Elekma  Autoracing

940 automaatista manuaaliksi.

• 6 Vastauksia
  • 3566 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vmax

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
940 automaatista manuaaliksi.
« : 01.09.2018, 12:40:52 »
vm.97 940 olis tarkotus muuttaa manuaaliksi, moottorin eculta pitää jotain johtoja jompittaa tai maattaa jotta tyhjäkäyntiohjaus muuttuu manuaali versioksi. Osaako joku kertoa ecu liittimen numerot johdoille ja mitä niille pitää tehdä?
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Kankikari

• Vieras
Vs: 940 automaatista manuaaliksi.
« Vastaus #1 : 01.09.2018, 13:25:09 »
Isompi homma on sen lootan vaihdossa. Ja taitaapa tuo johtohomma olla vaan johtosarjassa tehtävä muutos kun pnp kytkin ohitetaan tai otetaan pois.

Nopeustieto eculle tulee perän nopeusanturilta joka päättää onko auto liikkeessä ja moottorijarrutetaanko vai ei.

Poissa Vmax

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
« Vastaus #2 : 01.09.2018, 13:45:19 »
PNP kytkimen ohitus on tiiossa mutta käsittääkseni ecu kytkennässä on joku ero joka vaikuttaa siihen tyhjäkäynnin ohjaukseen automaattilaatikolla, kun vaihde laitetaan päälle niin tyhjäkäynti säätyy. Laatikon vaihdossa ei ole mulle mitään vaikeaa, 90 luvun lopulta jo autojen rakentelua harrastanut :) Enemmälti ohjelmoitavien moottorinohjauksien kanssa touhunnut mutta nyt käyttöauto kyseessä niin pitäs saaha omalla lh jetillä toimiin.
Minulla on täydellinen saman vuotinen varaosa auto josta laatikko swappiin tarvittavat osat tulee.
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa HarPes

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 01.09.2018, 18:32:19 »
"Minulla on täydellinen saman vuotinen varaosa auto josta laatikko swappiin tarvittavat osat tulee."...
Otat siitä varaosaautosta ecun...

Slerbahuuli

• Vieras
« Vastaus #4 : 01.09.2018, 19:13:50 »
Siis.... Minulla oli vain hyppyjohto pnp kytkimen liittimessä tehtaan jäljiltä...? ECUn kytkennöissä ei ollut mitään kummallista.

Vaihdoin siis manuaalista automaatiksi tuon oman.

Hakemalla löytyy tältäkin foorumilta tietoa tuosta hyppyjohdosta.

Poissa jen

• Turbo
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
« Vastaus #5 : 01.09.2018, 20:03:15 »
Siis.... Minulla oli vain hyppyjohto pnp kytkimen liittimessä tehtaan jäljiltä...? ECUn kytkennöissä ei ollut mitään kummallista.

Vaihdoin siis manuaalista automaatiksi tuon oman.

Hakemalla löytyy tältäkin foorumilta tietoa tuosta hyppyjohdosta.
näinpäin ymmärrän muutoksen,toisinpäin en koskaan,vielä ruiskupelin kaasariksi niin siinähän se on,mutta jokainen tavallaan,ketä mitäkin haluaa!ennen ei ollut kun manuaaleja ja kaasaripelejä,hyviä oli ja aina pärjättiin kun ei paremmasta tiedetty,nyt puhun lähinnä amatsoneista ja 140 sarjasta,niitä oli mulla tuplilla ja ilman,mut jos joku tänäpäivänä haluaa vielä ajaa käsivaihteisella ja säädellä ryyppyä niin ihan ok,mä oon ne nähny ja ei enää koskaan mikäli ei ole pakko! :2funny: oon jo vanha ja mukavuuden haluinen ;)
« Viimeksi muokattu: 01.09.2018, 20:08:42 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Vmax

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
« Vastaus #6 : 01.09.2018, 21:41:23 »
Ecuissa ei ole eroa automaatin ja manuaalin välillä mutta muistelen että ero on johdotuksessa eli ecun jotku pinnit on maadotettu tai jompattu yhteen tms, prkl kun en löydä enään paikkaa mistä tuon joskus aikanaan luin. Mutta hyvä jos ei ole eroja ja toimii pnp pinnien jompilla. Saapa nuita tutkittua swapin jälkeenkin.

Edit löytypäs nuo eli:

Lainaus käyttäjältä: mikan - 10.07.2015, 18:26:05

Pinnit 19 ja 29 kertovat LH:lle minkälaisessa autossa ne ovat kiinni. Koska tässä on ero automaatin ja manuaalin johtosarjoissa.

Eli pinnin taakse on kytketty monta toimintoa. Pinni 29 on maissa vaparissa vain automaatissa. Turbossa se on maadoitettuna kokoajan pinnin 19 keralla.

Lainaus käyttäjältä: puliukk0 - 24.09.2017, 18:50:51

29 pinni irti/johto poikki manuaaliin. Automaatissa se on maissa ja vaikuttaa mm. tyhjäkäynnin säätöihin ja muihin karttoihin.

Lainaus käyttäjältä: miro678 - 25.09.2017, 21:13:24

Juu 29 se oli, eli johto vaan irti boksin liittimestä.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2018, 21:49:32 kirjoittanut Vmax »

KL-varaosat  Race.fi