Itse ajan vkossa, 800km kitkoilla ja 1400km nastoilla, talvella(luvut karkeita laskennallisia keskiarvoja)
Mitään etua en kitkoilla näe, mutta haittoja jonkinverran. Huonompi kulutuskestävyys, levottomuus ajossa(varsinkin -1 - -5 välillä), nastoilla kyllä vetää semmosen 70-90tkm reipasta hölkkää talvessa, huonoina talvina(kun ei ole lunta), saattaa olla jo hieman heikossa hapessa

Kitkoja menee ainakin yksi pari enemmän, yleensä kaksi, noille kilometreille. Edellyttää tietty, että kaikki on muuten kunnossa! Ja matematiikkaa osaavat varmaan ymmärtävät, etten noita kilometrejä aja yksin

Sitten on näitä suorakaide nastoja, eteen/taakse ok, mutta luisupulkka sivuttain

tuntuu markkinoille työntyvän näitä innovaatioita( ollut tämäkin jo vuosia)

Semmoset muuten tuli juuri maanantaina alle

Ja on meluisat! Pistonasta on hiljaisempi!
Käyttöautossa on nastat(195/65 15"), yksi puuttui viime talven ajojen jälkeen, huomasin alle laittaessa(liekö puuttunut jo alunperin alle laittaessa?), mutta ei tuolle ajoja tule kuin max 300km/vkossa. Kotimaiset nastat niissä on, tai missälie nuo "tikat" nyt sitten tehdäänkin nykyään? Olen ollut tosi tyytyväinen, mutta käyttö lienee sitä "normi" ajelijan luokkaa

Uskoisin kitkoilla suoriutuvani myös noilla metreillä, kun olen talvia ajanut m+s renkailla, joilla ole mitään tekemistä talvirenkaiden kanssa

Tuotemerkit jätetty pois, ettei mennä ohi aiheesta. Teen myös itse rengastyöni nykyään,renkaiden ostamisesta asennukseen asti, joten voi syyttää vain itseään

Josta malliesimerkkinä, rikoin yhden renkaan reunuksen, kun en tiennyt mistä suunnasta rengas pitää asentaa Volvon alkuperäisvanteelle

Toki se olisi selvinnyt, jos olisi katsonut vaikka lisävarusteluettelosta, jossa on ihan erikseen mainittu tuo vanteen profiili ja asennus