Nokian talvirenkaita olen käyttänyt ongelmitta vielä muutama vuosi sitten, mutta kesäksi en enää huolinut, kun edellisestä setistä kaikki neljä meni soikeaksi, ennen kuin pinta oli läheskään sakoilla.
Nuo Hankookin nastat on hyväksi todettu ja itse olen tykännyt Contin jo vanhoista Viking contact 6 kitkoista.
Viime talvi meni auton mukana tulleilla, melkein ensiasennus hakkis kaseilla ja ovat kyllä jo roskiskamaa kohtuu hyvästä pinnasta huolimatta. Jarrutuspitoon ei nastatkaan enää -15 paistetulla renkailla auta, vaikka salakavalasti vetopito onkin ihan ok.
Pienellä budjetilla ottaisin ehkä tarkkaan valikoidut keskihintaluokan nastat, kun taas kitkoihin kannattaa kokemuksen mukaan panostaa vähän enemmän, jolloin pesee jo huonommat nastarenkaat mennen tullen.
Liian vanhat mitkä tahansa huippurenkaat jättäisin torista ostamatta. Ikä kun tulee vastaan, niin ei siinä kallis merkki enää pelasta. Ja kitkoja kannattaa haukkua vasta, kun on ajanut jollain uusilla premium-merkin pohjoismaisilla kitkoilla. Toki ei ne joka paikkaan ja kuskille sovikaan, vaikka olisi miten hyvät.
Ja jos vaikeissa olosuhteissa vähän jännittää, niin tuleepahan ajettua väkisinkin varovaisemmin ja kunnon turvaväleill. Sama kyllä päti noihin riittävän huonoihin nastoihinkin.