Tällä hetkellä ajomäärä on vain 35 000 km vuodessa, aiempina vuosina tuli enemmän, yleisesti noin 50-80 000 km, mutta edelleen säällä kun säällä on päästävä liikkumaan ja ihan milloin vaan. En koskaan ole katsonut kellosta tai ikkunasta että voiko autolla ajaa vai ei, aina kun tulee tarve ajaa, niin ajetaan, siksi ajan kitkoilla. Ajelen siis ihan kaikenlaisilla teillä vaikka asunkin pienessä taajamassa.
Täällä aika moni muukin toistaa itseään kun fanaatikkona molemmista ko. vaihtoehdoista riittävästi mitään tietämättömänä vaahtoaa sitä mutuaan kun ei ole riittävää OMAA kokemusta molemmista ja silti minun kohdalla puutut aiheeseen vaikka olen koko ajan ollut aiheen ytimessä, eli kitkat vs nastat. Täällä on monta muutakin topicia missä jauhetaan sitä samaa vuodesta toiseen ja silti ei tule sellaista hetkeä eteen ettei enää saa puhua niistä samoista jutuista mitä on jo joskus puhuttu vai onko tämä aihe vaan niin kipeä joillekin ettei tästä voi puhua uudelleen jos sama asia on jo joskus ennenkin sanottu? Tuntuu että jotkin henkilöt pelkää todella että kitka voisi jopa nostaa suosiotaan ja siksi tämä aihe on niin arkaluonteinen, tyyliin et kun meidät on aivopesty nastoille niin pysytään siinä ja ei hyväksytä mitään muuta jos joku auktoriteetti ei sitä muuta, eli sellainen todellinen käytännön tiedon ja kokemuksen jakaminen uusille omilla aivoillaan ajatteleville henkilöille on vähän niin kun kiellettyä ja siksi kitkojen "kokemustieto" leimataan aina mutuksi tai muuksi kiihkoiluksi. Tämä on aika lutuista kuinka lapsellisesti tähän aiheeseen suhtaudutaan.

En ole missään kohtaa sanonut että minua pelottaa liikenteessä, sanoin etten tiedä uskaltaako noilla nastoilla ajaa ja se ei tarkoita pelottamista, vaan onko se moraalisesti oikein käyttää tuollaisia ympäristön kannalta arveluttavia tien rouhijoita ja onhan siinä otettava huomioon kanssamatkustajien turvallisuuskin, eli vastuu on aika suuri jos noilla nastoilla ajelee kun ajotuntuma on mitä on. Eli se siitä pelottamisesta. Ehkä se uskaltamis-sana oli hieman väärin valittu, mutta se olikin tarkoitettu vähän niin kun aihe edellyttää... :hello:
Minulla on myös kokemusta molemmista renkaista ja muodostan mielipiteeni vain KÄYTÄNNÖN kokemuksen perusteella, mutta täällä moni muu "äänekäs" valitseekin renkaat uskomalla muiden tekemiin suppeisiin kokemuksiin ja rataolosuhteissa tehtyihin testeihin kun ei ole sitä omaa kokemusta. Minulla on ajokokemusta tieliikenteestä aina henkilöautosta rekkaan ja kaikkea siltä väliltä mikä kumipyörillä yleensä liikkuu ja ammattiajopätevyyskin on edelleen olemassa vaikka nykyään pääasiassa teenkin muita töitä, eli TIEDÄN monen moista härpätintä ajaneena jonkun verran erilaisista renkaistakin, eli en puhu mutua, niin kun moni muu tekee kun ei ole sitä omaa kokemusta. Ja tämä ei ole mitään itsekehuskelua, satun vaan omaamaan tämän alan kokemusta tavallista enemmän ja silti en väitä olevani keskivertoa parempi kuski niin kun moni muu tekee vaikka on ajellut vain pikkuautoilla...olen sata varma että joku vetää tästä herneet nokkaan vaikkei ole mitään aihetta.

Jos tässä keskustelussa pitää olla koko ajan uutta sanottavaa, tämän keskustelun voi lakkauttaa heti, mitään uutta ei ole. Kaikki mitä tästä aiheesta on puhuttavaa, on jo puhuttu moneen kertaan, ihan niin kun monessa muussakin topicissä täällä, samoja asioita puidaan yhä uudelleen ja uudelleen ilman että siihen puututaan...

Pääasiahan pitäis olla että pysytään aiheessa.
Mut hei veljet, kitkat vai nastat? Ottakaa pelkäämättä asioista selvää niin voitte yllättyä!!