Ihan mielenkiinnosta kysäsen kun common rail dieselit on hiukan vieraita. Yhestä vehkeestä on turbon kompurasiivelle tullut exodus, ja siivestä on kappaleet lähteny kohti venttiilinlautasta
Bensaturbossa vauriot on hahmotettavissa mut onko dieselis mahdollista esim. suutinvaurio tai imusarjasta jotain hienompaa palikkaa särki mikäli kappaleita päätynyt palotilaan

Tässä vaan pientä arvuuttelua että mitä mahtais löytyä kun kannen aukasee

Venttiilivaurioita, männissä/palotilassa jälkiä nyt ainakin on odotettavissa kun suoraan ajosta juntannut turbo kiinni, siipi kappaleiksi ja vehje sammunut ropinan kera

Toinen pohdinta kun olisin testaillut irrallaan säätimen läpi paineilmalla että missä paineessa alkaa portti aukeamaan. Vaan sepäs onkin jousella painettu auki kaiken aikaa

Voiko tämmöses olla muka paineen sijasta alipaine ohjattu kalvon taakse ja sitä vähentämällä aukeaa hukkaportti

Kyseessä ei kylläkään henkilöauto...