Jahas. Päivää näin uutena jäsenenä.
Meikäläisen Ruotsintuonti (Volvo V70 1.6D 80 kW, 2011) toimi hyvin muutaman viikon. Auto kävi viikko takaperin Sampalla, kielipaketti vaihdettiin Se -> Fin. En usko, että vika tähän kielipaketin vaihtoon liittyy, mutta se tarina...
Pari päivää tämän jälkeen olin matkalla töihin. Varoitusvalot syttyi ja teksti "DSTC vaatii huollon". Auto hyytyi aivan, sammui 120 kmh vauhdista. Kun virrat otti pois, auto lähti käyntiin ja pysyi käynnissä, mutta ajamaan lähdettäessä vika toistui ja moottori sammutti itsensä. Ei siinä muuta kuin tilaamaan Sjöberg paikalle ja hinaten auto pajalle.

Autoon vaihdettiin pa-suodatin eilen. Lähdin ajamaan ja vajaan 20 kilsan jälkeen sama episodi uusiutui. Neljännen virrat pois + uudelleen käynnistyksen jälkeen sain auto bussipysäkille. Auto jäi siihen ja Sjöberg taas paikalle.

Vikakoodeja edellisellä kerralla oli:
ECM-P019200 (PA-jakoputken painetunnistimen tulo matala)
ECM-P245809 (hiukkassuodattimen regeneraation kesto)
Tällä hetkellä kilometrit noin 171 tkm. Selailin vanhoja kuitteja, niin edellinen omistaja on 166 tkm:ssä, eli n. 2 kk sitten, vienyt auton nilkuttaen pajalle. Tällöin vaihdettu:
- DPF (eli hiukkassuodatin)
- DPF:n paineanturi
- Pakokaasujen lämpötila-anturi
- Polttoainesäiliö
- Lisäainesäiliö
Tekstistä "vika uusiutui" päätellen edellisellä omistajalla on ollut jotain aiempia murheita. En tiedä, onko termit oikein, kun käänsin itse ruotsin kielestä nuo. Tuo on vienyt auton saatesanoin pajalle, että "Ei kierrä enempää kuin 3000 rpm. Vika tullut takaisin."
Mitään hyviä veikkauksia, vai paalaanko p*skan?

/Roderiq