Aloitetaan keskustelu tästä kyseisestä perästä. En haulla löytänyt omaa topiccia aiheesta.
Kyseisiä akseleita saa suhteellisen järkevään hintaan ja tiedän, että niitä on volvoihin(kin) sovitettu onnistuneesti.
Tarkoituksena on siis sovittaa kyseinen akseli 244 volvon alle, kun 1031 ei enää ole järkevä ja kustannustehokas vaihtoehto. Järkevintä ilmeisesti olisi siis poistaa akselista alkuperäiset kiinnityskorvat ja hitsauttaa tilalle volvon omat korvat. Akselin leveys luultavasti ei ole sama joten sitä joutuu kaventamaan(?) Jotkut ovat myös sovittaneet volvon ulkopäät Gm akseliin, millaisia vetari + laakeri kokoonpanoja tällä yhdistelmällä on ollut? Vetarit varmaan ainakin joutuu teettämään?
Sitten kun akseli on sopii auton alle täytyy miettiä minkälaiset sisälmykset perään laitaa. Mitä välityksiä on käytetty ja millaista lukkoa olisi hyvä käyttää/millaisia lukkoja näihin saa ja mistä (jenkki)kaupasta niitä kannattaisi tilata. Auto tulossa pääasiassa drifting käyttöön ja todella vähäiselle katukäytölle ja kyllä, jäykkä akseli säilyy joka tapauksessa.
ps. Onko foorumilla ketään asiantuntijaa kuka moiseen sovitus ja hitsaushommaan ryhtyisi

akselia ei siis ole vielä hankittu mutta keskustelua aiheesta ja erilaisista kokoonpanoista kaivataaan.