Ny on ton taas auton kanssa taas kaikkea tehty. Testasin paisarinkorkin paineistamalla paisuntasäiliön irrallisena kompressorilla ja 1,5bar:iin jäi max paineet, eli korkki pelaa. Termarin testasin myös kattilassa ja aukes hyvin ennenku rupes vesi kiehuun, eli silmämääräsellä lämpömittarilla aukee siinä n~ 90 asteessa. Vaihdoin myös paisuntasäiliön uuteen kun tuo vanha oli niin järkyttävässä kunnossa, kellastunut jne. Alavesiletkusta hajos sitten se ilmausnipan ympärys ja hain uuden alavesiletkun 2.0T mallista, tuntuis että tulis ylempänä konehuoneessa, joka toki ei haittaa yhtään. Samalla tuli vaihdettua imupuolelle vuotava bensapaineensäädinkin.
Noh, uudet nesteet sisään ja ilmausta, n. 15min käytön jälkeen alavesiletkun ilmausruuvista ei enään kuplia tullut ollenkaan, ja termostaattikin oli jo auennut. Mutta, sitten taas n. 5min päästä aivan yhtäkkiä nestetaso paisariss nousi ihan muutamissa sekunneissa maksimiin, auto pois käynnistä, niin hetken odottelun jälkeen nestetaso tippui melkein min merkkiin asti. Käynnistäessä oli max tasossa. Nyt tosiaan vain käyttänyt pelkkää vettä testailuun, turhaa sitä glykoolia tässä nyt tuhlailee kun nesteitten kansaa romplaa.
Eli mahdollisuuksia ei paljon jää. Kansipahvi? Tukosta syylarissa /muualla jäähdytysjärjestelmässä vielä olen miettinyt eli pitäs varmaan tänään vielä puhallella vesiä eripäin syylaria ja ihmetellä miten se vesi siellä kulkee.

Mutta kuinka todennäköistä toikin sitten on.
Kalliiks vaan tulee ton ikäseen autoon alkaa kansiremppaa tekeen vaikka itse sen tekisikin, joten kannattaako? Vaikka sekin toki yksilökohtaista..
