KL-varaosat  Race.fi

b2x pitkäisku mega sotkotus

  • 314 Vastauksia
  • 114192 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #60 : 31.05.2012, 21:06:52 »
Aika ilkeesti on toi hukkaportti sijoitettu, jos joutuu jousta vaihtamaan.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #61 : 31.05.2012, 21:08:04 »
Siis otaks kytkimen vaihdon takia moottorin pois? Eikös seitensatasessa onnistu kytkimen vaihto kun ottaa laatikon pois, joka sekin lähtee kohtuu helposti?  ???

Näin mä ainakin tein omaan 740:seen :) siis ennemmin laatikko pois.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #62 : 31.05.2012, 21:53:35 »
Olen itsekkin ottanut laatikon pois 700 sarjalaisesta sen tuhat kertaa ja onnistuu kyllä.
Voi vaan olla pieni koneen avaus operaatio samalla. En oikein pidä öljynpaineista, kun kuumalla koneella tyhjäkäynnillä vain 2bar öljynpaine. Huudattamallakaan ei ole kuin alle 4bar.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #63 : 31.05.2012, 21:55:20 »
Ainiin ja kuva hämää, ei ole temppu eikä mikään vaihtaa hukkikseen jousia. Tulipeltiin tuosta hukkiksen päädystä on kyllä "runsaasti" tilaa :)

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #64 : 31.05.2012, 22:06:46 »
Olen itsekkin ottanut laatikon pois 700 sarjalaisesta sen tuhat kertaa ja onnistuu kyllä.
Voi vaan olla pieni koneen avaus operaatio samalla. En oikein pidä öljynpaineista, kun kuumalla koneella tyhjäkäynnillä vain 2bar öljynpaine. Huudattamallakaan ei ole kuin alle 4bar.

No eikös toi oo ihan normaali? Mulla oli b230et öljynpaine lämpimänä n.1,5. Öljynä tosin Mobil Delvac 10w30
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #65 : 31.05.2012, 22:09:30 »
Olisi kiva tietää mitä muillakin on turbokoneissa öljynpaine? Ihmetyttää miksi tuo sintteri luistaa niin sairaan helposti, asetelmakaan ei tosin ole kuin b230 turbon/levynä 4lapainen sintteri. Shimmaus pielessä(ei tehty)?
Voiko olla mahdollista, että tuo levy "koneistuisi" itse vähän ajossa.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #66 : 11.06.2012, 18:57:24 »
Kytkin on alkanut pitämään koko ajan paremmin. Taitaa vain hakea paikkaansa. Nyt vain odotetaan sopivaa motivaatiota säätämiseen, minkä jälkeen auto olisi valmis katsastettavaksi.

Volvo on hetken ollut sivussa, kun aloin kunnostamaan kolaroitua mb c280 mersua. Jos jollain sattuu purettavana olevan tälläinen tai muu c sarjan mersu ottakaa ihmeessä yhteyttä

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #67 : 11.06.2012, 20:39:32 »
eikös tämä pyöri jaalan/kuusaan seutuvilla ?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #68 : 11.06.2012, 21:12:52 »
En oikein pidä öljynpaineista, kun kuumalla koneella tyhjäkäynnillä vain 2bar öljynpaine. Huudattamallakaan ei ole kuin alle 4bar.
Esim. nissanin rb20det turbomoottorissa tehtaan arvot(80ast öljyt) on 1kilo @ tyhjäkäynti, 3kiloa@2krpm, 4kiloa @ 6krpma
Joten tuskin Volvokaan kaipaa enempää, joten ei aiheuta stressiä.

Ja asetelmaan ennemmin olisin laittanu rahat kuin levyyn, meinaan ökyasetelma vakiolevyllä pitänee paremmin mitä vakioasetelma sintterillä  ;)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #69 : 12.06.2012, 14:28:29 »
Oli kyllä tuo asetelma juttu ihan tiedossa. Tarkoitus vain alunperinkin oli laatikon hajottua vaihtaa enemmänkin osaa voimansiirtoon ;)

Ja kyllähän tämä auto jaalassa sijaitsee, mistähän moinen tieto?

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #70 : 12.06.2012, 15:24:42 »
Ja kyllähän tämä auto jaalassa sijaitsee, mistähän moinen tieto?

vahterin pojat näytteli mulle joskus kuvia tästä prokkiksesta naamakirjan puolelta niin satuin vaan tunnistamaan kulkineen kun nyt täällä silmiin sattui  :) komiahan tuo on  :hello:

Poissa Jallis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #71 : 12.06.2012, 18:55:39 »
Normaali ö-paineet lämpimänä tyhjäkäynti 1-2bar, kierroksilla 3-4.5bar. Riippuu tosin öljystäkin hieman.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #72 : 12.06.2012, 19:58:08 »
No en sitten ole huolissani noista paineista :) Kiitoksia vain mittaustuloksista !

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #73 : 12.06.2012, 22:20:13 »
Mersu antaa minimi ö-paineeks 3litraselle bensa 6koneelle tyhjä käynnillä 0,3bar  :D Et ei varmaan kannata olla huolissaan  ;D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #74 : 14.06.2012, 09:49:52 »
No joo ehken noin alas niiden sentään antaisi laskea ;D No mutta antaa sen pumpun nyt näiltä osin olla tuollaisenaan!

 

KL-varaosat  Race.fi