Ei ole Volvo-laseja päässä, vaan aina on katseltu maailmaa suht avoimin mielin. Volvoja toki ollut koko lapsuus ja faijalla nyt on vieläkin, kuten ollut jo noin 40v, joten ehkä merkkiin on jotain tunnesidettä enemmän kuin moneen muuhun merkkiin. Kotoa sain myös tietää, että ranskalaiset ja italialaiset ovat paskoja autoja, ja japsit nyt muuten vaan kippoja.
Oma autoilu alkoi Saabilla ja varmaan siitä kivasta turbokoneesta jäi jotain tonne alitajuntaan, kun seitsemän Volvo-vuoden jälkeen tuli palattua Saabistiksi. Saabin laatu oli kyllä vielä surkuhupaisampaa kuin Volvon. Saabeista sitten siirryttiinkin ranskiksiin. Ranskalaisten osalta kannatti olla avarakatseinen, sekä Peugeot 508 että Citroen C5 kolmonen ovat olleet aivan kirkkaasti parhaita autoja mitä itsellä on ollut. Voi kun olis edes yksi perheen tai omista Volvoista ollut yhtä hiljainen, mukava, luotettava jne. Ja mikä parasta, nämä olivat ihan puoli-ilmaisia jo lähes uutena. Viimeinen C5 oli 3.0 HDi 240-heppaisella dieselillä, sillä mentiin 2v/40tkm ongelmitta ja oli kuin uusi niin sisältä kuin ulkoa ja tehoakin oli sopivasti..noh neljän Sitikka-vuoden jälkeen teki mieli kokeilla jotain muuta, niin tilalle BMW 535d -11, sillä menty nyt 3kk/10tkm ja bemari jatkaa ranskisten linjaa, eli ainakin toistaiseksi vielä ongelmitta mennään.
Jotta mielenterveys ei pysyisi liian hyvin kasassa, niin jossain vaiheessa ranskisten seuraksi alkoi ilmestyä viimeisimmän korimallin Saab 9-5:sta. Siinä on kyllä ollut auto, jonka kanssa on saanut kiroilla enemmän kuin minkään muun ja ne onkin aika tiuhaan vaihtuneet kun mielenkiinto on loppunut, mutta yli 6kk en ole pystynyt olemaan ilman. Nyt on kaksi kappaletta niitä pihassa Bemarin seurana.
Eli siis summa summarum pieni avarakatseisuus on kannattanut, sillä ainakin oma vahva mutu-tuntuma on, että monella muulla merkillä pääsee helpommalla kuin ruotsalaisilla ja osaa ne muutkin autoja tehdä, en ainakaan ihan heti käsitä mitä olisin saavuttanut sillä, että olisin keskittynyt vain Volvoihiin. Itse olen varsinkin erittäin tyytyväinen, että kaikkien varoittelusta huolimatta ostin ekan ranskiksen, se oli kyllä ihan konkreettisesti elämän mukavimpia päätöksiä.
Bemariin piti lähteä kun katumaasturit ei nappaa, Sitikalla ja Peugeotilla ei mitään kiinnostavaa 2011 jälkeen ( ehkä uus 508 farkkuna), V70 mk3 niin tylsä ja V60 taas onnettoman pieni ja Saabin vikaa mallia ei saa farkkuna (

)