Sen kummemmin en oo alustalle saanut mitään aikaseks, kun tulikin kaks täysin liikkuvaa ja leimallista autoa myytyä pois ja sit ostettua monivikainen, kalliimpi kippo tilalle.

Mut eipä se mitään.
Säädettävän panhardin sentään tein 240. Vanhasta vaan pois kumipuslat pesineen ja tilalle uniball nivelet.
Ja 4-2-1 pakosarjan. Puuttuu vielä viimeinen Y -haara megafoonin kera, ni sit on täysin valmis periaatteessa.




Käytin ylimääräiset 41,5/44,5mm putket tuohon. Sen verra kuitenkin laskin Pipemaxilla että pituudet ois jees.. tosin 7500rpm huipputeholle.
Parempi ois ollu 38/41,5mm, mut tulipahan hyödynnettyä nuo käyrät.
Ns. stepped 4-2-1 pakosarja. Eli ensiöputket on 41,5/44,5mm ja sit toisioputket 50,8mm.
Periaatteessa säädettävä toisioputkien pituus, vaihtaa vaan toisen mittasen Y-haaran sitte - ja toki helposti/nopeasti(?) irroitettavissa kun tulee vaan jousilla kiinni pakosarjaan.
Toki 960 opittuna, yleensä ne jumiutuu aika kivasti ja se siitä helposta ja nopeasta.

Ikäviä rakosia tuli juu, mut tigillä täyttää kivuttomasti 2,4mm langan kera. Vähän laiskasti tuli taas sulateltua kun en kesken kaiken vaihtanu aina 1,6mm lankaan tai muuttanu virtaa isommalle niin saumat ei nyt hirveesti ulkonäöllisesti arvostelua siedä - mut eipä oo näyttelypeliin tulossakaan.

Sanottakoon, että yllättävän hyvä tuli. Työkaluina kuitenkin tiggi, rälläkkä, rautasaha ja viila.
3-1 haarat on vaikeita noilla, pitää niitä joskus taas sit harjoitella.. niin onnistuu vähän helpommin 6-2-1 sarjakin.
______________________
Kone koppaan

Pakosarjakin näyttää mahtuvan
