Kyllä siitä penkitettiin kahteen kertaan 1,3bar 295hv 4350rpm 410nm ja 320hv 1,35-1,5bar. Ahtimen pakopesän halkasija tosiaan pieni 12cm. Ahtimen tyyppi WGT35 A/R70 =kiinan tuote, Tossa viimeisessä penkityksessä jo tais olla pakopaineet liikaa+ että ahdin rupes sakkailee ja ahtopaine viisari heittelehti. No ei täs auto muu kuin mennä holsetti kauppaan.
Aivan oikea meininki, mene holsetti-kauppaan tai sitten ostat aidon Garretin gt38:n 0.82 ar pakopuolelta ja 0.70 imupuolelta, isoilla siivillä, isolla ilmanotolla ja isolla dwnpipen kiinnityksellä. Kattos tommonen kulalaakeri garretti, vaikka tehoa tuottaakin paljon, maksimissaan tommonen kombinaatio vois tuottaa 500-650hv. Niin se spoolaa paljon paremmin, saattaa olla jo 3000rpm kohdalla jokunen baarin kymmenys ahtoja ja se spoolaus alkaa alempaa ja tulee kyllä yhteensä saman verran ahtoja kuin liukulaakeriahtimessa, mutta se tulee smoothimmin, kerta se alkaa alempaa.
Sitten menet h-profiiliveivikauppaan, ja mäntäkauppaan ja kytkinkauppaan ja vaihdelaatikkokauppaan ja koneistat lohkon, kannen -jonka myös porttautat, e-baystä saa kolmeensataan a-nokallisen 531-kannen, sitten hiotutat siitä a-nokasta gr.a tyyppisen t5 merkinnällä olevan nokan, joka tulee omaanikin. se on käytännössä h-nokka vähän isommalla nostolla, 4astetta enemmän imu ja 6 astetta enemmän pakopuolta 0.1mm kohdalla. Sitten ostat läppärungot ja rakennutat niiden ympärille hyvän plenumin, johon laitat sitten 80mm kaaasuläpän, myös ahtoputket voi olla 80millisiä tai jos vähän tinkii niin kolmetuumaisia.
Sitten saat kuusisataaheppasen Volvon, johon hankit vielä 3.30 välityksen ja lsd:n, niin että ykkösellä kone ottaa jo 90km/h, kakosella mennäänkin sitten 130km/h, kolmosella mennään 170km/h, nelosella 210km/h ja vitosella 250km/h. ja koneen pitää vetää alle kahteenkymmeneen sekuntiin huippunopeuteensa ja matkaa saa kulua enintään kilometri, siihen tarvitaan varmaan rataslicksit, mutta mitä siitä.
Muista tällä kertaa sitten kattoa niitä seossuhteen mittarilukemia, olisi hyvä jos ne talla pohjassa olisi jotain 0.85 tai 12.5 ja pintakaasulla tasan lambda tai 14.7. Sitten saat auton, joka vetää 3500-7500 asti hillittömällä voimalla, näin niitä koneita tehdään, jos sama tehtäisiin a-nokalla, alkaisi siinä teho nousta kunnolla neljässätonnissa ja tehontuotto loppuu kuudessa ja puolessa, saat jyrkemmällä nokalla ja hyvällä turbolla 2000rpm enemmän käyttökelpoista tehokierrosaluetta.
Asennutat samalla pakopainemittarin, semmoinen on aika helppo tehä, vedät ahtimen pakopuolelta eka vaikka jarruputkea metrin verran, jotta seos saa jäähtyä ja sitten vedät letkulla sen paineen mittarille. samoinhan se olisi hyvä laittaa myös pakolämpömittari. Tässä olisi sopiva, mittää 1200 celsiukseen asti, joka on jo aika paljon, hintakin on suorastaan halpa 125€

Ite oikeesti suunnittelen tämmösiä ja tilailen jo osia ja varaan koneistusaikoja, pitäisi vaan saada laitettua fordin 24valve 3.0 moottori osina e-bayhyn, männät ja kanget vois pistää myyntiin ja lohkon ja kannet ja imarit ja kaikki pelit ja pensselit. Nokatkin maksoi tuohon koneeseen 500€, ja kansien koneistuksetkin aika kalliit kun niitä venoja on paljon jne jne.
Ittu, taas mä alkoin jaaritella, itelle annoin aikaa pari vuotta, eli vuoden 2020 kesällä volvo on liikkeellä 300+ tehoilla ja moottorinohjauksena turboströmpät ja turbon jakaja+sytkän kilkkeet.