Kaasuläppäkotelo tuli purettua.
Läppä lähtee ensin pois kahdella ruuvilla. Kannattaa ennen irrotusta merkitä tarkkaan miten se on siinä, ei meinaa välttämättä toimi, jos ei laita täsmälleen samoin sitä takasin. Mutta kokemuksesta viisastuu. Lisäksi niiden ruuvien reikien reunat voi kannattaa hioa sileäksi ennen kuin vetää sen akselin pois. Voivat muuten tarttua laakereihin kiinni.
Asentoanturin puolelta löytyy sokka, jolla läpän akselin saa vapautettua.
Eli siellä on kummassakin päässä kaksi ilmeisesti stefaa joiden välissä on joku erikoinen laakeri.
Onhan toi 16 vuotta tehnyt tehtävänsä, että ihmekö tuo jos ei pidä enää ilmaa sisällänsä. Kaasuvaijerin puoleiset vuotaa...
Ne stefat sinne ehkä voisi joku näppärä pystyä vaihtamaan, jos vaan löytää jostain samanlaiset.
Ite yritettiin vaan tymäkällä rasvalla, mutta eihän se sitä riittänyt kokonaan tiivistämään.
Volvo tahtoo 360 euroo uudesta kotelosta. Tarvikkeena en ole onnistunut löytämään.
Pelottaa vaan, että jos tuon rahan taas pistää kiinni, niin jos se ei sitten vieläkään ala toimimaan, vaan siellä on jotain muutakin.
