En mä enää ala ströpillä tekemään, kun webereiden kaupasta on jo sovittu.
Free techniciltä saa niihin osat paineistamiseen, kysyin sitä tänään, sitten täytyy ostaa säätöpaketti, johon tulee neljää erikokoista suutinputkea, suutinta ja ties mitä, sitä tilatessa pitää muistaa mainita että tulevat turbokäyttöön.
Ja joo, se on hyvä asia että ne säilyttää jälleenmyyntiarvonsa, ja niihin löytää säätöoppaita, vaikka kuinka, ja kyllähän ne enemmän virtaa kuin kaksi strömbergiä. En tiedä mikä lie maksimipaine, mitä webereiden läpi voi ahtaa, toivottavasti ne kestää puolentoista kilon ahdot, niin sitten menee gt35:lla 350hv:n tienoille, ainakin pitäisi.
Saas nähä, minkälainen tulee kannesta, kun nyt on sit se 530:pinen, mille tehdään melkeimpä ns. kaikki, ts. sekä imu että pako vaihdetaan isompiin ja ammattilainen tekee kaikki koneistukset ja porttaukset, lupasi laittaa mulle vielä virtausmittausten tuloksetkin, niin voidaan sitten yhdessä täällä ihmetellä niitä.

Vielä pitäisi ostaa isommalle venttiilinjouselle ne jousilautaset jousien alle, ipd:llä ne kustantaisi 2 taalaa kipale, lähetin niille sähköpostiakin pari päivää sitten mutteivat ole vielä vastanneet.
Noille webereille kun tekee painekotelon, niin siellä viimeisillä pytyillä on hyvin vähän tilaa, tiedän tämän kokemuksesta, koska mulla on joskus 18v ollut volvo, johon laitettiin vaakaimusolexit ja tuli jarrutehostin erittäin lähelle putsareita, 2cm jäi väliä ja semmoiseen väliin ei kyllä kovin optimaalista plenumia saa tehdyksi.
Mä taidan tehdä niin kuin joku oli turbobricksillä tehnyt ja vaihdan jarrutehostimen susuki swihtistä, siitä saa samalla kakspiirijarrujen pääsylinterin. siinä tehostimen halkaisija on ainakin jotain 7cm pienempi ku volvossa ja itse sylinterikin on pieni.
Mun pitää sitten ostaa lyhimmät mahdolliset imutorvet noihin, tai sitten itse lyhentää pidempiä, koska plenumin sisään täytyy imutorvet saada, jos meinaa että auto toimii hyvin noin niin ku ilman jakautumisen ja virtausmäärän kannalta.
Johtuen rajuhkosta nokasta pitää kaasareille menevän ilmamäärän olla hyvin jakautunut, mulla nyt olevat tasalakimännistä sorvatut männnät saa tehdä tilaa näiden tieltä:

Kyseessä siis 2mm montulla olevat männät, joilla saan puristuksen nostettua arvoon 8.5:1, entisen 7.5:n sijasta. Nämä männät kestääkin paremmin johtuen siitä ettei männän lakea ole ohennettu. itse sylinterit ovat vakiokoossa eivätkä ole yhtään kuluneet. Suuremmalla puristuksella kone vetää paremmin silloinkin kun ei olla ahtoalueella. Eikä se nokka vapariin niin jyrkkä ole, t5-nokka on nimittäin h-akseli eri lsa-arvolla, nyt akseliin hiotaan 112-114 lsa arvo, nuo on ne arvot joita aftermarket turbonokat käyttävät, onko täällä tietäjiä, mikä olisi hyvä. Tai no näillä näkymin mennään 112 arvolla, ellei joku perustele miksi tuota nookkakulmaa tarvitsisi tuosta arvosta muokata, vakionahan se on jotain 107-109, en nyt muista enkä jaksa hakea turbobricksin taulukkoa.
Osaako kukaan sanoa tuleeko tuossa uusilla männillä tuo paljepinta kuinka lähelle dekkiä, olisi nimittäin hyvä, jos senkin saisi samalla kuntoon, siis paljeraon.
Kansien palotilat on aika paljon muokatut, luulen että niistä on lähtenyt tavaraa ainakin 3-5cc edestä, ehkä pitää sekin mitata, kunhan nyt tehdään ensin ne kanavat.