuta paikkaa joskus tule olemaan niin pyöriköön takakontissa... :2funny: Käytännöllisyyttä.

Niin ne mielipiteet menee ristiin, itse olen aika tasan tarkaan päinvastaista mieltä. Ihmettelin jo pitkään ennen kuin runflatit ja muut järjestelyt alkoivat yleistyä, että mitä järkeä sitä vararengasta on raahata mukana. Painaa ja vie paljon tilaa. Lisäksi usein sijoitettu painojakauman kannalta epäedullisesti.

Reilu puoli miljoonaa kilometriä takana, enkä vielä ole vararengasta tarvinnut. Varmasti joskus sellaiseen tilanteeseen vielä joudun, mutta miksi juuri renkaan puhkeamiseen pitäisi varautua erityisen voimakkaasti? En kanna mukana ylimääräistä moottorinohjausyksikköä, polttoaineensuodatinta, vetoniveltä enkä vara-akkuakaan. Noiden takia tielle on jääty kuitenkin paljon useammin kuin renkaan takia.
“Anyone who trades liberty for security deserves neither liberty nor security”
   - Benjamin Franklin

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #123 : 03.10.2011, 10:23:14 »
Niin ne mielipiteet menee ristiin, itse olen aika tasan tarkaan päinvastaista mieltä. Ihmettelin jo pitkään ennen kuin runflatit ja muut järjestelyt alkoivat yleistyä, että mitä järkeä sitä vararengasta on raahata mukana. Painaa ja vie paljon tilaa. Lisäksi usein sijoitettu painojakauman kannalta epäedullisesti.

Rengastehtaiden ovela juoni, saavat myytyä jokaiseen autoon aina viisi rengasta neljän sijaan? ;)

Vararenkaan varmaan laittaisin kyytiin, jos asuisin esimerkiksi Siperiassa tai lähtisin ajamaan Paris-Dakar-rallia, mutta ihmisten ilmoilla voi kohtalaisen huoletta kulkea, apua löytyy ainakin hinausauton muodossa ja taksilla pääsee perille, jos on kova kiire.

Kuten laitoit, myös vetoaksel, moottorinohjausyksikkö tai vaikkapa kansipahvikin voi pettää... itse olen jäänyt kerran tien päälle, kun loppui löpö (Mersun mittari näytti, että vielä voi ajaa 50km ja sitten hyytyi). Pari kertaa mystisen sähkövian takia ja kerran kansipahvin petettyä. Kolme kertaa on tarvinnut hinausapua. Löpöä sai, kun soitti taksille, että tuokaa 10 litraa dieseliä :)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #124 : 03.10.2011, 12:58:58 »
Tuli tänään käytyä makustelemassa ulkoväriä. Vermillion red se varmaan on, mutta ilman noita kromilistoja:

Stadin ensimmäinen X3 -taksi taitaa olla samanvärinen..

Toi vararengasasia: onneksi vararengasta ei ole tarvinnut. Kahdesti renkaassa on ollut ruuvi ja paikkamaailmaan on pystynyt ajamaan. Kahdesti paikka-aineen kylkiäisenä tulleelle pikku kompuralle on ollut käyttöä.

Paino on varmaan isoin peruste paikkapullolle?

Hivenen mietityttää onko noilla paikka-pulloilla joku parasta ennen päiväys. Mitään hellää kohtelua Suomen ilmastossa eivät saa.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #125 : 03.10.2011, 14:04:58 »

Hivenen mietityttää onko noilla paikka-pulloilla joku parasta ennen päiväys. Mitään hellää kohtelua Suomen ilmastossa eivät saa.
Ainakin orkkispulloilla on.

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #126 : 04.10.2011, 21:27:27 »

Nyt on täydennetty omaa koeajokaartia MB GLK 220 CDI BE 4Matic Aut. BlueEfficiencyllä sekä uudelleen hieman perusteellisemmin Volvo XC60 D5 AWD Summum automaatilla. Toivottavasti myös Mersu mahtuu samaan topicciin, vaikka ei otsikossa esiinnykään.

Tässä kokemuksia.

Nyt on saatu lisää tuntumaa Volvosta. Oikeastaan mikään ei ole muuttunut sitten ensimmäisen, lyhyen koeajon. Myös poikani kokeili autoa ja oli kanssani samaa mieltä: hyvä auto. Ajettavuus hieno, ei tarvitse edes investoida Servotronicciin (vai mikä se Volvolla lieneekään), suuntavakavuus hyvä, ohjauksen tunnokkuus ja palautus hyvä (joku taisi tunnottomaksi arvostella), alusta edelleen hyvä / sopiva, ei yllätyksiä.

Yllätys oli, ettei automaattilaatikko vieläkään tuntunut hitaalta, liian luistavalta tai tahmealta, vaan se vaihtoi eleettömän asiallisesti, luistatti juuri sopivasti ja kierrätti moottoria selvästi sopivammilla kierroksilla kujin Multitronic. Tippariasennosta löytyi yllättäen myös S-moodi, jota en usko juurikaan tarvittavan. Rattiläpysköitä ei Volvoon saa, mitä ihmettelen.

Edessä tilaa on ruhtinaallisesti, mutta takatiloja on arvosteltu ahtaiksi. Jos edellinen koeajokki oli MB GLK, ei kehtaa Vollen takapankkiä kyllä ahtaaksi moittia. Kyllä sinne helposti mahtuu ainakin kaksi aikuista, joilla on lokoisat oltavat. Keskikyynärnojasta löytyvät asianmukaisesti kaksi mukitelinettä ja pieni, syvennetty pöytätaso. Kuka uskaltaa siellä lounastaa, onkin toinen juttu.

Myös takakontti on aivan riittävä, vaikka Volvon kohdalla käykin usein niin, että auton ulkomitoista voisi päätellä huomattavasti parempiakin sisätiloja. No tuollaisella perän muodolla on jokseenkin mahdoton tuottaa pettymystä tavaratilassa.

Sisätilojen laatuvaikutelma on varmaankin tyypillisen Volvomainen, ei luksusta, mutta ei mitään karmeuksiakaan, ellei sellaiseksi lasketa ikävän laajaa, mitäänsanomatonta kojelaudan päällistä hanskalokeron yläpuolella. Sileää, kovaa muovia on vain vähän, ja säilytyslokeroita pikkutavaroille mielestääni poikkeuksellisen hyvin. Keskikonsolin alla on tilava lokero, johon uppoaa tavaraa runsaatikin, ja kyynärnojassa on kahden mukitelineen lisäksi syvä lokero. Ovikahvat eivät ole mukavat, niissä ei ole pehmeitä kädensijoja oikealla kohtaa. Samoin keskikyynärnoja on ikävän lattea ja liian takana / alhaalla.

Mittaristo on jotenkin aneeminen, ja ajotieturin näyttöjen resoluutio heikko. Tiedot saa kuitenkin helposti näkösälle, kunhan oivaltaa, mistä kohden vasenta viikseä pitää kiertää. Vakionopeussäädintä ohjataan pelkästään rattinapeista, mistä miinus. Nappien symbolit pitää opetella kantapään kautta, mutta ne toimivat sen jälkeen loogisesti. Radion säätönapit ratissa ovat nekin aika kummalliset, mutta on varmaan tottumiskysymys.

Volvolla ei taida olla lainkaan kunnollisia sporttipenkkejä, vakiot ovat mitä ovat, sileät "laudat" ilman kummoistakaan sivuttaistukea. Muuten ihan kohtuulliset. Säädöt toimivat loogisesti ja ovat riittävät.

Ilmastointi tuntui tohottavan aika kylmää +20 asetuksilla. Sitä pitää testata, jotta oikeat asetukset löytyvät.

Autossa on hyvät, selkeät jarrut, joilla auto pysähtyy tasaisesti. Seisontajarru sen sijaan on piilotettu vasemmalle kojelaudan alaosaan, eikä siitä tahdo saada selvää, onko se päällä vai ei.

D5-moottori (215 hv) on riittävän puhdikas tarjoamaan painavallekin autolle hyvää, nautittavaa menoa. Kiihtyvyys on hyvä, samoin suorituskyky kaikissa tilanteissa. Ainut miinus tulee polttoainetaloudesta. Pitkän ajan kulutuslukema näytti 8.9 l/100 km, mutta pitää muistaa, että se sisältää todennäköisesti auton koko tähänastisen ajohistorian, joka koostuu lähes yksinomaan koeajoluonteisista ajoista. Jos Volvo käyttää erityistä sisäänajomoodia kuten VAG:t, se lisää myös kulutusta.

Autosta on juuri nyt sellainen fiilis, että se voisi jopa kelvata ja täyttää tarpeemme seuraavat 5-6 vuotta. Mutta vielä on edessä monta mutkaa ...

Ja sitten Mersu.

Eilen tuli koeajettua MB GLK 220 CDI 4Matic BlueEffiviency.  Auto on ollut suosikkilistalla siitä lähtien, kun oivalsin, miten hieno sen rehellisen konstailematon kantikas ulkonäkö on. Se vetoaa johonkin, en tiedä, mihin.

Auto on todella miellyttävä, äänetön pientä dieselin rahinaa lukuun ottamatta. Mutta se kuuluu asiaan. Ääniä ei kuulu enempää alustasta kuin renkaista tai koristakaan. Alusta on yhtä aikaa mukava ja jämäkkä, sopii makuuni. Ohjauksessa on edelleen tallella Mersulle tyypillinen heikko palautus; kumma, ettei sitä ole saatu korjatuksi. Myös tiukassa T-liittymässä riittävän kovaa ajettuna oli käydä ikävästi, kun ohjaustunto ei riittänyt antamaan signaalia siitä, milloin rattia on käännetty riittävästi. Mutta siellä, missä pitää suoraan mennä, auto kulkee eleettömästi kuin juna, mikään ei sitä pyri pois suunnasta ohjaamaan.

Suurin miinus GLKlle tulee tiloista. Auto näyttää ulkoapäin kookkaan miehekkäältä, mutta astuminen sisään alkaa äkkiä ahdistaa. Jopa kuskin paikalla ovi tuntuu kolahtavan kyynärpäähän! Ja takapenkillä ahdistus lisääntyy. Myös kulku takapenkille on kilpailijoita vaivalloisempaa, varsinkin, jos etupenkki on suht. taka-asennossa. Sen jälkeen ei ole yllätys, että tavaratila vastaa tuskin Audi A4 farkun konttia. Kallista tilaa!

GLKn tunnistaa Mersuksi heti, kun vilkaisee hallitsimia: seisontajarru kytketään jalalla ja vapautetaan kädellä, valoja ja pyyhkijöitä ohjataan yhdestä viiksestä, automaattivaihdevalitsinta pitää ymmärtää kiepauttaa oikealle, että saa sen vapautumaan P-asennosta, keskitetty informaationäytön ohjaustyökalu puuttuu, näyttöä ohjataan pienistä napeista! Mittaristo ja kojelauta ovat kyllä selkeitä ja tyylikkään näköisiä eikä sisustasta löydy lainkaan ämpärimuovia. Vähän sitä toki löytyy kilpakumppaneiltakaan.

GLK olisi rohkea valinta, vaikkakin se vetoaa eniten meikäläiseen ikäpolveen tasaisuudellaan ja hienostuneisuudellaan. X3 puolestaan on käytökseltään nuorekkaampi, mutta tyyliltään vanhahtava. XC60 taas vetoaa nuorempiin ulkonäöllään, mutta on muutoin tyypillinen, ei niin vahvasti puhutteleva Volvo.
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #127 : 04.10.2011, 23:32:40 »
Minä en kyllä tuota nykyautojen vararenkaan puuttumista ymmärrä. Varmaan kustannustehokkuuden nimissä tuokin viety. Mikään paikkasarja tuskin auttaa jos tosiaan repeää rengas ja itse haluan kyllä aina vararenkaan autooni. Jos ei muuta paikkaa joskus tule olemaan niin pyöriköön takakontissa... :2funny: Käytännöllisyyttä.
Oman kokemukseni mukaan 24 vuoden ajan olisi Seiskassa kannattanut kuskata mukana mieluummin polttoainepumpun relettä kuin vararengasta  :D

Vakuutus tekee puuttuvan vararenkaan riskin siedettävämmäksi, mutta kieltämättä epäilyttää poikkeuksellisen inhottavassa ilmassa. On siinä ikävä odotella jos pakkasta on riittävästi  :(

Motiivina saattaa olla kustannusten sijasta painon ja tilan säästö. Moni vertaa tavaratilan litroja ja siihen kohdalle esitteeseen on syytä saada suuri lukema millä keinolla tahansa. Kuvittelisi tuon Mersun tavaratilasta löytyvän pyöräkiilat, mutteriavaimen, tunkin, ilmanpainemittarilla varustetun kompressorin, paikkausvaahdon ja nämä toisiinsa liittävän letkuhässäkän sisältävä tarvikekorin maksavan suunnilleen saman kuin moponrengastkin?
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #128 : 04.10.2011, 23:34:04 »
Vakuutus tekee puuttuvan vararenkaan riskin siedettävämmäksi, mutta kieltämättä epäilyttää poikkeuksellisen inhottavassa ilmassa. On siinä ikävä odotella jos pakkasta on riittävästi  :(
Yhtä ikävä siellä autossa on odotella pakkasilla kuin kesälläkin ;)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #129 : 05.10.2011, 10:37:01 »
Nyt on täydennetty omaa koeajokaartia MB GLK 220 CDI BE 4Matic Aut. BlueEfficiencyllä sekä uudelleen hieman perusteellisemmin Volvo XC60 D5 AWD Summum automaatilla. Toivottavasti myös Mersu mahtuu samaan topicciin, vaikka ei otsikossa esiinnykään.

Totta kai saa laittaa mersun kokemuksia :)

Lainaus
Yllätys oli, ettei automaattilaatikko vieläkään tuntunut hitaalta, liian luistavalta tai tahmealta, vaan se vaihtoi eleettömän asiallisesti, luistatti juuri sopivasti ja kierrätti moottoria selvästi sopivammilla kierroksilla kujin Multitronic. Tippariasennosta löytyi yllättäen myös S-moodi, jota en usko juurikaan tarvittavan. Rattiläpysköitä ei Volvoon saa, mitä ihmettelen.

Moni Volvon omistaja on ollut samaa mieltä kanssasi täällä ja nyt siis sinäkin, että mitään hitautta ei olisi. Silti jo V70:n koeajon yhteydessä meidän testiryhmästä (silloin oli autovertailu menossa), jokainen totesi saman asian. Ykkösellä kun kiihdyttää, laittaa lutan lattiaan paikaltaan, auto lähtee kuin ajaisi suossa, vasta kakkoselle päästyä tuntuu kuin koko voimareservi on käytössä ja auto todella liikahtaa.

Mutta tietenkin jos sinusta ei tuolta tunnu, ei siinä sitten mitään.

Toisaalta esimerkiksi juuri kulutuslukematkin puoltavat tuota seikkaa. Omat kulutusmittaukset tänne jo laitoin, kannattaa tutustua ;)

Lainaus
Edessä tilaa on ruhtinaallisesti, mutta takatiloja on arvosteltu ahtaiksi. Jos edellinen koeajokki oli MB GLK, ei kehtaa Vollen takapankkiä kyllä ahtaaksi moittia. Kyllä sinne helposti mahtuu ainakin kaksi aikuista, joilla on lokoisat oltavat.

Kuten itse mainitsin, tilat olivat etenkin jaloille todella ahtaat, kun etupenkki oli säädetty minulle, eli yli 1,9m isolle miehelle. Volvon takatiloissa parasta oli korkea istuinosa, istuma-asento oli siis todella hyvä, mutta muuten ahdas, etenkin jalkatilan osalta.

Lainaus
Myös takakontti on aivan riittävä, vaikka Volvon kohdalla käykin usein niin, että auton ulkomitoista voisi päätellä huomattavasti parempiakin sisätiloja. No tuollaisella perän muodolla on jokseenkin mahdoton tuottaa pettymystä tavaratilassa.

Tässäkin kannattaa muistaa, että ajoit viimeeksi Mersua ;) Mersun kontti on pienin näistä verrokeista ja Tuulilasissa moitittiin siitä, että ainoana Mersuun ei mahtunut lastenrattaita.

Lainaus
Seisontajarru sen sijaan on piilotettu vasemmalle kojelaudan alaosaan, eikä siitä tahdo saada selvää, onko se päällä vai ei.

No nyt Volvo kuulostaa jo mersulta ;)

Lainaus
Pitkän ajan kulutuslukema näytti 8.9 l/100 km, mutta pitää muistaa, että se sisältää todennäköisesti auton koko tähänastisen ajohistorian, joka koostuu lähes yksinomaan koeajoluonteisista ajoista. Jos Volvo käyttää erityistä sisäänajomoodia kuten VAG:t, se lisää myös kulutusta.

Olisi varmaan kannattanut nollata, että näkee miten omassa ajossa menee edes suuntaa-antavasti, jos aika ei antanut myötä paremmille mittauksille :)

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #130 : 05.10.2011, 20:25:33 »
Lainaus
Moni Volvon omistaja on ollut samaa mieltä kanssasi täällä ja nyt siis sinäkin, että mitään hitautta ei olisi. Silti jo V70:n koeajon yhteydessä meidän testiryhmästä (silloin oli autovertailu menossa), jokainen totesi saman asian. Ykkösellä kun kiihdyttää, laittaa lutan lattiaan paikaltaan, auto lähtee kuin ajaisi suossa, vasta kakkoselle päästyä tuntuu kuin koko voimareservi on käytössä ja auto todella liikahtaa.

Mutta tietenkin jos sinusta ei tuolta tunnu, ei siinä sitten mitään.

On se ykkönen aika tahmea, on se totta. Jos on muissakin Volvoissa, niin sitten en ymmärrä, mutta "maastureissa" ja varsinkin manuaalilaatikolla tuota on perusteltu eräänlaisen ryömintävaihteen korvikkeena. Ainakin Tiguanissa muistelen sellaisen tavanneeni.

Lainaus
Kuten itse mainitsin, tilat olivat etenkin jaloille todella ahtaat, kun etupenkki oli säädetty minulle, eli yli 1,9m isolle miehelle. Volvon takatiloissa parasta oli korkea istuinosa, istuma-asento oli siis todella hyvä, mutta muuten ahdas, etenkin jalkatilan osalta.

Voi olla, että meillä on erilaiset tarpeet takapenkin käytölle. Meillä käyttö on tilapäistä, enimmäkseen vaimon kanssa kahdestaan ajellaan. Enemmänkin panen painoa takakontin tilavuudelle. Tarkastelin konttia vielä uudelleen ja totesin, ettei se olekaan niin korkea kuin sopisi olettaa  ???. Mutta leveyssuunnassa tilaa riittää.

Seisontajarrun nappi häpeilee tosiaan siellä kojelaudan alareunassa, mutta toki valo kertoo, milloin se on kytketty.

Kulutuslukema olisi tosiaan pitänyt nollata, en sitä tajunnut. Mutta kun autolla oli ajettu vasta alle 2000 km, ei kannata tuota vielä ihan todeksi uskoa.

Nyt on sitten tilaus tehty. Auto on luvattu toimitukseen ja rekisteriin joulukuussa, toivottavasti pitää. Summumin otin vaaleilla nahoilla, ulkoväriksi Flamenco Red, koska Ocean Race -version kirkkaansinistä ei muuhun varusteluversioon saa, eikä OR ehdi enää tämän vuoden puolella toimitukseen.

Voi hyvin olla, että täällä tullaan notkumaan teidän riesananne jatkossakin ...
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #131 : 06.10.2011, 09:42:00 »
Täällä tilattiin jo perjantaina, mutta eilen pääsi tekemään paperit.

Lopullinen hinta talvirengaspaketin, lohkolämppärin, sisäpistokkeen, toimituskulujen ja muiden kanssa on 61 900€. Ero "suurinpiirtein" vastaavaan Volvoon oli vain n. 6000€ (ocean race), jonka laskimme säästävämme pienemmissä ylläpito- ja ajokuluissa sekä pienemmässä arvonalenemisessa (arvio).

Lisävarusteet laitan kanssa kohta tänne, mutta vakiovarusteena oli kiva kun on mm. lämmitetyt pesusuuttimet, "tavaraverkko" kontin ja takapenkin välissä, sekä personal profile avainmuisti. Peilit ja muut säätyy sen mukaan, millä avaimella auto avataan. Lisäksi avain voi olla taskussa, ei tarvitse tunkea rumentamaan kojetaulua :)

Olemme kuitenkin eri pituiset ja on vielä eri musiikkimaku (vaikuttaa radioon siis).

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #132 : 06.10.2011, 09:54:59 »
Hyvä -juuri oikein "perusteltu" valinta. ;D Vielä ei onnitella, kun toimitus kuitenkin mennee ensivuodelle. Uskon että olet tyytyväinen valintaan.

Avaimettomuus on kuulemma tuonut uuden ilmiön, esim:
-Rouva ajaa avain taskussa kaupunkiin, jossa hyppää autosta pois -auto käynnissä- edelleen avain taskussa.
-Herra ajaa tyytyväisenä paikkaan C ja sammuttaa auton, hyppää ulos ja hetken kuluttua miettii missäs avain olikaan..

Onko noiden tilanteiden estämiseksi kehitetty joku systeemi?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #133 : 06.10.2011, 09:56:25 »
Onko noiden tilanteiden estämiseksi kehitetty joku systeemi?
On, noissa tulee mukana kaksi avainta, molemmin omat ;D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #134 : 06.10.2011, 10:25:13 »
Hyvä -juuri oikein "perusteltu" valinta. ;D Vielä ei onnitella, kun toimitus kuitenkin mennee ensivuodelle. Uskon että olet tyytyväinen valintaan.

Avaimettomuus on kuulemma tuonut uuden ilmiön, esim:
-Rouva ajaa avain taskussa kaupunkiin, jossa hyppää autosta pois -auto käynnissä- edelleen avain taskussa.
-Herra ajaa tyytyväisenä paikkaan C ja sammuttaa auton, hyppää ulos ja hetken kuluttua miettii missäs avain olikaan..

Onko noiden tilanteiden estämiseksi kehitetty joku systeemi?

Ainiin, valmistusslotti on jo varattu, auto on Suomessa viikolla 11/2012. Toivottavasti hieman aikaistuisi.

Auto varottaa, jos avain ei ole sisällä ja auto käy. (Näiden kanssa on ollut hyvää sekoilua autovertailuissa, kun testiryhmässä on ollut avaimettomia autoja ja autoja on vaihdeltu...)

Ja toki molemmilla on aina avain mukana. En ottanut lisävarusteeksi avaimettomuutta, vaan vakiona on tuo, että avain voi olla koko ajan taskussa, esimerkiksi kotiavaimissa kiinni "avaimenperänä" ja riittää kun napilla aina avaa ja sulkee ovet, muuten ei tarvitse käyttää.

 

Elekma  Autoracing