Osaisiko joku auttaa tai kertoa todennäköisistä vikavaihtoehdoista sekä korjausvinkeistä, jos aikoo itse yrittää.
Öljynpainevalo syttyi! 1,6 D edrive 2010 Volvo V70 ajettu 300 tkm.
Kiihdytin risteyksestä pienelllä vaihteella kierrokset tappiin, jolloin öljynpaine hälytti.
Ajoin sivuun sammutin moottorin ja hinautin auton korjaamoon.
Korjaamossa sanottiin, että turbon luota mitattu paineet = ei paineita ollenkaan.
Ja ehdoteltiin vaihtokonetta, mutta ei huvittaisi polttaa niin paljoa rahaa tähän autoon.
-> Fiksut korjausmahdollisuudet kiinnostaisivat.
Turbo on vaihdettu 250 tkm:n kohdalla ja ilmeisesti tässäyhteydessä myös turbon luona oleva öljysihti.
EGR -on ollut suljettu ohjelmallisesti n 220 tmk:n kohdalla ja samassa yhteydessä koneeseen on lisätty ohjelmallisesti tehoa 20 - 30 %.
Osaisiko kukaan arvella todennäköistä vikaa ja korjausmahdollisuuksia / korjausvinkkejä ?
22.9 // Otin itse öljypohjan auki, niin öljypohjasta löytyi halkaisijaltaa ~ 14 mm katkennut messinkinen rengas. Mistähän voisi olla ?