Futurez  Kulkukoira

b2x pitkäisku mega sotkotus

  • 314 Vastauksia
  • 114301 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen suunnittelua
« Vastaus #150 : 04.02.2013, 15:10:31 »
Tämä oli vain yhden henkilön mielipide... Itse en sano juuta enkä jaata. Hirveitä tehoja ei haeta, kunhan meinasin maksimoida taas varmuuden
Joo en siis pahalla, ja tosiaan kun en lukenut aivan kaikkea. Mulle suositeltiin saabiin sellasta kytkintä minkä väännön kesto ei ylitä arvioituja nyyttoneja..eli kytkin toimii periaatteessa sulakkeena vaihdelaatikolle, tietysti takavetoon on aina helpompi loota vaihtaa kuin etuvetoon.

Mutta se siitä aiheesta, mielenkiintoinen prokkis tämä on.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen suunnittelua
« Vastaus #151 : 04.02.2013, 16:40:04 »
Kiitos kiitos :)

Kytkin kestää itselläni varmasti enemmän kun vaihteisto. Laatikko saa räjähtää ihan rauhassa, kun niitä talli pullollaa. Jossain vaiheessa päivitän varmasti voimaansiirtoa uuteen uskoon, ei nyt vain koneremontin ohella aika, mielenkiinto ja raha riitä hirveisiin.

Sekin on vielä vähän auki teenkö kymppisarjan lohkoon pitkäiskun, vaiko satasarjan kone sellaisenaan:/ Onko porukalla paljon kymppisarjan koneista sylinteriputkia antautunut?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen suunnittelua
« Vastaus #152 : 07.02.2013, 20:18:24 »
Mitä mieltä kokeneemmat ovat b23 pitkäiskusta?
Aikasen paljon on ollut juttua ettei b23 sylinteriputket kestä, kannattaako tämä vaihtoehto unohtaa?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen suunnittelua
« Vastaus #153 : 28.02.2013, 16:13:15 »
Noo nyt sitten sain päätettyä, että teen b23r lohkosta pitkäiskun wisecoilla ja satasarjan h-profiileilla. Kanneksi tulee 531 mihin tulee r-seetit. Nokka tulee olemaan k.

Männät ovat 3mm matalammat joten kanget säilyy vakio mittaisina. Edelleen tullan menemään garret gt40 ahtimella ja kolmos megan ohjaamana  :)

Kuvia alan varmaankin laittelemaan vasta kasaus vaiheessa.

ps:Betoniakin se saattaa hieman imaista. Betoniksi ajattelin ihan juotosbetonia:/

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen kasailua
« Vastaus #154 : 25.03.2013, 18:20:47 »
Viikonloppuna tuli purettua tuo nykyiseksi koneeksi rakentuva b23 atomeiksi.
Tänään sain sitten töissä tejopesurissa pyöriteltyä kaikki osaset kiiltäviksi :)
Tuli myös avattua öljypumppu jotta laittaisin 1mm prikan paineventtiilin alle, no siellä jo myllärin jäljiltä sellainen olikin ;D No tulipahan pumpun kunto tarkistettua ja sekin pestyä sisäpuolelta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b23 pitkäisku mega sotkotus
« Vastaus #155 : 04.07.2013, 15:26:11 »
Sen verran sain tätä kuollutta projektia heräteltyä, että vein läjän osia koneistamolle.
Koneistamolla sitten tovin istuskelun jälkeen saatiin sotasuunnitelma valmiiksi.

B23lohko tulee aihioksi.
Satasarjan h-profiili teräs veivit / b23 akseli hiottuna epäkeskoon, jolloin iskua tulee lisää ~5mm
Mäntinä toimii b23 koneeseen ostetut 3mm matalammat wisecon takomäntäset 96,5mm porauksella jos en väärin muista.
Pienen munauksen tein ja unohdin toimittaa koneistamolle runkopukit niin eivät pääse mittaamaan paljon dekistä pitää ottaa pois :'(
No tämä sovittiin tehtäväksi sitten vähän myöhemmin, kun muuten alkaa olla valmista.

Pakosarja harriK tekele
Garret gt40
ms 2v3.0
3.5" putkisto
Innovate mtxl
Ja paljon muuta pientä kivaa
« Viimeksi muokattu: 04.07.2013, 18:44:23 kirjoittanut miikel »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: b23 pitkäisku mega sotkotus
« Vastaus #156 : 04.07.2013, 15:30:01 »

Satasarjan h-profiili teräs veivit koneistetaan b23 akselille jolloin iskua tulee lisää ~5mm


[pilk.nus]Kerrotko lisää tästä toteutuksesta? Itse olen koneistuttanut B23 akselin ko kangille. [/pilk.nus]

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b23 pitkäisku mega sotkotus
« Vastaus #157 : 04.07.2013, 15:33:37 »
Kiitoksia huomautuksesta :)
Joo akselin kaulat hiotaan pienemmiksi, eikä suinkaan kankia koneistella sopivaksi akseliin ;D

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b23 pitkäisku mega sotkotus
« Vastaus #158 : 05.07.2013, 00:22:38 »
Saattaa vaan, ettu tuo koniestuns kestöö ihan kivasit oman aiknánsa.... Pari kolmeviikkoo saattaa suhjahella etteekö mitäää.Noo hiljaa hybätulee

edit:
Liikaa  <Kippis> tuossa vaiheessa iltaa ;D
« Viimeksi muokattu: 06.07.2013, 19:01:06 kirjoittanut miikel »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b23 pitkäisku mega sotkotus
« Vastaus #159 : 07.07.2013, 18:46:10 »
Tänään purettu varaosavolvosta k-jetin kansi ja imusarja. Tarkoitus olisi sovitella tuo K-jetin pukinsarvi sarja tuohon tulevaan koneeseen. Ei vaan olekkaan ihan bolt on kamaa. Imusarja, kaasuläppä, bensakisko jne tarvitsee sovittelua. Ainiin ja suuttimet tulee kanteen. Tarkoitus olisi alkaa itse hieman kohdistelemaan ja viilaamaan tuota kantta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b23 pitkäisku mega sotkotus
« Vastaus #160 : 09.07.2013, 17:08:11 »
Tänään saatu työpäivän ohella:
Rakennettua telineet suutinkiskolle.
Mallattua, että kaasuläppä pienillä modauksilla sopii ja vivusto toimii
Pestyä kantta + imusarjaa.
Irroitettua venttiilit + pestyä ne + hionut lautaset ja varret kiiltäviksi.

Seuraavaksi alkaa imusarjan kohdistus kanteen, onko kenelläkään hyvää niksiä tähän? Jotain väriainetta vai paperia väliin ja puristaa kasaan?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: b23 pitkäisku mega sotkotus
« Vastaus #161 : 09.07.2013, 17:11:43 »
Itse olen tehnyt niin että imusarjantiiviste kanteen kohdalleen ja ihan tussilla piirtäen missä on liikaa tavaraa ja sama toimenpide sitten imusarjalle.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b23 pitkäisku mega sotkotus
« Vastaus #162 : 09.07.2013, 17:54:52 »
Täytyy huomenna töissä katsoa jos sattuisi hyllyssä tiiviste olemaan. Veikkaisin vaan äkkiseltää, että tiiviste on jonkin verran isompi kannen ja imusarjan kanavat. Ettei turhaan tulisi liitoskohtaan sellaista pallon muotoista isompaa kohtaa :-\

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b2x pitkäisku mega sotkotus
« Vastaus #163 : 10.07.2013, 17:06:33 »
Tänään sain venat läpättyä. Kanavia muotoiltua ja kiilloteltua. Kaasuläpän viimeisteltyä. Imusarjaa muotoiltua.

Himskatti ei ollut töissä hyllyssä imusarjan tiivistettä.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b2x pitkäisku mega sotkotus
« Vastaus #164 : 11.07.2013, 11:26:04 »

 

Autoracing  KL-varaosat