Lisäänpä oman tarinani tähän samaan: Auto on V70 Tdi -99.
Eli jäähdytysnestettä alkoi kadota ja vuodon syyksi paljastui paisuntasäiliön haljennut vaakasauma. Käytettynä hankin vastaavan, tosin myyjän mukaan S80:stä, mutta ulkonäöltään ihan samanlainen kuin entinenkin.
Nyt säiliön vaihdon jälkeen jää jäähdytysnesten varoitusvalo palamaan jatkuvasti, vaikka nestettä on max-rajaan saakka. Edellisen säiliön kanssa valo totteli nesteen pinnan korkeutta. Tietysti ajattelin, että koho on jumittunut pohjaan, mutta se liikkuu aivan vapaasti ja pohjaan painettaessa nousee takaisin ylös rajoittimeen saakka. Otin anturin irti säiliön pohjasta ja valo ei sammunut vieläkään. Otin anturin irti liittimestä ja valo jatkoi palamista.
Mittasin anturin vastuksen irrallaan, vastus oli ääretön. Laitoin anturin kiinni vanhaan säiliöön ja käänsin säiliön ylösalaisin siten, että koho asettuu samaan kohtaan kuin nestettä täynnä olevassa säiliössä. Nyt vastusmittariinkin tuli eloa, joten anturi ei ole mennyt vaihdon yhteydessä rikki. Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi, että koho on uudessa käytetyssä säiliössä viallinen?