Autoracing  KL-varaosat

Virtalukon polttimo

  • 5 Vastauksia
  • 3077 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Borisj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Virtalukon polttimo
« : 27.09.2011, 19:42:41 »
Onko hankala vaihtaa? Onko siinä joku erikoispolttimo?Olisko tietoo. :idiot2:

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8991
  • Teiden tukko
Vs: Virtalukon polttimo
« Vastaus #1 : 01.10.2011, 06:52:51 »
Onko hankala vaihtaa? Onko siinä joku erikoispolttimo?Olisko tietoo. :idiot2:

Lähdetäänpä siitä liikkeelle että mikä auto kyseessä...?  ::)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Borisj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Virtalukon polttimo
« Vastaus #2 : 01.10.2011, 14:45:13 »
Anteeksi.Kuvittelin vanhoilla aivoillani,että tämän osion volvoissa on samanlainen virtalukko.Polttimon vaihdoin sen takia kun se antaa vikakoodin.Kyllähän avain löytää reikänsä ilman valojakin.Alfamerin kirja kun antaa sellaisen neuvon,että sieltä pitää purkaa sitä sun tätä ennenkuin onnistuu vaihto.Voi olla,että mulla on lukihäiriö. ::)

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Virtalukon polttimo
« Vastaus #3 : 01.10.2011, 20:00:03 »
Anteeksi.Kuvittelin vanhoilla aivoillani,että tämän osion volvoissa on samanlainen virtalukko.Polttimon vaihdoin sen takia kun se antaa vikakoodin.Kyllähän avain löytää reikänsä ilman valojakin.Alfamerin kirja kun antaa sellaisen neuvon,että sieltä pitää purkaa sitä sun tätä ennenkuin onnistuu vaihto.Voi olla,että mulla on lukihäiriö. ::)
Älä pyydä anteeksi, vaan laita ihan autosi malli, ja vuosimalli  8)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Virtalukon polttimo
« Vastaus #4 : 01.10.2011, 20:08:25 »
Samanlainen se virtalukko taitaa tosiaan olla kaikissa otsikon autoissa, mutta jotenkin mulla on sellainen fiilis, että se polttimo on jotenkin siinä ajoneston antennirengassysteemissä. Olisko jopa kiinteä... ?

Eli rattiakselin ympäriltä muovit ensin irti ja sitten näkyykin jo se virtalukko ja antennirengas siinä hollilla. Suojamuovit ovat toisissaan kiinni ihan napsauttamalla ja alempi muovi ruuveilla alhaalta päin. Olisko ruuveja ollut kolme kpl.

Poissa Borisj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Virtalukon polttimo
« Vastaus #5 : 02.10.2011, 16:19:49 »
Kulmamies on ihan oikeassa,polttimo on avaintunnisterenkaassa ja on muovikannallinen pikkupolttimo.Monessa korjaustapauksessahan on pikku niksit hyvin tarpeellisia niinkuin tässäkin.Avaintunnisterengas on aika tiukka,sitä täytyy klipsin ohella"niivittää" ulos.Sekä ratin alapuolinen muovi ,joka on kolmella torxilla kiinni,ei mennytkään takaisin yrityksistä huolimatta paikoilleen.Kunnes huomasin kääntää rattia 180 astetta,jolloin loksahti hiemosti paikoillen.JK.Kotkan autosalpa sanoi polttimoa ostaessani,että olen ensimmäinen joka kysyy sitä? :2funny:

 

Kulkukoira  Proturbo