Eli V70 2,5T Geatronic. 2005 ,aj. 370tkm. BSR lupaa 252hv/410nm

. Olen jo tovin tuumaillu moottorin luonnetta ,varmaan jokin kilometrin tuoma kulumaa jossain.
Täyskaasu kiihdytys D-vaihteella, moottori kiertää tasaisesti tyhjäkäynnistä punaiselle,mutta toisinaan kun manuaalilla, 3 ja 4 vaihteella lähden "vedättäen" kiihdyttää niin alkaa jokin moottorissa katkoon tehoja ja voisin vannoa että auto kiihtyy silloin paremmin ennenkuin alkaa ilmenee tehojen katoamisia, en ole uskaltanu jatkaa kiihdyttämistä loppuun asti, tiiä mikä hajoaa . Ajelen sitt D-vaihteella ja normiajo sujuu hyvin.
Mielestäni myös ohitukset menee toisinaan nätisti isomalla vaihteella,ei vaihda herkäsi pienemmälle.Laatikko toiminta on tasasen laiskaa ja D-asennossa pikkuvaihteilla tuntuu kovin luistavan kaupunkiajossa,lienee ominaisuus. Kulutus on minusta kohtuullinen.
Tänään ostin ahdinmittarin, häätyy löytää,kytkeä oikeaan letkuun ja katella sitten paineita. Mietin myös BSR virityksen poistoa ja katsois miten auto sitten toimii.
Paljon pitäis ahtopainetta olla BSR:n jäljiltä? entä vakiona?
Onkohan muilla ollut saman tyylisiä kokemuksia? Liekö iän tuomia oireita ,kiinnostaa vaa tietää mistä moinen johtuu ja voiko sille tehdä jottain.
Silti,kivaa ajaa ja hyvin tuolla kerkee näinki ja lähden ajoissa ettei tuu kiire.
Viime kesänä tulpat,ilmansuodatin vaihdettu. Viime viikolla bensasuodatin.