Ei hemmetti. Kaikilla on mökki jossain kuopassa, aina on jyrkkää mäkeä mökillä ja se on aina jäässä.
Ostakaa mökki saaresta niin ei tarvitse miettiä pääseekö pihaan autolla 
Mitä vikaa siinä on, jos joillakin on mökki metsässä? Tekee yllättävän hyvää tietyntyyppisille ihmisille päästä ihan oikeasti luonnon rauhaan, jos ei esim. arkielämä anna siihen ympärivuorokautista mahdollisuutta.
Minä kait pyrin muuttamaan metsään...
Itseasiassa olen tälläkinhetkellä "mökillä". Olen tosin täällä vieraana, vakiasukkaat asuvat täällä 24/7. Täältä on 25km lähimpään 7000 hengen taajamaan, josta on noin 90km ensimmäiseen yli kymmenen tuhannen ihmisen kaupunkiin. Tuossa vieressä menee tie, joka on erittäin tärkeä raskaalle liikenteelle. Silti talvisaikaan saattaa tulla tilanne, että liikenne pysähtyy kun tienhoito ei ehdi paikalle. Tällöin maajussi paskaa talikoi ja kaivaa valamettinsa perään sen jeesuksenaikaisen teholingon ja avaa tietä edes vähän. Keväisin tuo tie on aina kaljamaliukas.
Olen tullut tänne kaikennäköisillä renkailla, vakiasukkaat ajavat molemmat kitkoilla. Niillä pärjää oikein hyvin, noin 4-5krt/talvi tulee tilanne, että edetään 5-10km/h liukkauden vuoksi 7km lähimmälle isolle tielle (nelostie).
Tunnen myös muutaman henkilön, joiden koti sijaitsee maaseudulla kukkulan päällä. Lumiketjut ovat heille tuttuja välineitä, vaikka toinen ajaa 4-vetoisella maastoautolla.
Joten, mitä vikaa on elää korvessa? Ihan yhtälailla sinne saarimökille pääsyä autolla täytyy miettiä, koska on taövisaikaan huomattavasti kätevämpi viedä tavarat sinne autolla kuin kävellen tms...
Tuttavani tuossa ihmetteli illalla itu-hippejä. Tuumasi, että heidät pitäisi edes kuukaudeksi laittaa asumaan inarilapin korpeen, 150km:n päähän lähimmästä kaupasta, antaa polkupyörä ja sanoa "hoida tällä tai julkisilla päivittäiset kulkemisesi". Totesin, ettei se auta, koska "ei ole pakko" asua korvessa/se on typerää.
Millä itse tulin tänne, lumihankien keskelle? Takavetoisella volvolla, jossa on kesärenkaat. Tiet on sulat, vaikkakin olen äärimmäisen varuillaan. Tontin piha on umpijäässä, vauhdilla pääsin parkkiin asti.
Hölömöähän tämä on, mutta niin on myös toisten ihmisten elämän ihmetteleminen.
Kiitos ja anteeksi.