Tervehdys!
Pitkään sivuston projekteja seurattu ja luettu, niin josko nyt olisi aika omastakin prokkiksesta aloittaa tarinointi. Kummoinen autohan ei vielä ole ja rakentelu etenee aika verkkaisesti.
Tämän Volvon hommasin itselleni muistaakseni vuoden 2014 kesällä, silloin autossa oli b23 kaasariturbo kone. Kaasarit sinänsä itelle aika vieraita säädettäviä, niin eihän sillä pitkään jaksanut ajaella ja syksyllä rakentelu alkoi...
Syksystä 2014 Kevääseen 2018 Auto asusteli hallissa ja pikkuhiljaa kiirettäpitämättä siihen räpläiltiin b230f avaamaton moottorin ympärille pakosarja, amw imusarja, megasquirt 2 ja keula ''päivitettiin'' nappisilmäksi. Vaihdelaatikoksi sovitin zf:än gs6-37:kan

Volvo oli tämän näköinen nähdessään päivänvalon ja leimatuli yllättäen heittämällä, vain yksi pieni reikä takalokarissa. Korihan tässä on aika hyväkuntoinen ikäisekseen, yhdenyhtä paikkaa en ole korista löytänyt. Tämä takalokarin reikä ensimmäinen.
Kesällä tuli kilometrejä vajaa parituhatta mittariin, ajut ajettiin ilman senkummempia murheita. Välillä pelotti miten avaamaton noin 300tkm ajettu b230 kestää. Ahdettiinhan sitä 0,8-1,2 kiloa holsetilla (hx-35) ja säädöt vedettiin hatusta tiellä kruisailemalla. Penkkiin en tällä kokoonpanolla kehdannut lähtä, kun perus moottorihan tähän olisi tarkoitus ensikesälle rakentaa ja hieman ulkokuortakin laittaa.

Vasemmanpuoleinen oli käyttiksenä vajaan vuoden.

Nyt auto taas palasina ja rakentelu jatkuu...