Autoracing  KL-varaosat

Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?

  • 91 Vastauksia
  • 19332 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #15 : 22.09.2018, 13:31:04 »
Myös oma 2v tytär sanoo " hyi isi toi haisee" osoittaa edessä löyhkäävää vanhaa autoa.
Toi muuten pitää paikkansa, että "lapsen suusta se totuus kuuluu". Ysin etanolisoinnin jälkeen on täälläkin pariin otteeseen muksut kysyneet "mistä toi haju tulee?" kun edessä on mennyt joku bensakrematorio.

Etenkin nykydiisselit ja 30 pakkanen, käy henkeen se käry ja tämän on huomannu muksutkin.

Asiaa aikani pohdittuani ja hommattuani taas 2-autoksi bensakoneisen auton, niin kyllä sen käryn huomaa.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #16 : 22.09.2018, 13:46:37 »
Tää on se hetki että joko laittaa vielä muutaman ja ajaa samalla toisen 300tkm tai on järkevä ja vaihtaa.

Mua naurattaa etenkin kun somessa ylpeillään joka viikko siitä " onko sisään ajettu ja 500 000tkm mittarissa,"

Ei vaan paali kunnossa. Elvyttämällä aja vaikka 2 000 000km mutta ei siinä enää ole ajettavuutta kuten vähän ajetussa. Silti se oma tuntuu olevan kaikkein parhainta herkkua.
tuota just mietin tässä. Tuohon pistää reilulla tonnilla alustaan osaa ja korjaa mikä on moottorin eletroniikassa vikaa. Vielä jos vaihtaisi vähän ajetun penkin niin sitten olisi ajoltaan "uusi". Okei rahaa menisi ehkä se 2 tonnia, mutta sitte ehkä olisi vähän taas huoletonta ajoa. Mutta en viitsi edes uskotella että sisään ajettu vain. Töissä ollaan puhuttu kun tuntuu että Volvomiehistä on tämä stereotypia että 500tkm ajettu on sisäänajettu eikä ole mitään tarvinut koskaan tehdä.

Etenkin nykydiisselit ja 30 pakkanen, käy henkeen se käry ja tämän on huomannu muksutkin.

Asiaa aikani pohdittuani ja hommattuani taas 2-autoksi bensakoneisen auton, niin kyllä sen käryn huomaa.
mikä siinä nykydieselissä käryää? itsellä ei ole nykydiesel, mutta ainoa mistä lähtee käryä on Webasto. Muuten ihan sama onko kesä vain talvi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #17 : 22.09.2018, 13:49:15 »
Itsellä pitkä kokemus Volvoista, mutta lasit saa helposti pois kokeillessa muitakin merkkejä.

Itse arvostan rehellisiä kertomuksia Volvoista, joilla on siis kertojan omakohtainen kokemus eikä kummin kaiman tyttären kokemuksia.

Tämän hetken suurin osoitus Volvo laseista on sokea usko hybridiin ja sen muka nelivetoon.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 13:50:49 kirjoittanut Vallu66 »

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #18 : 22.09.2018, 13:54:35 »
Tämän hetken suurin osoitus Volvo laseista on sokea usko hybridiin ja sen muka nelivetoon.
hybridi on osoittanut Japseissa sen että varsinkin kaupungissa saadaan sitä kulutusta laskettua. Suomessa ei hyöty ole niin suuri kuin isoissa kylissä. Sinulla omaa kokemusta vai sitä kummin kaiman kokemusta? Tälläkin foorumilla aika monella on T8 ja D6 malleja. Ja mitä heidän kokemuksia kuullut niin eivät ihan puhu "muka" nelivedosta.

Edit: anteeksi vähän huonoon sävyyn kirjoitettu, mutta tuli mieleen vain kun just helposti muiden kuultujen kokemusten perusteella tehdään päätöksiä.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 13:56:42 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #19 : 22.09.2018, 14:39:18 »
hybridi on osoittanut Japseissa sen että varsinkin kaupungissa saadaan sitä kulutusta laskettua. Suomessa ei hyöty ole niin suuri kuin isoissa kylissä. Sinulla omaa kokemusta vai sitä kummin kaiman kokemusta? Tälläkin foorumilla aika monella on T8 ja D6 malleja. Ja mitä heidän kokemuksia kuullut niin eivät ihan puhu "muka" nelivedosta.

Edit: anteeksi vähän huonoon sävyyn kirjoitettu, mutta tuli mieleen vain kun just helposti muiden kuultujen kokemusten perusteella tehdään päätöksiä.

Lähinnä tuota ajattelin, että moni sellainenkin hankkii hybridin, jonka ajoprofiili ja muut auton ominaisuudet ei ole oikein sopivia ja sitä neliveto kokemusta on siitä aidommasta nelivedosta ja siten tulee pettymyksiä, joiden kertominen ei ole aina helppoa, kun lasit ei anna myöten kertoa huonosta valinnasta.

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #20 : 22.09.2018, 14:43:42 »
Itsellekin alkoi Volvolasit kehittymään pikkuhiljaa, mutta merkkiuskollisuuden ainaisena vastustajana tuli vaihdettua merkkiä ja tyyliä laakista. Volvo on vihdoin siirtnyt tuonne premium-kerhoon, valitettavasti myös hinnaltaan. Toki tuotekin on parantunut verrattuna vaikka vanhaan 60-sarjaan, mutta silti nykymallistosta jäi puuttumaan sellainen wau-fiilis. Tyylikästä, laadukasta mutta ehkä hieman kliinistä ( tylsää ). Teki mieli enemmän jotain "tekno" henkistä esim. sisätilojen / käyttiksen suhteen joten valinta oli tällä kertaa helppo itselle. Toinen ajattelee tietysti toisin. Uusi tuleva 40-sarja voi olla mielenkiintoinen, kun saadaa uunista ulos. Muutenkin itse "pienempien" ( sellaisia ei taida ollakkaan enään ) autojen ystävänä kauhulla seuraan, kun joka kippo venyy lähemmäs 5-metriä. Pitkästä aikaa on tullut heitettyä autolla ihan turhaa lenkkiä, kun on vaan niin hiton mukava ajella.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 14:46:50 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #21 : 22.09.2018, 14:55:17 »
Volvo-lasit vaihtelevat kirkkaista monitehoista aurinkolaseihin.

Ensimmäinen rokotus Volvon puolesta tuli 70-luvun lopulla, kun muutamalla tutulla oli Amazon. Ensimmäinen oma autoni oli -80 kesällä hankittu vuosimallin 1965 Amazon, josta jäi nostalgiset muistot muun muassa rokkireissuilta ja nuoren miehen elämästä yleensä. Hyviä muistoja, vaikka auto oli melko rupunen.

Sitten meni pari vuosikymmentä Fiatin, Fordin, Saabin, VW:n ja Toyotan puikoissa. Volvoon palasin 2006 ja siitä olen iloinen edelleen! Välillä oli vajaat kaksi vuotta Toyota Camry, mutta totesin, ettei siitä saa Volvoa edes laittamalla. Vahva auto ja näppärä, mutta köykäinen Volvon (esimerkiksi S80) penkkeihin, ajotuntumaan, sisämeluun ja äänentoistoon verrattuna.

Uudet Volvot eivät innosta pätkääkään, vaikka Volvoviestistä ja Tekniikan Maailmasta tai Tuulilasista saatan jonkun jutun lukaista. Vuosimallit 2000-2006 ovat vissiin jämähtäneet tajuntaani ns. hyvinä ja luotettavina (?!) autoina. Volvojen huoltoihin ja korjauksiin on uponnut eräskin euro. Mutta menköön!!  8) 8)

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #22 : 22.09.2018, 15:04:01 »
Oma lusikka myös soppaan eli 4 vuotta ja vähän päälle ollu Volvo käytössä ja on pelannu ja palvellut moitteetta. Sitä ennen monta Toyotaa.  Toyotat loppu siihen ku avensikseen (ja nykyään jo kaikkiin muihinkin malleihin) ilmesty se aivan he*****llinen kumilanka-automaatti. Käsittämättömän hirvee keksintö :idiot2:. Ja nykyään koko kyseisen merkin mallisto kokonaisuudessaan karmean näkösiä.

Itse en kans jaksa yhtään innostua tästä (minkään merkin) hybridi-sähkö-hössötyksestä enkä myöskään näistä 1,0-1,2 ja allekin pikku vajaapyttysistä saastekoneista. Jo pelkkä start-stop -systeemi ärsyttää. Onneksi sen saa kuitenkin napista pois uudemmistakin malleista.

En kato Volvo -lasien läpi, mutta mielestäni Volvolla tällä hetkellä aikas messevä linjasto tarjolla. Uus V60 ja tuleva S60 todella hienot. Myös 90 -sarja hyvän näkönen (S-mallin perä hiukan kummallinen) ja XC -sarja kyllä miellyttää mun silmää, niin ulkoa kuin sisältäviä.

Itsellä seuraava kulkine todennäköisesti (toivottavasti) XC 40 joko D3 tai D4 AWD R-design. Millään muulla merkillä ei tällä hetkellä tarjota vastaavaa omia ulkonäkö-, sisätila-, kuskinpaikka ym vaatimukset täyttävää mallia. Audit ei nappaa ulkonäkönsä ja muiden syiden ( kokemukset sukulais- ja kaveripiiristä) johdosta. Bemari ihan jees, mutta vaan X6. Uudet Mersut koko linjaston osalta ihan hirveitä, niin uudet ku vanhatkin (haussa siis SUV -tyyppinen malli). Antaisin välittömästi potkut uusien Mersun suunnittelijalle. Karmeita keulasta ja perästä "notkahtaneita" möllyköitä, ja se iso coupe-SUV kömpelö kopio bemarin x6 mallista :'(.

Makuasioita, mutta täällä mennään siis jatkossakin näillä näkymin Volvolla, kuitenkin ilman mitään "hautaan asti vain Volvolla" -menttaliteettia
« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 15:17:31 kirjoittanut Ansoni »
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #23 : 22.09.2018, 15:46:36 »
Hybridi on sinäänsä fiksu laite käyttäjälle, muttei se todellakaan oo mikään puhdas kuten sitä markkinoidaan.

Itse pääsisin valtaosan työmatkoista sähköllä ja isommat ajot sitten muulla. D6 kiinnostaa mutta ei sen veron puolesta, T8 ei riitä varat.

= merkki vaihtoon.

Isoveli meinaa juuri tollasta D6:sta. Voi olla että tulee lähdettyä sen kanssa sellainen lännestä hakemaan. Perusteli hybridiä ihan samaan kun itsekin. Molemmilla ~20km työmatka sivunsa. Pääsisi sähköllä ja pidemmät matkat diiselillä.  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #24 : 22.09.2018, 16:43:32 »
Oma lusikka myös soppaan eli 4 vuotta ja vähän päälle ollu Volvo käytössä ja on pelannu ja palvellut moitteetta. Sitä ennen monta Toyotaa.  Toyotat loppu siihen ku avensikseen (ja nykyään jo kaikkiin muihinkin malleihin) ilmesty se aivan he*****llinen kumilanka-automaatti. Käsittämättömän hirvee keksintö :idiot2:. Ja nykyään koko kyseisen merkin mallisto kokonaisuudessaan karmean näkösiä.

Itse en kans jaksa yhtään innostua tästä (minkään merkin) hybridi-sähkö-hössötyksestä enkä myöskään näistä 1,0-1,2 ja allekin pikku vajaapyttysistä saastekoneista. Jo pelkkä start-stop -systeemi ärsyttää. Onneksi sen saa kuitenkin napista pois uudemmistakin malleista.

En kato Volvo -lasien läpi, mutta mielestäni Volvolla tällä hetkellä aikas messevä linjasto tarjolla. Uus V60 ja tuleva S60 todella hienot. Myös 90 -sarja hyvän näkönen (S-mallin perä hiukan kummallinen) ja XC -sarja kyllä miellyttää mun silmää, niin ulkoa kuin sisältäviä.

Itsellä seuraava kulkine todennäköisesti (toivottavasti) XC 40 joko D3 tai D4 AWD R-design. Millään muulla merkillä ei tällä hetkellä tarjota vastaavaa omia ulkonäkö-, sisätila-, kuskinpaikka ym vaatimukset täyttävää mallia. Audit ei nappaa ulkonäkönsä ja muiden syiden ( kokemukset sukulais- ja kaveripiiristä) johdosta. Bemari ihan jees, mutta vaan X6. Uudet Mersut koko linjaston osalta ihan hirveitä, niin uudet ku vanhatkin (haussa siis SUV -tyyppinen malli). Antaisin välittömästi potkut uusien Mersun suunnittelijalle. Karmeita keulasta ja perästä "notkahtaneita" möllyköitä, ja se iso coupe-SUV kömpelö kopio bemarin x6 mallista :'(.

Makuasioita, mutta täällä mennään siis jatkossakin näillä näkymin Volvolla, kuitenkin ilman mitään "hautaan asti vain Volvolla" -menttaliteettia
Mä odotin tätä uutta XC40:stä kuin kuuta nousemaan, mutta koeajon jälkeen kauppaan jäi, vaikka kuinka lehdistö hehkuttaakin Jotenkin hiton kaukana materiaaleiltaan ja laadukkuudeltaan verrattuna esim. 60/90 sarja. S/V60 tarjoaisi tällä hetkellä minusta parhaan hinta/laatusuhteen Volvon mallistossa. Mutta joo...subjektiivisia näkemyksiä.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 16:46:41 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #25 : 22.09.2018, 16:47:07 »
Kyllä minäkin tuijotan Volvo-lasien läpi jotka tuli otsalle jo 80-luvun lopussa kun opettelin faijan duunipaikan pihassa ajamaan -76 244:lla. Muita merkkejä on ollut vain Skodaa ja Opelia aikoinaan muutama kappale joita tuskin enää tulee mutta esim. Audilla olisi toki mielenkiintoisia malleja. Se vaan ettei noista muista oikein kiinnosta lukea foorumeilta, Octavian aikaan yritin mukamas vilkuilla vag-areenaa ja rs-clubia mutta aina palasin tänne (vai olikohan vielä landia-aikaa?). Jostain syystä olen näihin tykästynyt ja ovat ainoat mistä edes jotain tiedän, (tai luulen  :D ), varaosien tarjonta on tuttua jne. niin jotenkin tuntuu kaukaiselta ajatukselta vaihtaa merkkiä. Toki seuraava käyttöauto voi olla jokin muu, never say never.

V40 T2 -17
Kuvat

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2710
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #26 : 22.09.2018, 17:21:13 »
Volvolasit ovat otsalla sen suhteen, että olen valmis maksamaan 10 k€ premiumia uuden auton hinnassa. Toki saksalaiset kilpailijat ovat vielä inan kalliimpia, mutta ero ei ole hinnassa enää suuren suuri. Wow-elämyksessä ollaan aivan samalla viivalla. Saman sorttista tekniikkaa ja ajoelämystä saisi siis jonkin verran halvemmallakin. Uusien Volvojen muotoilu miellyttää niin ulkoa, mutta etenkin sisältä. Selkeä ja ylellinen, kun malttaa ruksia Inscription tai R-design varustetason ja muutaman tekniikkapaketin.

Mitä tekniikan kestoon ja tekniseen laatuun tulee, niin ne lasit ovat menneet rikki jo ajat sitten. Volvoissa on paljon pikkuvikaa jo uutena. Liekö sitten seurausta siitä, että Volvot koottiin lähes vuosikymmenen ajan Fordin osista. Toki näilläkin 500-600 tkm pääsee, kun tekniikka vaihdetaan kerran ja moottori kahdesti  ;). Samat laatuongelmat vain pätevät kaikkiin muihinkin merkkeihin. Mersuilla ja Volvoilla ajetaan paljon, koska ne ovat kalliita autoja. Halvemmat autot paalataan siinä kohtaa, kun alkaa olla tarve vaihtaa moottoria tai vaihdelaatikkoa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #27 : 22.09.2018, 17:28:41 »
Mersuilla ja Volvoilla ajetaan paljon, koska ne ovat kalliita autoja. Halvemmat autot paalataan siinä kohtaa, kun alkaa olla tarve vaihtaa moottoria tai vaihdelaatikkoa.

En mä kalliista sanoisi jos 200tkm ajettu 4vuotta vanha V70 maksaa 30% mitä se on maksanut uutena.. Todella kohtuuton arvonlasku niissä.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #28 : 22.09.2018, 17:34:08 »
Miten te foorumilaiset suhtaudutte, jos joku pilkkaa Volvoa, tai haukkuu paskaksi? Kuunteletteko kiltisti ja mietitte mielessänne, että ei tuokaan mul**u tiedä mistä puhuu, vai nousetteko heti takajaloillenne ja alatte rinta rottingilla puolustamaan Volvoa ihan vaan siksi, kun sattuu olemaan ne Volvo-lasi päässä?

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #29 : 22.09.2018, 17:36:49 »
Mä odotin tätä uutta XC40:stä kuin kuuta nousemaan, mutta koeajon jälkeen kauppaan jäi, vaikka kuinka lehdistö hehkuttaakin Jotenkin hiton kaukana materiaaleiltaan ja laadukkuudeltaan verrattuna esim. 60/90 sarja. S/V60 tarjoaisi tällä hetkellä minusta parhaan hinta/laatusuhteen Volvon mallistossa. Mutta joo...subjektiivisia näkemyksiä.

Itellä oli kans ekan esittelymalli  jälkeen sama tunne. Listat oli vähän miten sattuu,  kauheita rakoja etc. Muutenkin olevinaan huitasten tehty.

Nyt käyny uudelleen tutustumassa, kun vähän aikaa kulunut ja alun "kiirevirheet" ym vähentyneet, niin mieli aivan  toisenlainen. Oli D4 AWD yön yli koeajossa (kiitos Käyttöauto, Tampere  O0) ja olihan mukava peli ajella. Allekirjoittanut ei löytäny enää mitään huomautettavaa, vaikka koitin vähä etsiäkin. Päin vastoin tuli päätös, että sellasta lähdetään järjestään.

Noi sähkö-ja hybridi vehkeet on ny pop ja olevinaan nii ympäristöystävällisiä, mutta tuntuu välillä unohtuvan pointti, että millä ja kuinka ekologisesti se sähkö loppupeleissä tuotetaan. Ei taida kaikki olla tuulivoimaa  ??? :)


« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 17:46:22 kirjoittanut Ansoni »
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

 

Samppasport  Futurez