Jo autokoulun liukkaanradalla särähti korvaan, kun jo kortilliselta oppilaalta tiedusteltiin syytä juuri epäonnistuneeseen väistöön, ja tämä oli silmät ja huuli pyöreänä, että se ei vaan kääntyny...! Ei, vaikka oli joka rengas poljettu lukkoon ja veivattu eturenkaat tappilinkkuun...
Omalle ryhmälle opettajat demonstroi hirvenväistön ja nopeuden vaikutuksen siihen. Volvo V50, 50km/h ja niipinnaapin ESP rutisten keilojen välissä. 55km/h ja pyörähdys.
"Tämä rata on suunniteltu niin, että yli 55km/h on käytännössä mahdoton saada autoa oikenemaan".
Nooh, ajeltiin siinä ympyrää 45 minuuttia, sitten sai kolme vetoa ottaa vapaasti. Ajoin kaikki keilakujaan hirvenväistöön, ensimmäiset kaksi 45 ja 55km/h. Viimeinen vuoro ja kouluttaja kuulutti radiopuhelimella "-------- voi tulla!"
Siitä sitten,
Sukka syyläriin ja 45 hevosvoimaa valloilleen, radiopuhelimesta kuului "------ auto on kiva kun sen kuulee, kun se tulee!".
Kakkonen, hanaa. Viisari nousee verkkaisesti. Kierrokset alkavat lehenemään huippuaan, mutten vaihda kolmoselle. Katse porautuu tutkatauluun. Etupuskuri suhahtaa keilakujan ensimmäisten keilojen välistä, taulu näyttää "72".
Pieni, mutta terävä vastaheitto samalla terävästi kaasua löysäten, keula kääntyy kohti "vastaantulijaa" ja HETI veto päälle. Fiatin pikkukone huutaa niin, että heikompaa hirvittää. Auton perä heilahtaa ensin oikealle, jota suitsitaan vastaohjauksella ja pidetään se oikea jalka siellä etupuskurin sisällä. Tuon jälkeen perä heilahtaa vastaantulijan puolelle.
Keula kääntyy takaisin omalle kaistalle, lisää vastaohjausta ja kuljettajan etupyörä suhahtaa "paluukeilaa" hipoen, perän heilahtaessa taas oikealle, mutta veto päällä auto oikenee ennen keilakujan loppua. Toinen näyttötaulu piirtää lukemat, "65".
Oli kuulemma huutonaurua ollut "pilltuilla", kun hirveä meteli. Opettaja oli vähän sanaton ja totesi "hyvin vedetty". Eipähän tuossa nyt sinällään mitään ihmeellistä, kun tuommonen pikkuauto mahtuu pyörähtämään omalla kaistallaan. Ryhmässä mukana olleella nuorella jantterilla oli ilmeisesti isänsä joku iso Jagulaari. Sillä oli jo hiukan ahdasta.

Tuo oli varmaan koko autokoulun kohokohta. Tosin kaveri meni hieman myöhemmin Chevy vanilla ja oli kuulemma piruettioinut oikein komeasti radan reunaan niin, että oli pelottanut "kaatuuko koko paska". Se olisi ollut mahtava nähdä.
