Kulkukoira  Proturbo

V70 (2011) / parkkitutka takana, jälkiasennus eteen?

• 4 Vastauksia
  • 4523 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Roderiq

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Moro nääs,

Vakioasennuksessa Volvossani (V70, 2011) on parkkitutka taakse, mutta ei eteen, niin olisiko tuo etusensori miten helppo hommata/asentaa jälkeenpäin.

Duunipaikan parkkihalli on pikkaisen haastava rakennus, tuolla on aika moni duunikaveri raapinut seiniä.

Eli onko mahdollista hommata parkkitutkan etusensori jälkikäteen, millaisiakohan osia tarvitsisi ja helppo/vaikea asentaa?

/Roderiq
Volvo V70 1.6D (80 kW) -2011

Sir Roderiq

Poissa Wehgi

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 (2011) / parkkitutka takana, jälkiasennus eteen?
« Vastaus #1 : 06.08.2018, 10:22:52 »
Moro nääs,

Vakioasennuksessa Volvossani (V70, 2011) on parkkitutka taakse, mutta ei eteen, niin olisiko tuo etusensori miten helppo hommata/asentaa jälkeenpäin.

Duunipaikan parkkihalli on pikkaisen haastava rakennus, tuolla on aika moni duunikaveri raapinut seiniä.

Eli onko mahdollista hommata parkkitutkan etusensori jälkikäteen, millaisiakohan osia tarvitsisi ja helppo/vaikea asentaa?

/Roderiq

Itse olen tehnyt vastaavan operaation S60:iin. Asennus on kohtuullisen helppo ja suoraviivainen, tein sen rivitalon parkkipaikalla. Osia joutuu irrottamaan aika paljon; etupuskuri, apumiehen puolen jalkatilan verhoilut, apumiehen puolen sivuverhoilut sekä peräluukusta sivuverhoilut. Työkaluja ei juurikaan tuossa tarvitse, muutamalla erilaisella torxiavaimella selviää urakasta. Itsellä hankalimmaksi hommaksi osoittautui saada tuon läpiviennin kumitutti paikoilleen kun on hankalassa paikassa eikä ollut nosturia käytössä. Etututkan kaapelit vedin vetonarulla tulipellin eristeen välistä tulipellin läpiviennistä kabiiniin ohjeesta poiketen. En myöskään irroittanut pohjapuolelta mitään suojamuoveja, enkä takaistuinta, koska sivumuovien irroituksen jälkeen paljastui riittävän suuri reikä saadakseni kaapelin peräluukkuun.

Asennusohje on tuollainen:
https://accessories.volvocars.com/InstallationInstruction/Document/VCC-329368-1/fi-fi/V70(08-)/2011/D3/Manual

Ja osanumero tuolle tutkalle on 31339977. Lisäksi tarvitset sumareille uudet ympärysmuovit joissa kannatin tutkille, sekä uuden alaritilän, joissa kanssa kannattimet tutkille. Nämä tilasin itse Ruotsista bildelsbasenista. Itse tutkan tilasin skandixilta ja ohjelman kävin sit Volvolla lataamassa.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Roderiq

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 07.08.2018, 10:19:57 »
Kiitos ohjeesta ja vinkeistä.  :)

Mahtaakohan vaatia ohjelmistoon muutoksia, vai älyääkö suoraan sen, että etusensorit on lisätty?

/Roderiq
Volvo V70 1.6D (80 kW) -2011

Sir Roderiq

Poissa Wehgi

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 07.08.2018, 10:36:00 »
Kiitos ohjeesta ja vinkeistä.  :)

Mahtaakohan vaatia ohjelmistoon muutoksia, vai älyääkö suoraan sen, että etusensorit on lisätty?

/Roderiq

Vaatii ohjelmiston ennen kuin tajuaa. Eli asennuksen jälkeen käytävä Volvolla piuhan päässä ennen kuin tutkat herää henkiin. Ohjelma oli muistaakseni 30 euroa ja lataus 40 euroa.

En ole itse ropeltanut ennen juurikaan autojen kanssa, joten keneltä tahansa muultakin tuo onnistuu jos kerran minultakin. Vähän vaan tarvii rohkeutta irroitella noita osia
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
« Vastaus #4 : 07.08.2018, 10:36:51 »
Vaatii ohjelmiston ennen kuin tajuaa. Eli asennuksen jälkeen käytävä Volvolla piuhan päässä ennen kuin tutkat herää henkiin. Ohjelma oli muistaakseni 30 euroa ja lataus 40 euroa.

En ole itse ropeltanut ennen juurikaan autojen kanssa, joten keneltä tahansa muultakin tuo onnistuu jos kerran minultakin. Vähän vaan tarvii rohkeutta irroitella noita osia
Ja nuo Volvon ohjeet on todella tarkat. Kerrotaan tosi selvästi mistä mitäkin pitää purkaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Race.fi  Puotilan autokorjaamo