No niin ja sitten päästiin siihen vaiheeseen kun mopo alkoi toden teolla lähteä lapasista?
19.04.08 - klo:14:52Ja nyt on maalaustyöt alkaneet!
Kahdessa päivässä tuli muun pakertamisen ohessa otettua n. 300 kuvaa

Vähän luissa tuntuu että eilen tuli 10 tuntia hinkattua ja teipattua autoa...tänä iltana pitäis laittaa auto vielä yhteen kasaan.
-------------------------------------------------------------
21.04.08 - klo:09:55Ja nyt on sitten eilisen päivän tuloksia tarjolla muutaman kuvan verran tuolla

:
http://www.volvere.fi/T5muutokset.htm
Ja lisää tulee huomenissa

--------------------------------------------------------------
23.04.08 - klo:18:06Ja nyt olis sitten seuraava vaihe valmiiina maalauksessa. Konehuoneeseen tuli sittenkin korin väriä ja hieman muutakin

-------------------------------------------------------------------------------
Ja taas kerran isot kiitokset Tompalle Speedwheelsiin
------------------------------------------------------------------------
25.04.08 - klo:13:47Ja kiitoksia kaikille taas palautteesta

Makuja on monia ja itse olen nimenomaan miettinyt sitä ettei menisi "överiksi" tuo laittaminen. Ainoa asia joka on hieman lipsahtanut (siis omasta mielestäni) on tuo takavalojen kirkkaiden osien hieman liika sinisyys. Lakan seassa ei ollut kuin tippa sinistä, mutta kirkkaissa kohdissa se paista läpi turhan paljon

. Pitää katsoa pystyykö asialle enää mitään tekemään. Ja tosiaan noita valoluomia harkitsin pitkään, mutta nyt ne kyllä näyttävät omaan silmään oikein hyviltä
Mutta aika onnistunut projekti jos ei itseäkään vielä valinnat kaduta. Rahaa tosin on palanut enemmän kuin ikipäivänä uskallan vaimolle tunnustaa

Ja edelleen saa kommentoida ja olla samaa tai eri mieltä ihan vapaasti. Palautetta on aina hauska saada kun itse olen niin innolla autoa värkännyt...
-------------------------------------------------------------------------------------------
16.05.08 - klo:14:59Ja taas pientä päivitystä!
Etsin pitkään mieleistäni ahtopainemittaria, kun minusta nuo ylimääräiset mittarit eivät oikein tällaiseen autoon istuneet. Keväällä löysin sitten Swedespeedin kautta aikamoisen asiallisen ratkaisun ja nyt se on vihdoin paikallaan. Itse olen erittäin tyytyväinen, toivottavasti maistuu muillekin.
------------------------------------------------------------------------------------------
19.05.08 - klo:00:07Tänä iltana koesovitettiin uutta etupuskuria. Menee aika nätisti paikalleen, ei tarvitse juurikaan muokkailla. Intercooleri piti pudottaa 5 cm alemmaksi, näyttää paremmalta uuden puskurin kanssa sekä myös jäähdyttääkin paremmin. Tässä pari kuvaa:

Tuo R etumaski on pakko muokata paikoilleen, se on niin paljon paremman näköinen kuin nuo ns. tuning-XC maskit
---------------------------------------------------------------------------------
22.05.08 - klo:20:13Eihän tästä ikinä mitään valmista tule

Tänään oli taas sopivasti aikaa näperrellä jotain pientä. Oli ihan pakko saada uudemman mallinen stilettiavain, varsinkin kun sininen tiski yrittää väittää ettei sellaista 2002 malliin saa

Mutta nyt se on sitten käytössä ja toimii kuten asiaan kuuluukin

--------------------------------------------------------------------------------------
23.05.08 - klo:20:04Ja tänään sain vihdoinkin uudet etupenkit paikoilleen

Olen nimennyt sisustuksen " Custom Inscriptioniksi" Värit ovat Atacama ja Offblack eli Grafiitin harmaa nahka. Ja aika maukas tuli vaikka näin itse kehunkin

-----------------------------------------------------------------------------------------
26.05.08 - klo:18:20Kyllähän nämä penkit on parsinut kasaan ihan oikea ammattiverhoilija

Ongelman ydin piilee parissa pikku yksityiskohdassa. Penkithän ovat kotoisin Ameriikan maalla kolaroidusta S60R:stä. Tässä pari kuvaa auton romusta:

Kun auto on ajettu tuohon kuntoon alkuvuodesta 2007 ja sen jälkeen penkkejä seisotetaan epämääräisissä oloissa noin vuoden, niin eipä ole ihme että ryppyjä löytyy. Monet rypyistä ja muista jäljistä johtuivat juuri huonosta varastoinnista. Esim. kuskin penkin sivuilla olevat rypyt johtuvat siitä että jotain romua oli pakattuna penkkien päälle

. Niskatuet olivat aivan loppu, joten ne on rakennettu kokonaan uudestaan. Paikkapaloja otettiin lähinnä tuolien selkäosista, koska ne olivat muutenkin parhaassa kunnossa.

Toinen ongelma oli se, että tuo Atacama nahka on aivan jumalattoman paksua ja vahvaa nahkaa. Sitten se oli hoitamattomana kuivunut aivan koppuraksi. Olen käsitellyt noita penkkejä monet kerrat nahanhoitoaineella, mutta silti ne olivat melko hankalia ommella. Paikallisen verhoilijan ompelukone veteli viimeisiään tuon nahan kanssa. Ja tuo grafiitin harmaa nahka on paljon ohuempaa ja pehmeämpää joten erilaiset nahat pyrkivät vetelemään ompelukoneessa.
Olisinhan mie voinut verhoiluttaa nuo penkit kokonaan uudestaan, mutta tuota Atacama nahkaa ei saa mistään ja jos olisin vaihtanut väriä niin eihän siinä olisi ollut mitään "hohtoa" enää

Itse olen tyytyväinen lopputulokseen ottaen huomioon lähtökohdan ja pienet jäljet nahassa menevät patinoitumisen piikkiin.

-------------------------------------------------------------------------------------------
27.05.08 - klo:23:48Tänään tuli otettua muutamia kuvia korisarjan koesovituksesta. Näyttää vielä karulta, mutta kyllä se siitä kunhan saadaan väriä pintaan

Yksi ikävä huomio tuli tehtyä, nyt nuo 19" vanteetkin näyttävät liian pieniltä tuon korisarjan kanssa.

30.05.08 - klo:09:22Nyt olisi tarjolla ensimmäiset maistiaiset Iridium korisarjasta paikoillaan!
Eilen illalla aloitettiin puskurien maalaus ja aamuyöllä klo 03.30 oli osat paikallaan. Onneksi ei mennyt myöhään, eikä myöskään väsytä

Etupuskuri on muokattu R maskille sopivaksi ja takapuskuriin tehty aukot tuplaputkille, muuten ei onneksi suuria muokkauksia korisarjaan tarvinnut tehdä. Ihan pikku yksityiskohtien viilausta vain tarvittiin.
Ihan nyt ensimmäisenä olo on väsynyt, mutta onnellinen ja suurimmat kiitokset näin tuoreeltaan lähtevät Speedwheelsiin Tompalle, joka jaksoi painaa yötä myöten normi työpäivän jälkeen

Ja eiköhän mies liene jo tähän aikaan ruiskun varressa työmaallaan

Lisää hieman kirkkaampia kuvia ehkä päivän mittaan, mutta nyt palaan taas hetkeksi unten maille...
------------------------------------------------------------------------------------------------------
16.06.08 - klo:20:32Jotain uutta lienee piakkoin taas tulossa

Tästä pienet teaserit!

----------------------------------------------------------------------------------------------
18.06.08 - klo:18:57Ja nyt se totuuden hetki, uusien 20" vanteiden juhlallinen (?) ensiesiintyminen. Vanteet ovat siis Ruotsista Realcarin mallistosta Burnout nimiset kokoa 8,5" x 20". Sc Stylingin kautta hommattu ja renkaiksi on kiepaistu 235/35-20 Nankangit. Hieman ahdasta on renkaiden kanssa, joten täytyy vielä tutkia mitä asialle on tehtävissä.
Mutta nyt siis saa kommentoida jälleen kerran

------------------------------------------------------------------------------------------------
27.06.08 - klo:00:37Ja nyt olis sitten vihdoin tuplaputkisto paikallaan ja niitä putkenpäitä ihan Deran iloksi kaikki neljä kappaletta

Putkisto rakenneltiin parissa illassa Speedwheelsin pajalla Tompan kanssa ( SUURET kiitokset Tompalle

ja lopullisesta hitsauksesta Jannelle

)
Vaimentajat ovat Magnaflow mallistoa ja ulostulot ovat Camaroon tarkoitetut kromatut tarvikepäät suoraan USA:sta.
Ja ainakin mie tykkään

--------------------------------------------------------------------------------------------
27.06.08 - klo:18:17Ja nyt on ne takapenkitkin verhoiltu!
Hyvät tuli, vaikka töitä oli aika paljon. Nuo S60 takapenkit ovat joka suuntaan pienemmät kuin V70 penkit. Onneksi ammattimies osasi rakentaa noistakin tarpeista oikein siistit istuimet. Samalla tuli uusittua lasten istuimetkin tyyliin sopiviksi

Nyt alkaa kesäloman vietto toden teolla, nyt vain ajellaan eikä hierota näitä autoja

Nyt saa kelvata tuollaisenaan ainakin jonkin aikaa
Kiitokset kaikille kommenteista ja kannustuksesta, nyt raportit täältä päättyvät hetkeksi aikaa tähän. Ehkä sitten kun saan oikein hyviä kuvia otetuksi, niin niitä voisin julkaista.
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin

---------------------------------------------------------------------------------------