Älä kovin lähellä sitte oo ku se 2-osanen terä osuu kanavan seinämään..se tulee silmille.
En sano että olen ammattilainen kansihommissa mutta n.50kantta tehneenä voin sanoa että porakoneella ja alumiini terällä ei tasasta jälkeä saa, ku ei tasasta oikein tahdo saada vinkullakaan. Mulla menee pelkkien imujen tekoon 8-12h riippuen tuleeko stanuilla vai isoilla venoilla..pakoset tekee nopeemmin.
Jos maltat odotella jonkun viikon ni multa sais 150mm pitkiä aluteriä.
Tietysti multa saa valmiin kannenki 
std venoilla hintaan 420€ ja 46/38 venoilla +170 tohon rahaan on välykset säädetty..edellyttäen että mulle nokka toimitetaan
Kiitos tarjouksesta, mutta mulla on jo kannentekijä katsottuna ja olen hänen kanssaan sopinut että sovitetaan 46/38 venttiilit, imupuoli putsataan ja sovitetaan isompi venttiili, pakopuolellekin sovitetaan isompi venttiili, mutta pakopuolelle tehdään ns. täysi porttaus. Näin saadaan imu ja pako -virtaukset ainakin sinne päin, turbossa kun pakokanavan olisi hyvä virrata 70% siitä mitä imukanava virtaa. Tätä ei kyllä imupuolen isompi venttiili paranna, mutta se parantaa silti kokonaisvirtausta. Siksikin päätettiin laittaa isommat imusetkin, että imu ja pakoventtiilit olisivat yhtä pitkiä, eli 112mm, näihin ei välttämättä tarvita edes lash cappejä, mulle hiotaan vx3 akselista uusi jyrkempi akseli joka tuottaa tehoa vielä reilusti 7000rpm päälle.
Mutta pitkät alumiiniterät kyllä kiinnostaa, mulle on nimittäin jenkkilästä tulossa yksi imusarja, joka olisi hyvä saada silotelluksi kunnolla, lisäksi mun pitäisi vähän mallintaa imusarjassa olevaa Y-haaraa, että tehdäänkö siitä terävä, vai tylppä, maalaisjärki sanois että terävä, tuossa siis yksi isompi kanava jakautuu kahdeksi pienemmäksi, jotka menevät sylinterinkanteen ja orgiksenahan se on jotain muuta kuin optimaalisesti virtaava, pitäisi melkein tehdä pieni virtauspenkki tuon imusarjan hiontaan, tai voisin kysyä kaverilta joka kantenikin porttaa, että voisiko hän portata imusarjankin, hänellä kun on virtauspenkki.
Mutta kyllä mä taidan ennemmin ite sen imarin kanavat siloitella, onpahan itelläkin jotain tekemistä eikä vain aina teetä kaikkea muilla.

Mitenhän saisi tehtyä pienen, semmosen volvon imukanavalle sopivan virtauspenkin.
Absoluuttisia lukuja siitä ei tarvitsisi edes saada, vaan se riittäisi, että saisi suhteellisen tuloksen prosentteina.
Olisihan sekin mukava tietää, tuo imusarja mikä mulle tulee on varmaankin aika otollinen kohde portattavaksi.
Mutta se tarvii sen pitkän terän. Niin, tähän omatekoiseen pirranteräjatkeeseen saa myös hiomapaperirullan kiinni, sillä on hyvä siloittaa imusarjan reunat 80:llä paperilla, mä luulen että imupuolella, varsinkin imusarjoissa ei hienompaa karkeutta mun mielestä tarvi käyttääkään. Jotkut käyttää, minä en, sen sijaan pakokanavat saa olla aivan kiiltävät.
Joten, kunhan teriä vapautuu, niin laita kuvia ja hintoja yksityisviestillä.