Eilen tuli tosiaan päivä vietettyä vähän autoa putsaillessa.
Pesut alottelin konehuoneesta ku oli tuota pölyä päässy kertymään.

Painepullosta
Solmaster AS40 reilulla 10% seoksella ja vaikutuksen jälkeen kuumapesurilla huuhtelu. Myös konepellin alapuoli tuli tuolla pestyä. Lähti kyllä niin hyvin puhtaaks jo tuolla että ei tarvinnu hyvin kintaalla pesuainetta pyyhkästä. Pelti kii, auto käyntiin ja alotin pesee ulkokuorta. Ulkokuoren ku sai pestyä, ni kuivasin loput konehuoneesta ja vetäsin kaikkiin konehuoneen maalattuihin pintoihin
Megun kovavahan.

Ulkokuoren resepti:
-Esipesu painepullosta
Solmaster AS40 10% seoksella. Huuhtelu.
-2BM kinnaspesu
Megun shampoolla, pikakuivaus.
-Raudanpoisto
Dodo Juicella. Korin väristä johtuen en kunnolla huomannu raudan irtoamista, eiköhän sieltä jotain lähteny. Vanteista ja putkenpäistä lähti tavaraa kyl. Huuhtelu.

-Pienpoisto
Auto Finessellä.
-Kinnaspesu
Solmaster AS40 10%. Kuivaus.
-Ovienvälien ja takaluukunvälien pesu siin samalla.
Sitten vähän pintojen tarkastelua, konettahan tuo pinta ajallaan vaatii mutta nyt ei ollu semmoseen aikaa ja jos ensin sais maalailtua nuo muutamat osat uusiks.
Pinnassa ei ollut mitään suojaa jälellä, millon lie viimeks ollu. Pyörrenaarmua on ja pinnasta ei löydy ihan kaikki kiilto enää.


Koska koneella en koskenu tälläkertaa, ni vetäsin täyteaineeks
Auto Finessen Ultra Glazen ja päälle
Meguiarsin kovavahan.
Ovenvälit ja takakontinvälit
Auto Finessen pikavahalla.
Laseihin laitoin
Gtechniq-pinnotteen.
Paljon sieltä jo naarmuja peitty, mutta kyllähän ne taas pomppaa esiin ku vaha kuluu pois




Tulihan siinä samalla tarkasteltua noita uusiks tehtäviä kohtia:
-Kuskin roiskeläppä halki, kaikista maalit rapsahellu irti.
-Osasta korin väriin maalatuista mustista muoviosista on alkanu maalit irtoilla.
-Takapuskurissa pari naarmua mitkä ei pelkästään koneella oikee.
-Konepellissä peukalonpään kokonen lommo....tuossa loisteputken kohalla.

Eli ei ollenkaan pahoja hommia

Mahtava auto ajella, tykkään tosi kovasti. Tulis vaan kesä ja pitokelit
