Sinä dissaat tutkitun faktan useassa arvostetussa lehdessä ja minun pitäisi uskoa sinua, kun kirjoitat näin netissä?
Missä olen kirjoittanut, että EN olisi ajanut uusilla kitkoilla ja niin Keski-Suomessakin ei tarvitse miettiä kummilla ajelee.
BTW: Sun teksti on kyllä huono provo ja jopa tartuin siihen 
Tiedäthän että Suomessa kuolee 1200 ihmistä kaatumalla. Moniko kaatuminen voitaisiin estää nastoilla/piikeillä kengissä? Myös kitkoilla ajo on hieman haastavampaa, jos nastoilla ei rikota jään pintaa. Unohtuiko tuo tarkoituksella? Kitkarenkaatko on suuria sensaatioita noissa rengasteissä ja kaikki ovat todella hyviä? Yrität siis muuttaa 70% suomalaisen mielipidettä nastarenkaista? Onnea valitsemallasi tiellä netissä
. Mä haluan renkaat mitkä on turvalliset kelillä kuin kelillä. Enkä tarkoituksella ulosmittaa niiden ominaisuuksia.
Tulee mieleen eräs kaveri, joka haki multa vanteet missä oli 10 vuotta vanhat nastattomat nastarenkaat päälle (6mm pintaa) ja sanoin että kyllähän noilla syksyn aloittaa, mutta en mä talvea ajaisi. Totesi että kyllähän sitä on kesärenkaillakin ajettu talvella. Mä lainasin Juha Kankkusta "Ei rallikuskikaan kumoa fysiikanlakeja". Tuli vähän hiljaista.
Mikä niistä lehdistä on sun mielestä niin arvostettu ettei omat todelliset kokemukset menis niiden edelle, ei mikään. Jos rengastestaajat testaisivatkin kumeja niiden koko iän ajan ja todellisessa liikenteessä jossa ajetaan niin kun pitää, eli ennakoivasti. Vasta tällöin noilla testeillä olis edes jotain arvoa todelliseen liikenteeseen.
Et ole kertonut millä kitkalla olet ajanut, tämä vaikuttaa erittäin paljon HYVIEN kitkojen tietoosi ja lisäksi tuolla myöhemmin tulee ilmi että olet ajanut vain 10 tkm kitkolla (ties millä merkillä), minusta se on tosi vähän jotta voi kovinkaan yleisesti kitkoista mitään sanoa. Jos olisit ajanut erilaisilla kitkoilla n. 2-30 000 / merkki, niin silloin sulla olis todellista kokemusta kitkoista, aivan niin kun nyt sulla on nastoista kun olet niillä ajanut 250 tkm. Tuolla matkalla alkaa jo tulemaan tuntumaan eri renkaiden hyvyydestä ja huonoudesta kun on KOKEMUSTA eri malleista mihin vertaa. Minä olen myös ajanut nastoilla n. 250 000 km ja kitkoillakin jo lähes saman verran, eli on olemassa todellistra kokemusta noiden eroista.
En unohtanut tuota väittämääsi että nastoja tarvittaisiin kitkoille avaamaan tietä, en edes ajattele sitä koska väittämäsi on täysin väärä. Itse en ainakaan tarvitse yhtään nastarengasta oman ajouran "avaamiseen", vaan pärjään peilikirkkaalla jäällä ihan yhtä hyvin kun sulalla kelillä, kyse on ENNAKOINNISTA. Tämä on ianikuinen luulo että kitkoilla ajava tarvii nastarenkaita rikkomaan jään pintaa, ei tarvii jos ratin takana on oikea asenne liikenteeseen. Se onkin kummallista miksi edes nastarenkaiden kannattajat eivät käytä myös kengissä nastoja niin pysyisivät pystyssä, ilmeisesti ne kuitenkin on niin epämukavat ettei niitä viitsitä käyttää ja olisishan se muutenkin aika ongelmallista kun niillä samoilla kengillä kävellään monissa sisätiloissakin ja lattiathan siitä menis ihan pilalle, ei varmaan kovinkaan moni sellasta sullattaisi, mutta kun tiestö pilataan, se on vain hyväsyttävä.
En yritä muuttaa kenenkään mielipidettä kitkamyönteisemmäksi, turhaahan se olisikin kun kansa on mitä on, se uskoo auktoriteetteihin, kerron vaan omia todellisia kokemuksia jotka eivät perustu minkään ylemmän tahon sanaan, niin kun monilla aivopestyillä nastoja käyttävillä perustuu. Väitän että jos kaikki autoilijat laitettaisiin ajamaan hyvillä kitkoilla ja hyvillä nastoilla vuoron perään riittävän pitkä ja monipuolisessa talvikelissä oleva matka, niin ajatukset muuttuisivat paljon helpommin kun jokainen saisi OMAA kokemusta kummat onkaan paremmat, muuten nastauskovaisuus ei muutu mihinkään kovinkaan helposti. Usko tai älä, mutta tämä on totuus. Olen nähnyt pari oivaa tapausta jotka AINA vannoivat nastojen nimeen, mutta kun olosuhteiden pakosta joutuivat ajamaan kitkoilla, mieli muuttui ja samalla ääni kellossa.

Tarkoitukseni ei ole provota vaikka välillä voi tulla pikkuprovoa kun asioista yrittää enempi puhua, mutta olisihan se hyvä jos edes joku alkaisi ajattelemaan OMILLA aivoillaan ja edes kokeilisi eri vaihtoehtoja, niin voisivat jopa yllättyä positiivisesti että mitä sitä onkaan tarjolla...