Proturbo  Autodiagnoosi

940 D24TIC 5&6 hehkujen vaihto

  • 5 Vastauksia
  • 1919 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Cadamuro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
940 D24TIC 5&6 hehkujen vaihto
« : 03.10.2018, 13:55:52 »
Moro! Pidemmän aikaa lykönnyt tota hehkujen vaihtoa tohon deekuun ja nyt ennen talvea vois olla ajankohtainen asia.

5 hehkun saa vielä vaihdettua suht helposti mutta #6 hehku on ve-pumpun takana, onko kukaan keksinyt mitään kätevää kikkaa tähän, vai suosiolla pumppu pois niin ei katkea sisään niin helpolla?

Eihän tää oo kun ottaa ja tekee projekti, mutta jos jollain hyviä vinkkejä niin laita ihmeessä!
Kantapään kautta...

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 940 D24TIC 5&6 hehkujen vaihto
« Vastaus #1 : 03.10.2018, 21:05:51 »
Äkkiähän sen syöttöpumpun irroittelee. Sehän ei ole muistaakseni kuin kolmella 17mm pultilla lohkossa kiinni. Voihan sen 6 hehkun saada vaihdettua pumppu paikallaankin, mutta onhan se vähän ahdas väli. Tosin siinä virtakiskossa on hahlo, ettei sitä hehkun mutteriakaan tarvitse kokonaan irroittaa, vaan löysää vähän ja kisko irtoaa. Riski on myös että jos on hehku tiukassa, niin kanta pyöristyy.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 D24TIC 5&6 hehkujen vaihto
« Vastaus #2 : 03.10.2018, 22:25:37 »
Oikea prosedyyri (minun kierossa mielessäni) on abouttiarallaa seuraava: pumpunhihnan kotelo vek tieltä, nelosen hehkun kohdalta virtakiskoasiat auki ja hehku vek, vitosesta virtakiskon mutteria puoli kierrosta auki, sitten pumpunhihnan läpite avaimella löysää kutosesta virtakiskon mutteria puoli kierrosta (avain sopii muistini mukaan kannen ja pumpunjalan välistä, pumpunjalan hahlon läpi siihen hehkun mutteriin) aukipäin. Sitten vitosen hehku virtakiskon kanssa irti, kutosen hehku irti. Sitten esim virtakiskoa tai pellinpalaa apuna käyttäen kutosen hehku mutteri höllästi kiristettynä hollilleen, hehku kierteelle, mutteria löysälle ja asennustyökalu irti ja hehku kiinni. Sitten vitosen hehku virtakiskon kanssa paikalleen, virtakiskon päätyhahlo kutosen hehkun mutterin alle ujuttaen, ja sitten vasta nelosen hehku takas. On vähän tympeä väli, mutta kyllä ne sieltä vaihtuu, kolmeen vai neljään oon vaihtanu viimesen 4v aikana nuo takimmaiset.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Cadamuro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 D24TIC 5&6 hehkujen vaihto
« Vastaus #3 : 04.10.2018, 14:12:50 »
Mikäs muuten tossa pumpun päässä oleva mikrokytkin on? Siittä on johdot poikki, mutta ei kytkin missään tilanteessa näytä mihinkään edes osuvan, että onko vaikutusta?
Kantapään kautta...

Poissa Cadamuro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 D24TIC 5&6 hehkujen vaihto
« Vastaus #4 : 04.10.2018, 17:00:27 »
Joo olihan toi aika helppo vaihtaa sitten kuitenkin.

Pumpun ajotuksen kattelin samalla ja 0.9mm näytti olevan eli sekin kohdallaan, seuraavaks vois venttiilit kattoo. Kylmänä käy hetken viiellä huonosti ja lämpösenä sit taas ei mitään. Kiitoksia vinkistä!
Kantapään kautta...

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 940 D24TIC 5&6 hehkujen vaihto
« Vastaus #5 : 04.10.2018, 17:59:14 »
Mikäs muuten tossa pumpun päässä oleva mikrokytkin on? Siittä on johdot poikki, mutta ei kytkin missään tilanteessa näytä mihinkään edes osuvan, että onko vaikutusta ?
Se on EGR-kytkin. Eli on ohjannut vain sitä egr-venttiiliä imusarjassa. Joten eipä se mikään tärkeä kapine ole.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy